5 Reacties

één jaar geleden

Absoluut vermijden: als het ingedroogd is niet de korstjes wegkrabben (en ook proberen je kindje niet te laten krabben) Want dan kan je littekens krijgen Misschien: er zijn spulletjes op de markt die het zouden helpen Wat wij gedaan hebben: zetpil als ze echt beroerd was (maar dat viel wel mee bij haar) , veel knuffelen en zag wel dat ze meer moe was (dat lijfje zal flink aan het werk geweest zijn) Ik heb ook wat foto's gemaakt en in haar plakboek erbij geschreven wanneer het was (ze zat pittig onder dus het zal goed komen maar hoor vaak onder de 1 dst ze het nog een keer kunnen krijgen, dan op latere leeftijd en kunnen ze erg ziek van worden)( ik was 10 weken zwanger, er heerste waterpokken op mijn werk(kinderopvang) en mijn moeder wist dus niet of ik het vroeger gehad had of niet. Dus ik vind het belangrijk om wel te kunnen onthouden, om dit (de stress die ik voelde) voor te zijn :)

één jaar geleden

Badje met havervlokken. Havervlokken in een washandje, goed nat maken en uitknijpen. Dat vocht zachtjes deppen op de waterpokken. Voor de ergste jeuk gebruikten wij kidsclin verkoelende mousse. Bewaren in de koelkast, dan is het lekker koel als je het gebruikt.

één jaar geleden

Een badje van havermout (in een washandje) en foam tegen jeuk welk ook verkoelend werkt. Die combinatie werkte hier als een trein. En inderdaad zo weinig mogelijk aan de waterpokken zitten.

één jaar geleden

Havermout/zemelen-badje schijnt goed verlichting te geven. Bij hele erge last kan je bij de huisarts ook een crème krijgen. Verder sterkte, hopelijk knapt hij snel weer op!

één jaar geleden

Mijn zoontje had het met 10 maanden (dus 1.5 maand geleden). Wij smeerden de plekjes in met zalf van de apotheek. Voornamelijk hoofdhuid en rug veel plekjes maar het is ons meegevallen. Je ziet de plekjes wel nog altijd, gelukkig had hij er weinig in z'n gezicht