7 Reacties

3 jaar geleden

Ik heb er ervaring mee met grotere kinderen. Maar ik weet dat het boven een bepaalde dosis ook voedsel vervangt. Juist omdat het zo rijk is aan calorieën en vezels vult het dus ook heel erg. Ik weet niet vanaf welke dosis dat is bij baby's maar bij een 12 jarige jarige is dat 5 shakes het max op een dag is. Anders valt er een hoofdmaaltijd af. Ik kan mij voorstellen dat dit bij een 1 jarige al het 2e of 3e shakje is

3 jaar geleden

Reactie op Momof3m

Ik heb er ervaring mee met grotere kinderen. Maar ik weet dat het boven een ...
Ze krijgt er 1 op een dag

3 jaar geleden

Wij kregen de adviezen het vabaf ongeveer een half uurtje na een eetmoment te geven(vooral op te letten niet te dicht op het volgende voedingsmoment te zitten). Desnoods te verwerken in voedsel of drinken en het mag na openen 24 uur bewaard worden in de koeling. Dus in jou geval kun je ook zeggen ik deel die ene in 4 kleine flesjes en geef ze ongeveer een half uur tot een uur erna. Misschien werkt het dan beter..

3 jaar geleden

Reactie op Momof3m

Wij kregen de adviezen het vabaf ongeveer een half uurtje na een eetmoment ...
Ze krijgt het door haar flessen heen, moeten 50cc afgieten van de fles en vervangen met nutrini

3 jaar geleden

Daar heb ik geen ervaring mee helaas.. het enige wat je misschien zou kunnen proberen is meer tijd tussen de voedingen laten waardoor er toch ergens een honger gevoel ontstaat. Als je diëtist er niet is kun je ook met je kinderarts contact op nemen of vragen of de vervanger (in het zkh is altijd een vervanger) contact met je opneemt als het niet gaat zoals besproken

2 jaar geleden

Hier ook een mama met zoontje van 13 maand hij krijgt ook nuttidrink 1 flesje perdag wel verdeeld over 2 kleine flesjes en aanvullend met melk dus geen poedermelk er door heen, ochtends een fles van 150cc opvolgmelk 2 en meestal rond half9/9uur 100ml nutridrink met 30cc normale melk er door heen en vaak rond 10 uur wat fruit wel stukjes dat eet hij prima, miss dat je het ook zo kan proberen maar dan rond 10 uur dus gepureerd fruit? En gewoon rond 9 uur het nutridrink met gewone melk desnoods beetje warm maken?. Het tweede deel van de nutridrink krijgt hij soms als avondfles als hij slecht eet soms rond 2/3 uur ongveer als drinken vij zn koekje

2 jaar geleden

Hier ook een mama met zoontje van 13 maand hij krijgt ook nuttidrink 1 fles ...
We moeten nu maar 50 ml geven op een dag, alles daarboven zit ze te snel vol dat ze alle flessen laat staan. En zo proberen elke week 10 ml op te bouwen