5 Reacties

5 maanden geleden

Die van ons gaat als sinds hij 7 maanden is 4 tot 5 dagen per week en was dus erg snel gewend na 1 week. Kan me wel voorstellen dat als ze ouder zijn ze zullen moeten wennen en dat wat langer kan duren. Komt echt wel goed. Met het wegbrengen zal het huilen zijn maar ze zal haar draai gaan vinden! Hoe lang dat duurt geen idee maar dat verschilt per kind zou ik denken. Hoeveel dagen gaat ze? Het gaat lijkt mij sneller als ze meerdere dagen gaat dan als ze bijvoorbeeld maar 1 dag p/w zou gaan. Succes!! 🍀

5 maanden geleden

Heb wel eens gehoord dat 3 dagen t beste is om snel te wennen. 1 dag in de week kan Bijvoorbeeld weer vervelend zijn. Maar is ook weer bij ieder kindje anders.

5 maanden geleden

Het wennen duurde hier wel lang. Ze ging eerder naar een gastouder, maar die hield ermee op en toen was kinderopvang de enige optie. Hele dag gehuild en bij het raam gestaan geschreeuwd om mama. Volgende dag weer dat ze hadden opgebeld om haar maar op te halen want het ging niet. Wekelijks hebben we het toen opgebouwd qua uren, dus eerst 4 uurtjes, week daarna 5 uurtjes etc maar ging niet altijd goed. Was wel vermoeiend, mijn dochter is ook heel erg aan ons gehecht en vindt het moeilijk om ergens achter gelaten te worden. Nu gaat het gelukkig heel goed en is het altijd een strijd om haar mee te krijgen naar huis want dat wil ze niet🤣

5 maanden geleden

Ik woon in Duitsland 🇩🇪 , hier gaat de kita iets anders om met de uren. Het is 25,35,45 uur Bij de eerste 2 moet de kleine voor het middag eten worden opgehaald, bij 35 uur breng je haar 1 uur weer terug en haalt haar om 15:30 weer op. 45 uur is de hele dag, ontbijt en middag eten / lunch word geregeld door de opvang. Mijn vrouw en ik werken onregelmatig dus moesten kiezen voor de hele week anders ging het niet. Ik vind het dood eng.😦 en word nu al verdrietig van de gedachten.

5 maanden geleden

Reactie op djcargado

Ik woon in Duitsland 🇩🇪 , hier gaat de kita iets anders om met de uren. H ...
Komt vast goed! Ik woon ook in Duitsland en daar gaan veel kindjes pas op oudere leeftijd naar de kita. Ze hebben daar echt wel ervaring mee. Ik weet niet waar je woont, maar hier hebben ze overal het Berliner Eingewöhnungsmodel en bouwen ze echt langzaam op en passen ze t tempo aan op je kindje. Ook krijgt ieder kindje aan t begin een ‚eigen‘ Erzieher*in om daar eerst volledig aan te wennen. Succes!!