9 Reacties

4 jaar geleden

Dat is hetzelfde maar de 1e weken zijn betaald en daarna onbetaald tegenwoordig noemen ze het ook wel partner verlof

4 jaar geleden

Bij een 0 uren contract zal dit lastig worden.. je krijgt de eerste 5 dagen vrij van je baas maar jou vriend heeft een 0 uren contract dus die week zal zijn werkgever hem gewoon niet inplannen.

4 jaar geleden

Volgens mij bedoel je aanvullend partnerverlof. Daar heeft hij ook recht op. Er wordt dan gekeken naar hoeveel uren hij de afgelopen drie maanden voor de kleine geboren is, heeft gewerkt (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoord/hoe-bereken-ik-mijn-ouderschapsverlof-bij-een-min-maxcontract-of-nul-urencontract). Het gemiddelde aantal gewerkte uren per week in die afgelopen drie maanden doe je maal 5! (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geboorteverlof-en-partnerverlof/vraag-en-antwoord/hoeveel-dagen-vrij-krijg-ik-als-partner-bij-de-geboorte-van-mijn-kind).

4 jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Volgens mij bedoel je aanvullend partnerverlof. Daar heeft hij ook recht op ...
Dat hebben ze namelijk ook tegen mijn man gezegd die een contract had van een aantal vaste uren per maand (15 uren per maand), maar hij werkt altijd minimaal 40 uur per week. Dus ze zeiden dat er wordt uitgegaan van de laatste drie maanden. Je hebt recht op 5 weken verlof maal het gemiddelde aantal uren dat je de laatste drie maanden per week hebt gewerkt!

4 jaar geleden

Dus standaard: 茅茅n week partnerverlof/geboorteverlof/vaderschapsverlof + vijf weken aanvullend verlof. Je kunt het verschillende namen geven: aanvullend partnerverlof, aanvullend geboorteverlof of aanvullend vaderschapsverlof.

4 jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Dus standaard: 茅茅n week partnerverlof/geboorteverlof/vaderschapsverlof + vi ...
En ouderschapsverlof staat daar wel los van :)

4 jaar geleden

Reactie op Monalisamo

En ouderschapsverlof staat daar wel los van :)
Ouderschapsverlof (recht op verlof dat je als ouder hebt tot je kind 8 jaar wordt) heb je denk ik wel gelezen dat dat 26 x het gemiddeld aantal gewerkte uren is in de afgelopen drie maanden.. Zo is het allemaal aan mijn man verteld in ieder geval 馃檭

4 jaar geleden

Reactie op Monalisamo

Ouderschapsverlof (recht op verlof dat je als ouder hebt tot je kind 8 jaar ...
Thanks!!!!

4 jaar geleden

Hi, Hier even vanuit een hr kant (ik werk voor een uitzendbureau). Ongeacht het contract heeft je vriend recht op verlof. Ze moeten het gemiddelde van de afgelopen 13 weken nemen. De werkgever moet hem sowieso 1 week geven en max 5 (die vragen ze dan aan bij het uwv, wieg verlof). Het Ouderschapsverlof is afhankelijk wanneer deze ingaat en wat de cao zegt. Dat kan onbetaald zijn of gedeeltelijk betaald. Succes!