Hey hoi!
M’n lieve kleine meid is iedere ochtend om 5/6 uur wakker. Nu na meerdere signalen, heb ik het idee dat ze van 2 naar 1 slaapje moet.
Normaal is het ritme:
09:30 eerste slaapje (vaak minimaal een uurtje)
13/13:30 tweede slaapje (vaak 1,5 uur minimaal)
Nu is het iedere ochtend feest zo vroeg en is ze dus eigenlijk om 8 uur weer moe. Heb haar vandaag dan ook gebracht om 8 uur. Want mij leek het een beter plan om het slaapje dichterbij haar nacht te plakken. Dus dat ze uiteindelijk niet om 6 wakker wordt maar om 7 ofzo en dus vol kan houden tot 12/12:30.
Mijn bedoeling was dus eigenlijk slaapjes uitstellen tot 12 uur en steeds opschuiven. Maar dat werkt niet als zij om 5/6 uur eruit wilt. Ze is gewoon zwaar oververmoeid dan. Dus dan (denk ik?) maar proberen om steeds vroeger dat eerste slaapje te doen. Nu is het 8 en misschien morgen half 8? En zo door?
Iemand hier ervaring mee? Ze krijgt namelijk in de ochtend geen fles meer. Dit heb ik wel geprobeerd maar hielp absoluut niet. Ze krijgt vaak rond 7/8 uur een boterham.
Maar mij lijkt het ook niet handig om dus om 6 uur ‘s ochtends een boterham te geven en weer proberen te laten slapen. Want dan krijgt ze die associatie.
Dus nu is de vraag: heeft iemand dit al eens gedaan ipv later opschuiven?
Ik denk dat ik morgen ga proberen dat ze pas om half 8/8 een boterham krijgt en dat volhouden zodat ze daaraan went.
Los van dit allen: slaapt ze na haar laatste fles van 22:00 tot 05:00/06:00 dus dat doet ze echt super.
Maar merk toch echt dat ze toe is aan 1 slaapje van 2,5/3 uur.
Suggesties zijn welkom❤️