15 Reacties
één jaar geleden
Dit heb ik ook een paar weken gehad en dat ging spontaan over na een week of 3. Waar het vandaan kwam geen idee! Was soms meer huilen in zijn slaap dan echt wakker zijn.
één jaar geleden
Nou inmiddels weer wat weken verder en het blijft maar wakker rond 5.00 hij komt dan ook niet meer in slaap. Schema is nu als volgt:
5.00 wakker
Tot 6.00 af en toe troosten / hij valt nog wel eens een paar minuten in slaap en dan opstaan
8.45 tot 9.45 dutje
12.30 tot 14.00/15.00 dutje
Tussen 18.00/19.00 naar bed
Hebben jullie tips die ik zou kunnen proberen?
Kamer is donker. Meestal 16 graden, maar heb ook al 18 graden geprobeerd.
één jaar geleden
Reactie op Sofysio
Nou inmiddels weer wat weken verder en het blijft maar wakker rond 5.00 hij ...
Hi,
Bij ons hielp het heel erg om zijn ochtend dut pas na 9u te laten zij zich die is nu 9.15-10.00, dan maak ik hem dus ook echt wakker.
Dat rekken naar 9.15 was wel even lastig omdat hij vroeg wakker was, maar ik ging dan bijv boekje lezen of even tv kijken (normaal kijken we dus nóóit tv 😅)
Ik zou het zeker eens proberen!
één jaar geleden
Reactie op Nienke3061
Hi,
Bij ons hielp het heel erg om zijn ochtend dut pas na 9u te laten zij ...
Dankjewel! Ja ik heb dit vaker gehoord, maar inderdaad lastig om het zo ver te rekken als ze zo vroeg wakker zijn. Ik ga het dan toch eens proberen! Hoe lang duurde het voordat je merkte dat je kindje er langer mee kon slapen in de ochtend? En hoe laat laat je dan het middagdutje starten? Rond 12.30/13.00? Groetjes!
één jaar geleden
Reactie op Sofysio
Dankjewel! Ja ik heb dit vaker gehoord, maar inderdaad lastig om het zo ver ...
Hi,
Ja dat rekken is soms even uitdagend, maar was het hier zeker waard!
Ik merkte meteen al iets van verschil, maar na een dag of 3-4 was het echt op z’n aller grootst 😃
Wij doen nu:
9.15 - 10.00
12.45 - 14.30/15.00
Voorheen ging de middag dut nooit top, en sinds dit ritme moet ik m vaker wel dan niet wakker maken om 15u 😏
Succes!!
één jaar geleden
Reactie op Sofysio
Nou inmiddels weer wat weken verder en het blijft maar wakker rond 5.00 hij ...
Hier precies hetzelfde! Erg vermoeiend en dat al maaaaaanden. Wij hebben alles al geprobeerd. Meer/minder slapen overdag, andere dutjestijden. Vroeger/later naar bed. Het lijkt allemaal niet te helpen. Vind t ook erg zielig, want heb t gevoel dat hij structureel te weinig slaapt (net als wij haha, want doorslapen gebeurt verder ook vaker niet dan wel…)
één jaar geleden
Reactie op Sofysio
Heel erg bedankt! We gaan er eens een tijdje mee aan de slag☺️ Hopelijk wer ...
Ik hoop het ook! Hoe ging het rekken vanochtend?
één jaar geleden
Reactie op Nienke3061
Ik hoop het ook! Hoe ging het rekken vanochtend?
Het viel uiteindelijk nog mee. Het scheelt wel dat mijn dochtertje ( van 2.5 ) besloot uit te slapen vanochtend dus ik kon ook even de volledige aandacht aan mijn zoontje geven. Dan houdt hij het ook iets langer vol natuurlijk 😉
één jaar geleden
Reactie op Nienke3061
Oh fijn! En vanochtend verschil? 😏
Helaas nog 5.15. ik moet ook wel zeggen dat zijn middagdutje gisteren na een uurtje afgelopen was. Dus hij was vanaf 13.45 al wakker en met hangen en wurmen tot 18.00 volgehouden. We gaan gewoon een paar dagen proberen om hem pas na 9.00 zijn eerste dutje te laten doen en dan zien we vanzelf of het hem helpt☺️
één jaar geleden
Reactie op Sofysio
Helaas nog 5.15. ik moet ook wel zeggen dat zijn middagdutje gisteren na ee ...
He shit! Hopelijk alsnog verschil straks!!
één jaar geleden
Reactie op Sofysio
Ik wilde je nog laten weten dat na een dag of drie inderdaad onze zoon lang ...
Yesssss wat fijn!!!