Vraagje voor degene die al een zindelijk kindje hebben of bezig zijn met trainen..wij doen het rustig aan, heeft in onze ogen geen haast. Ik zet m'n dochter (2j5m) nu al een aantal weken alleen savonds met tanden poetsen op het potje en sinds een tijdje komt er nu elke keer een plasje. Vanmorgen gaf ze zelf aan dat ze naar de grote wc wilde om te plassen.. super goed dus gelijk op de wc gezet en ja hoor een plas! Dus ik zei tegen d'r: we doen een luierbroekje (vind ze al helemaal leuk en speciaal) aan en ik zet het potje neer, als je moet plassen ga je maar zitten. Ze is zo'n beetje elk half uur gaan plassen uit zichzelf! En elke keer kwam er wel een plasje, de ene keer wat groter dan de andere keer maar dat geeft niet. Ik ben echt heel trots!
Wat ik me wel af vroeg of dat normaal is dat ze elk half uur gaat.. het is natuurlijk nu nieuw en leuk om naar het potje toe te gaan maar als ze aanleert dat ze elk half uur moet plassen is natuurlijk ook niet de bedoeling.. is dat herkenbaar? Of moet ik het toch een beetje proberen af te remmen? Ik wil nu juist doorpakken nu ze zo goed bezig is!