Ik start de dag met een volledige fles (7.00u). Eind van de ochtend een stuk fruit, vaak banaan en dan kleinere fles erbij (11.00u). Vanaf vandaag tussen de middag reepje brood om op te sabbelen. Dan weer volledige fles (15.00u). Dan groente hap wat ik zelf maak, 1 soort groente. (18/19u) en kleine fles. En rond 23.00 de laatste fles.
Wat ze lust eet ze. Ze regelt der hoeveelheid netjes zelf dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat ze over eet. Als ze vol zit, stopt ze wel.
Fruit eet ze tegenwoordig 1 hele stuk. Groente zit ze aan 100gram groente.
In het begin at ze elke dag maar paar hapjes van alles. Ze is zelf meer gaan eten en vind het wel lekker. Maar ook want ik het elke dag aanbied. Ze slaapt sinds dien ook steeds beter savonds.
Baby's spugen altijd alles uit. Wat helpt is lepeltje in der mond houden, dan sabbelen ze het vanzelf eraf zonder dat het ze lukt om naar buiten te drukken.
Ik had een lijstje online gevonden. 10 dagen achter elkaar eet ze het zelfde stuk groente die ik van te voren klaar maak. (De potjes haal ik dan elke dag uit de vriezer. Dus hoef het alleen maar op te warmen). Dan is ze ook gewend aan der groente. Voor mij handig want ik was echt niet creatief welke groente ik nu weer moest maken.
https://www.eetgroente.nl/tips-en-tools/0-1-jaar << daar kan je stappenkaart downloaden.
Heel verhaal 😆 maar kijk iig goed naar jouw kind en waar hij/zij behoefte aan heeft. Ik raad iig wel aan om elke dag wel vaste voeding aan te bieden. En laat die lepel gewoon even wat langer in het mondje dat ze die leeg sabbelen. Dan slikken ze meer door. Oefening baard kunst.