Hi iedereen,
Ik lees hier en daar dat sommige vrouwen al lekkende tepels hebben gehad of een teken van melk hebben. Dit is tot op heden bij mij niet het geval, ook zijn me borsten niet groot geworden tijdens zwangerschap… betekent dit dat het geven van borstvoeding moeilijk zal gaan? Iemand ervaring hiermee?
Heb ik ook totaal niet gehad en heb tot 39+5 gelopen. De moment dat hij geboren was en hij voor het eerst dronk, lukte het! Dus maak je maar geen zorgen 😉
Tot mijn bevalling 40+3 ook geen lekkende tepels gehad en het voeden gaat inmiddels super goed (kwam gelijk op gang, maar hoeveelheid melk is wel iets minder geweest door herstel van bloedverlies bij mij.) Nog steeds dezelfde cupmaat als voor de zwangerschap.
Ik heb ook nauwelijks lekkende tepels. Als ik stimuleer komt er wel melk, maar het lekt vrijwel niet. Borsten zijn ook absoluut niet groter geworden.
Ik ben nu 40+3 weken zwanger.
Je melkproductie komt in principe op gang nadat de placenta geboren is. Dus komt helemaal goed!
Hey, hier hetzelfde 🙋♀️ vorige zwangerschap ook. Toen heb ik een tijdje extra moet kolven na het voeden omdat het idd moeilijk op gang kwam. Zodoende nu besloten om vast te beginnen met kolven (gisteren begonnen, vandaag 38.6). Gisteren kwam er niets uit, vandaag een aantal druppels aan een kant 😅 we gaan het zien of het wat mag gaan opbrengen.
Dat zegt niets.
Ik heb nu bij mijn derde pas voor het eerst gehad dat er melk uit mijn borsten lekte. En dat was een aantal dagen na de bevalling met hevige stuwing (waar ik ook niet eerder zoveel last van heb gehad). Tijdens mijn zwangerschappen ben ik nog nooit een druppel verloren.
Ik heb al twee keer succesvol langere tijd borstvoeding gegeven en ook deze keer lukt het prima.
Onlangs een cursus borstvoeding gevolgd en de lactatiekundige vertelde dat het echt niks zegt. Met het loslaten van de placenta gaan de hormonen die borstvoeding op gang brengen pas echt werken. Niet druk over maken hoor!