16 Reacties

10 maanden geleden

Nog een foto

10 maanden geleden

Foto

10 maanden geleden

Grijpt ze naar haar oortjes?

10 maanden geleden

Misschien iets met haar oortjes? Oorontsteking kan bijv heel pijnlijk zijn. Voor de zekerheid even langs de huisarts zou ik doen. Sterkte!

10 maanden geleden

Reactie op Laar5

Grijpt ze naar haar oortjes?
Af en toe wrijft ze er wel eens over heen. Ze heeft vorig jaar oorontsteking gehad en toen had ze hele hoge koorts, dat heeft ze nu niet. Sinds vandaag geen koorts meer in ieder geval

10 maanden geleden

Reactie op NicoleS91

Af en toe wrijft ze er wel eens over heen. Ze heeft vorig jaar oorontstekin ...
Vaak door verkoudheid krijgen ze ook pijn aan de oren (hoeft niet altijd een ontsteking te zijn) doordat er een drukverschil aan de binnenkant en buitenkant van het trommelvlies is. Gebruiken jullie al neusspray voor haar? Dit verlicht vaak de pijn.

10 maanden geleden

Mijn eerste ingeving zou ook iets met de oortjes zijn. Het heerst ontzettend. Ik zou even een afspraak bij de huisarts maken. Dan kunnen ze de neus, oren en keel even goed checken! Beterschap

10 maanden geleden

Reactie op Emma12

Misschien iets met haar oortjes? Oorontsteking kan bijv heel pijnlijk zijn. ...
Ik had gisteren al gebeld, maar ze konden er niet zoveel mee. Morgen ben ik wel van plan om te bellen, want ik zat zelf ook al aan ooronsteking te denken maar de koorts is weg dus daarom twijfel ik. Ze was toen ook zo ontzettend verkouden met een oorontsteking. Bedankt, dan weet ik ieder geval dat dit dus "niet weer even een fase is" maar toch echt wel wat aan de hand.

10 maanden geleden

Reactie op NicoleS91

Ik had gisteren al gebeld, maar ze konden er niet zoveel mee. Morgen ben ik ...
Succes! Een tip, geef aan dat ze aan beide oortjes zit (dan laat een goed geschoolde assistente je komen😉)

10 maanden geleden

Ik vermoed ook haar oortjes. Hoeft niet perse ontstoken te zijn maar bij verkoudheid komt er druk op de trommelvliezen en alle buisjes tussen keel neus en oren. Spoelen met pipetje met zoutoplossing heeft hier bij 3 kids altijd beter geholpen dan neusspray. Het is bij alle drogisterijen te koop. Deze spuit je in de neusgaten. Ziet er even zielig uit een ze vinden het zeker niet leuk, maar het helpt doet goed tegen verkoudheid. Zeker wanneer het slot en slijm zonder hulp alleen maar blijft hangen in de neus en keel. Ik zou ook aanraden de ha de oren even na te laten kijken of het niet toch ontstoken is. Daar hoef je namelijk niet perse koorts voor te hebben

10 maanden geleden

Reactie op Laar5

Succes! Een tip, geef aan dat ze aan beide oortjes zit (dan laat een goed g ...
Goede.tip!🤗. Denk dat ze dat wel zullen zeggen omdat ze een jaar geleden nog een dubbele oorontsteking heeft gehad

10 maanden geleden

Oortjes!

10 maanden geleden

Lastig hé.... hier sinds gisteren middag koorts heel hoog en vanochtend wel weer iets gezakt maar rond 12 liep het op een ineens krijsen en naar oor grijpen. Vanmiddag bij de HA laten nakijken alles netjes niets te zien. Koorts was dus ook ineens gezakt naar 37.3..... hij was wel ongemakkelijk en moe dus toch een zetpil gegeven voor de nacht eventjes. Maar als ze ook erg verkouden is zou het even laten checken idd, longontsteking oren heersen erg op moment bij kleintjes hoorde ik bij de ha.

10 maanden geleden

Heel herkenbaar! Ons zoontje is altijd al pittig geweest, maar de laatste week is verschrikkelijk. Krijsen en trappen. Als we hem aanraken doet ie er alles aan om weg te komen. Alsof we hem ik weet niet wat doen. Ook snachts is hij ineens weer 3/4 keer huilend wakker. Maar hij had ook al sinds vorige week koorts/verhoging met een flinke verkoudheid. Aangezien we al bij de kno arts liepen, dachten we weer de oren. Maar die bleken helemaal goed te zijn. De arts kan eigenlijk weinig vinden. Wij hopen hier nu toch op een fase, versterkt door een virus. Maar ik zou voor de zekerheid de arts wel even naar de oren van je dochtertje laten kijken. Sterkte!

10 maanden geleden

Dit heeft mijn zoontje sinds begin deze week ook heel erg.. ik denk dat het een fase is hier. Hij is niet verkouden en/of heeft ook geen koorts oid.. 🤷🏼‍♀️ dus ik denk bij ons wel echt een fase. Ik heb het idee dat hij heel graag al heel veel wil maar het nog niet (goed) kan. Ook het 'praten' word steeds meer maar hij zegt nog geen woordjes, dus denk dat daar ook frustratie bij zit. Wat zich uit in krijsen/gillen/schreeuwen, hangen, hoofd op de grond/bank (dat zijn nu ook dingen die m'n zoontje veel doet).

10 maanden geleden

Reactie op embeetjex

Dit heeft mijn zoontje sinds begin deze week ook heel erg.. ik denk dat het ...
Mijn zoontje praat ook nog niet veel, maar begrijpt wel een hoop. Maar dat zou idd dus goed mee kunnen spelen. 'Fijn' dat meer moeders dit nu herkennen.. op een gegeven moment weet je het ook niet zo goed meer. Mijn zoontje heeft vannacht trouwens eindelijk weer goed doorgeslapen! Alleen wakker van hoesten, dus bevestigt mijn idee (hoop) van een fase 😀