15 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter slaapt vaak van 12.30 tot 14.00. Als ze eerder moe is doe ik haar eerder naar bed. Mocht ze van 11.30-13.00 slapen gaat ze eerder de nacht in 😊 lastig hè die overgang…

één jaar geleden

Reactie op 123fi

Mijn dochter slaapt vaak van 12.30 tot 14.00. Als ze eerder moe is doe ik h ...
Nou precies heel lastig. Want zoals vanavond hebben we dan weer zwemles en lukt het ook niet echt om haar veel eerder op bed te doen😅 zal uiteindelijk wel een manier voor zijn maar vond 2 slaapjes veel handiger haha

één jaar geleden

Ikzit met hetzelfde! Hopelijk raakt ze snel gewend aan 1 slaapje want aan het einde van de dag is ze niet echt gezellig meer

één jaar geleden

Lees even mee. Hier juist omgekeerd. Ochtendslaapje is geen probleem. Moet hem soms wakker maken. Maar smiddags slaapt hij soms niet meer. Of maar een half uurtje

één jaar geleden

Hier slaapt onze kleine meid (4 mei 2022) vaak alleen in de ochtend. Tussen 10.00 en 11.00 uur gaat ze naar bed en slaapt dan ook ongeveer 1,5 uur, max 2 uur. Laat in de middag (tussen 16.00 en 17.00 uur) wordt ze dan weer moe. Soms gaat ze dan nog een dutje doen van een uurtje (als het rond 16.00 uur is) en anders rekken we tot na het eten maar dan is ze om 19.00 uur ook helemaal gesloopt. Ik vind de overstap van 2 naar 1 dutje ook lastig dus geen tips maar wel herkenning

één jaar geleden

Hier ook al een tijdje in die overgangsfase! We proberen het nu vaak te rekken tot 11.30 uur- 12.00 uur en slaapt dan vaak 2 uur. Dus prima! Ons zoontje is wel van 5 mei. Dit rekken hebben we geprobeerd door vaak op het moment dat hij ‘s ochtends normaal slaapt, met hem naar buiten te gaan (wandelen, rondje stad of speeltuin). Daarna thuis een broodje en lekker naar bed! De laatste tijd (sprong 10) was hij toch vaak weer sneller moe. Maar over het algemeen zijn we nu wel over de overgang heen :)

één jaar geleden

Hier al heel lang 1 slaapje. Ik wilde er eerst niet aan, maar ze sliep dan ‘s ochtends lang en dan ‘s middags niet meer. Redelijk rigoureus overgegaan op het opvang schema (11.30 warm eten en daarna naar bed). Slaapt dan rond de 2 uur. Soms 1.5, soms 3. Ze wordt overigens niet voor 7 uur wakker.

één jaar geleden

Mijn zoontje is van 7 Mei. Slaapt al maanden eigenlijk alleen maar van 12.30-15.30. Smorgens nooit Meer en dat gaat tnt goed!

één jaar geleden

Reactie op E28.

Mijn zoontje is van 7 Mei. Slaapt al maanden eigenlijk alleen maar van 12.3 ...
Snap ik als je kindje 3 uur slaapt achter elkaar maar als je goed leest slaapt die van mij maar 1,5 uur 😅

één jaar geleden

Reactie op SweetCherry

Lees even mee. Hier juist omgekeerd. Ochtendslaapje is geen probleem. Moet ...
Ik had dit dus ook dus vandaar overgegaan naar alleen de midddag

één jaar geleden

Mijn ervaring is dat die 1,5 uur vanzelf wat langer wordt.. in het begin liet ik het er in de middag van af hangen, echt te moe dan nog een powernapje.. of wat eerder naar bed in de avond.. en dan bedoel ik echt 18:15 in bad, half 7 in bed.. ook heb ik een tijdje gehad dat ik inderdaad in de ochtend nog even wat ging doen, maar de auto inderdaad vermeed ;) Zorgen dat je juist rond die tijd(11.30 ofzo) thuis bent om nog even een broodje te doen en dan 12.00 naar bed? Zoiets werkte hier wel.. En het komt vanzelf! Succes 💪🏻

één jaar geleden

Hier ook een jongetje met 1 slaapje en vaak van 12.30 tot 14.00 of afgelopen weekend 11.40-13.40. Ik probeer wel pas na 11.30 in bed te leggen en bij voorkeur na 11.30 lunchen maar als hij moe is en dat laat zien zoals afgelopen weekend geef ik hem brood en doe ik hem naar bed ongeacht de tijd. Nu had ik geluk en sliep hij 2 uur, normaal 1,5 ook, maar dan gaat ie gewoon om 18 uur naar boven voor z’n avondritueel en slaapt hij de klok rond. Als ik hem dan later naar bed doe is hij oververmoeid en de volgende ochtend vroeg wakker, slaapt ie maar 10-10,5 uur en heb ik een oververmoeid kind. Het is niet ideaal maar dat dutje word vanzelf langer. Of niet. Niet elk kind heeft even veel slaap nodig.

één jaar geleden

Ik vind het ook lastig.. ze slaapt nu nog 2x maar d'r 2e slaapje is vaak maar net aan een half uurtje.. ze lijkt dat power napje wel nog even nodig te hebben.. ochtend slaapje is vaak een uurtje max 1,5.. snachts slaapt ze goed en moeten haar sochtends altijd wakker maken.. Wat doen jullie wel echt in 1x over, rigoureus.. of het per dag aankijken? Lastig om die beslissing te maken..

één jaar geleden

Reactie op MamaSann

Ik vind het ook lastig.. ze slaapt nu nog 2x maar d'r 2e slaapje is vaak ma ...
Ik ben in 1x overgegaan

één jaar geleden

Hier probeer ik haar ook pas half 12 in bed te leggen of later maar soms is ze om 11 uur zo moe dat ik haar dan naar bed breng en dan is het inderdaad wel lang tot bedtijd maar dan gaat ze vaak half 7 ofzo al naar bed ipv 7 uur. Het is niet ideaal maar het moet maar. Hopelijk raakt ze snel gewend aan een slaapje