12 Reacties

3 jaar geleden

Up…

3 jaar geleden

Misschien de groene vrouw eens opzoeken. De eerste 6 maanden en darmrijping baby. Daarnaast zou ik vooral je kindje volgen. Honger? Nog een fles aanbieden. En onder 1 is melk echt t belangrijkste. Hapjes zijn echt extra dus een lepeltje per dag is meer dan voldoende
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

3 jaar geleden

Ik heb laatst toevallig voor andere topic ook gekeken. Wij gebruiken nog nutrilon 1 en daar staat ook vanaf 6kg 4x 180+6 en dat is zonder hapjes. Dus volgens mij wordt er bij 2 geen rekening gehouden met vaste voeding. Onze zoon ging overigens wel beter op 4flessen icm de hapjes

3 jaar geleden

Zou gewoon lekker naar je kindje kijken en zeker niet naar de verpakking achter op een pak nutrilon. Ik zou gewoon blijven oefenen met oefenhapjes en lekker de flessen houden zo. Gezien ze ze nu al niet altijd opdrinkt. Ons zoontje krijgt 5/6 flesjes van 140 + een oefenhapje groente en hij is 6 maanden.

3 jaar geleden

Hoort een natuurlijk proces te zijn. Op de duur worden de hapjes meer en de melk minder, maar je kindje kan dat zelf goed aangeven wanneer ze hier klaar voor is. Dus lekker je kindje volgen en niet naar een verpakking kijken. Als die 5 flessen nodig zijn dan zijn ze nodig.

3 jaar geleden

Ik ben ook niet helemaal thuis in de kunstvoeding maar ik zou niet overstappen naar opvolgmelk en je kleintje volgen. Ze geeft vanzelf aan wanneer ze toe is aan vaste voeding en/of minder en grotere flesvoedingen.

3 jaar geleden

Ik volg even. Heb niet helemaal hetzelfde maar zit ook een beetje met hoeveel voeding ik nu moet geven met de overstap. Fruit en een fles? Of fruit en water? Maar dan heeft ze dorst want zoveel eet ze nog niet? Ze eet wel heel goed. Ze drinkt vaker dan 4-6 keer per dag dus hoeveel dan per keer in de fles? En wat alsze geen water drinkt?

3 jaar geleden

Reactie op rianne123456

Ik volg even. Heb niet helemaal hetzelfde maar zit ook een beetje met hoeve ...
Melk blijft de hoofdvoeding. Zeker het eerste jaar. Water vult de maag alleen en heeft geen voedingsstoffen. Je mag het wel geven maar persoonlijk zou ik dit niet doen omdat het dus geen toegevoegde waarde heeft. Het is ook zeker niet dat je water moet geven, dit mag. Tot 8 maanden is het ook zo dat flessen nog niet vervangen worden door hapjes. Tenminste volgens advies wat in NL gegeven wordt, in BE is dat weer anders. Dus gewoon max 150 ml per kg per dag geven aan voeding verdeelt over het aantal flessen per dag. Maar dit wijkt ook wel eens af. Zeker met oefenhapjes tussendoor. Dus zou vooral kijken naar welke behoefte je kindje heeft maar geen flessen laten vallen voor hapjes of water.

3 jaar geleden

Reactie op Gigix

Melk blijft de hoofdvoeding. Zeker het eerste jaar. Water vult de maag alle ...
Dankje. Dit is inderdaad ook hoe ik het al een beetje in mn hoofd had. Denk dat ik het water nog even heel beperkt hou/laat zitten. komt wel!

3 jaar geleden

Bedankt voor de reacties allemaal!
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

3 jaar geleden

Ik start de dag met een volledige fles (7.00u). Eind van de ochtend een stuk fruit, vaak banaan en dan kleinere fles erbij (11.00u). Vanaf vandaag tussen de middag reepje brood om op te sabbelen. Dan weer volledige fles (15.00u). Dan groente hap wat ik zelf maak, 1 soort groente. (18/19u) en kleine fles. En rond 23.00 de laatste fles. Wat ze lust eet ze. Ze regelt der hoeveelheid netjes zelf dus ik hoef mij geen zorgen te maken dat ze over eet. Als ze vol zit, stopt ze wel. Fruit eet ze tegenwoordig 1 hele stuk. Groente zit ze aan 100gram groente. In het begin at ze elke dag maar paar hapjes van alles. Ze is zelf meer gaan eten en vind het wel lekker. Maar ook want ik het elke dag aanbied. Ze slaapt sinds dien ook steeds beter savonds. Baby's spugen altijd alles uit. Wat helpt is lepeltje in der mond houden, dan sabbelen ze het vanzelf eraf zonder dat het ze lukt om naar buiten te drukken. Ik had een lijstje online gevonden. 10 dagen achter elkaar eet ze het zelfde stuk groente die ik van te voren klaar maak. (De potjes haal ik dan elke dag uit de vriezer. Dus hoef het alleen maar op te warmen). Dan is ze ook gewend aan der groente. Voor mij handig want ik was echt niet creatief welke groente ik nu weer moest maken. https://www.eetgroente.nl/tips-en-tools/0-1-jaar << daar kan je stappenkaart downloaden. Heel verhaal 😆 maar kijk iig goed naar jouw kind en waar hij/zij behoefte aan heeft. Ik raad iig wel aan om elke dag wel vaste voeding aan te bieden. En laat die lepel gewoon even wat langer in het mondje dat ze die leeg sabbelen. Dan slikken ze meer door. Oefening baard kunst.

3 jaar geleden

Reactie op Aline1993

Ik start de dag met een volledige fles (7.00u). Eind van de ochtend een st ...
Heel erg bedankt. Hier heb ik zeker wat aan!