16 Reacties

4 jaar geleden

Geen ervaring met de wasbare luierdoekjes. Wij gebruiken een hydrofiel washandje en een bakje water inplaats van vochtige wegwerp doekjes. Vochtige wegwerp doekjes gebruik ik alleen in de nacht en voor als we weg gaan.

4 jaar geleden

Je hebt ook zachte doekjes voor met water te doen op luierhoek of blaboom. Ik ga die gebruiken ook voor het gezicht. Weg met die vochtige doeken als ik thuis ben !

4 jaar geleden

Reactie op BLN

Je hebt ook zachte doekjes voor met water te doen op luierhoek of blaboom. ...
Bedoel je die van Cheeky Wipes?

4 jaar geleden

Reactie op hyung

Bedoel je die van Cheeky Wipes?
Yes en de snoetedoekjes

4 jaar geleden

Ik vind het erg fijn. Gebruik linement van Weleda 😊

4 jaar geleden

Hey ik lees even mee. Wij gaan wasbare luiers gebruiken, maar was wel van plan om wegwerp billendoekjes te gebruiken. Ben benieuwd wat de reden is dat je vroedvrouw dit aanraad? En wat is liniment?

4 jaar geleden

Oh hier nog niet van gehoord. Was bekend met de wasbare luiers maar niet de billendoekjes

4 jaar geleden

Wij gaan zowel wasbare luiers als billendoekjes gebruiken.. (verschillende soorten billendoekjes, de doekjes van ikea zijn hier ook heel geschikt voor) ik heb ook al een pot kokosolie gehaald om evt op de wasbare billendoekjes te doen.. kokosolie moet je alleen goed kijken welke je nodig hebt want ze zijn niet allemaal geschikt. En tegen de tijd dat ik wolbroekjes ga gebruiken moeten die gelaniliseerd worden dat spul is ook goed voor de billen. Op internet heel veel over te vinden.

4 jaar geleden

Reactie op Ber22

Hey ik lees even mee. Wij gaan wasbare luiers gebruiken, maar was wel van p ...
Vochtige doekjes, ook al bestaan ze 99% uit water zouden toch nog voor irritatie kunnen zorgen. Maar ik vraag me dan af of de irritatie komt van het ‘vochtig’ zijn van de billen als je zo’n doekje gebruikt. Liniment is een mengsel van kalkwater en olijfolie. Je kan het gebruiken om de billetjes te reinigen. Je hoeft ook niet te spoelen. Het laat zelfs een beschermend laagje achter waardoor je eigenlijk geen luiercrème moet gebruiken zei mijn vroedvrouw. Mijn zus en een vriendin haar vroedvrouw hebben dat ook geadviseerd.

4 jaar geleden

Mij niet gezien 😅. Ik ga wel waterwipes gebruiken, zo natuurlijk mogelijk. Maar billendoekjes elke x wassen zie ik echt niet zitten. Wrm moeilijk doen als het makkelijk kan

4 jaar geleden

Ik heb bij de eerste cheeky wipes gebruikt, en heb nu voor de tweede ze ook weer in huis gehaald. Vond het ideaal, altijd op voorraad, veel makkelijker schoonmaken, en ze komen met een handig wasnetje dus dat was ook geen gedoe.

4 jaar geleden

Reactie op Ballys

Ik heb bij de eerste cheeky wipes gebruikt, en heb nu voor de tweede ze ook ...
Hoeveel haal je er dan in huis? Heb gezien dat ze per 25 stuks verkocht worden. Gebruik jij ze ook op verplaatsing of schakel je dan over naar wegwerp?

4 jaar geleden

En gooi je die doekjes met stukjes poep enzo dan gewoon in de machine?

4 jaar geleden

Reactie op Ber22

En gooi je die doekjes met stukjes poep enzo dan gewoon in de machine?
Sorry, ik moet hierom lachen. Ik dacht precies hetzelfde 😂🤭

4 jaar geleden

Ja ik gebruik wasbare billendoekjes ook voor in mijn gastouderopvang. Bij vieze poepluiers eerst wel het ergste eraf halen met wc papier en/of waterwipes wegwerp doekje. Maar uiteindelijk gebruik ik door die wasbare doekjes echt véél minder wegwerp. Scheelt een hoop kosten, beter voor het milieu en beter voor het huidje. In de meeste babydoekjes zit zoveel “zooi”, en juist de babyhuid is heel dun en neemt schadelijke stoffen makkelijk op. Ook vind ik dat wasbare doekjes beter schoonpoetsen, van de wegwerp gebruik ik er toch meer om het echt goed schoon te maken. Misschien omdat wasbaar betere “grip” heeft? De wasbare doekjes maak ik alleen even nat met water, verder doe ik er niks op. Doekjes wassen is echt geen moeite, we hebben allemaal een wasmachine tegenwoordig toch? Gewoon op 60 graden wassen.

4 jaar geleden

Reactie op hyung

Hoeveel haal je er dan in huis? Heb gezien dat ze per 25 stuks verkocht wor ...
Ik had er 25, maar heb er nu 50 gekocht. 25 was wat krap. Ze hebben een systeem dat je natte doekjes mee kan nemen op pad maar dat vond ik te veel gedoe, dus dan ging ik over op wegwerp. Ik deed overigens de vieze doekjes gewoon in de wasmachine, eerst een rondje spoelen alleen en daarna de normale was erbij.