21 Reacties

één jaar geleden

Ook zonder extra huilen is er te slaaptrainen, al kost het veel tijd en geduld. Wij hebben bij onze 3 kinderen zo gedaan dat ze bij huilen worden getroost (hoe zij dit nodig hebben). Daarna terug leggen en rommelen in de kamer tot ze in slaap vallen. Daarna rommelen rond de kamer tot ze in slaap vallen en zo steeds meer afstand creëren. Vast ritueel: fles, luier, slaapzak bed. In het begin in slaap wiegen. Daarna zorgen dat ze rustig maar vrolijk in bed gaat, met hand of arm op haar huid zodat ze mij voelt. Daarna zoals hierboven: steeds meer afstand creëeren. Zo min mogelijk praten bij het naar bed brengen helpt hier ook altijd!

VRIEND

één jaar geleden

Oh meid, i feel you! Wij zitten in een hele pittige fase. Slapen is hier nooit goed gegaan gegaan, maar de afgelopen weken zijn slopend. Wij zijn vaak tot 10 uur bezig met wiegen, lopen, samen liggen. Ze is zó overstuur. Als ze eenmaal ligt, wordt ze na een half uurtje wakker en eindigt ze bij ons. Ik heb geen hoge pet op van het cb en alle andere ouderwetse adviezen. Baby’s manipuleren niet en Nachtvoedingen zijn zeker tot 1,5 normaal. Ik ben bang dat het de situatie uitzingen is, hoe pittig ook. Ik wordt echt gek op sommige avonden en nachten. Ik ben moe en op. Maar, ik ga niet beginnen aan methodes en trainingen waar ik niet achter sta. Ik probeer me maar in te denken dat zij dit ook niet doet om mij te pesten, maar dat ze me echt nodig heeft op dat moment, en dat zij ook niet lekker in dr velletje zit. Dat helpt in ieder geval een beetje met het handelen van de situatie. Geen tips dus, wel herkenning! Uiteindelijk komt het echt goed en gaan ze beter slapen.

één jaar geleden

Jeetje, wat een lastige situatie. Ik snap je hoor. Ik ben zelf ook absoluut geen fan van laten huilen en doe het dan ook nooit. Hoeveel uren slaapt ze overdag? Misschien zijn dat er te veel waardoor ze ‘s nachts niet moe genoeg is om langere tijd door te slapen? Je zou eens wat kunnen schuiven/proberen met de tijden van de dutjes overdag om te kijken of dat verschil maakt.

één jaar geleden

Er zitten slaapregressies bij 8,9 10 11 en 12 maanden en daarna weer bij 18 maanden enz dus ik ben bang uitzitten. Maar hier ook vaak gedoe met slapen dus ik voel met je mee!

één jaar geleden

Het is een hele pittige periode waar we nu in zitten inderdaad! Deze leeftijd is hard werken 🥵 Wat mij een beetje rust heeft gegeven: de podcast liefde van een moeder. Zeker de moeite waard om te gaan luisteren!

één jaar geleden

Reactie op lon1234

Het is een hele pittige periode waar we nu in zitten inderdaad! Deze leefti ...
Zeker! Vond ik ook

één jaar geleden

Ik geef haar hier s avonds en snacht ook gewoon bv als ze huilt. Ik kan echt niks met zulke adviezen van cb. Alsof elke baby te programmeren is voor doorslapen. Ze zoeken geborgenheid en troost en dat mogen ze krijgen!

één jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Fijn te weten dat ik niet alleen ben! Ik denk inderdaad gewoon uitzingen.. er komt aan deze fase vast ook wel weer een eind. En ooit.. dan krijgen we betere nachten! Ik geef haar inderdaad de liefde en geborgenheid die ze nodig heeft. Ze is nog maar zo klein. Ik heb ook al een aflevering van de podcast geluisterd. Ga ik vanavond weer mee verder! Schuiven met tijden overdag heeft geen zin. Heb ik allemaal al geprobeerd. Wel mag ze van mij s middags niet al te lang meer slapen, want dan wordt het s nachts erger. Ze slaapt nu 2x 1,5 uur per dag en wordt meestal zelf wakker

één jaar geleden

Lieve mama! Hier ook een moeder die enorm gebroken is. Ook een dochter van 11 maanden die misschien 5 nachten goed heeft geslapen. Ik moet er ook elke nacht nog steeds meerdere keren uit, vaak huilen, draaien rollen . Bij ons wel vanaf 5/6 maanden geen voeding meer maar Er is altijd wat. En dan ook altijd vroeg wakker. Het is zo pittig en je bent op…. Een maand geleden was voor ons de koek op en heb ik een slaap coach ingeschakeld. Helaas helpt ook dat nog niet zoveel als we zouden willen. Maar wij hebben de waiting approach toegepast waarbij je wel je kind gecontroleerd laat huilen. Omdat ze toch een slaap associatie had gekregen omdat we zo vaak naar haar toe gingen. Maar doe vooral wat bij je past. Het is heel lastig hè een patroon te doorbreken en je wil gewoon slapen 😴😴😴 dus dan kies je vaak voor de weg die het makkelijkste werkt. Sterkte !

één jaar geleden

Ohja en Ik denk dat je zelf moet afwegen hoe je staat in wel of niet voeding geven. Want als je ergens niet of wel achter staat dan werkt het het beste uiteindelijk. Ik denk fysiek gezien dat een kindje van deze leeftijd geen voeding meer zou hoeven hebben om door te kúnnen slapen en dat het dan meer een gewenning/geborgen momentje is maar dat cb zegt dat je het perse moet afbouwen moet je lekker zelf weten. Zou je een speen kunnen gebruiken?

één jaar geleden

Reactie op trixie123

Lieve mama! Hier ook een moeder die enorm gebroken is. Ook een dochter van ...
Ja zo is het. Wat heeft de coach jullie geadviseerd? Balen dat het niet werkt.. Voor jou ook veel sterkte, hopelijk zien we snel verbetering!

één jaar geleden

Reactie op RachelBo

Ja zo is het. Wat heeft de coach jullie geadviseerd? Balen dat het niet wer ...
Onze dochter sliep te veel in de ochtend dus ochtend dutje ingekort naar 30 min en middag 2 uur , verder starten met brood Ipv fles omdat ze mogelijk daar ook wakker van kan worden.dus dat omgedraaid. Maar vooral het slaap trainen in de nacht . Met de Waiting Approach. Kan je googelen. En 4 uur na middag dutje naar bed

één jaar geleden

Reactie op trixie123

Ohja en Ik denk dat je zelf moet afwegen hoe je staat in wel of niet voedin ...
Ben ik met je eens. Denk ook dat het gewenning is. Dus mijn eerste stap zal zijn om haar s nachts geen melk meer te geven. Meestal komt ze rond een uur of 10 en dan geeft ik haar nog wel bv. Dan proberen het uit te stellen tot de volgende ochtend. Dan hoop ik dat ze uiteindelijk minder vaak wakker wordt als die gewenning weg is. Speentje heeft ze wel, maar wil ze pas na haar melk..

één jaar geleden

Reactie op RachelBo

Ben ik met je eens. Denk ook dat het gewenning is. Dus mijn eerste stap zal ...
Als ze de speen pas wil na de melk dan heef gewoon toch honger?

één jaar geleden

Reactie op rianne123456

Als ze de speen pas wil na de melk dan heef gewoon toch honger?
Ja.. maar kan ze na 2 uur alweer echt honger hebben? Gister ben ik uiteindelijk om 21u maar naar bed gegaan met haar, want ze bleef spoken. Om 2 uur s nachts na voeding in eigen bed gelegd.. en ze slaapt nu nog!

één jaar geleden

Reactie op RachelBo

Ja.. maar kan ze na 2 uur alweer echt honger hebben? Gister ben ik uiteinde ...
Ja helaas. Ze groeien het hardst in het begin van de nacht dus kan best dat ze dan alweer honger heeft. Hier ga ik ook geregeld tegelijk met haar naar bed als ze anders niet wil slapen en dan ook geregeld naast mij want als zij niet slaapt dan slaapt er niemand. Die podcast liefde van een moeder die hier al eerder aangeraden is legt dit ook allemaal uit. Dit helpt mij zo erg!

één jaar geleden

Wij zitten met een vergelijkbaar verhaal. Het samenslapen ging echt niet meer goed. Sinds deze week heb ik nu van een ledikantje een co-sleeper gemaakt. En tot nu toe werkt het verbazingwekkend goed. Ze slaapt langer door en is veel minder onrustig. En mijn slaap wordt ook wat beter. Ik ben ook fan van de podcast liefde van een moeder en een stuk minder fan van de kletskoek van het cb. Maar alsnog zijn ze heel goed in je onzeker maken.

één jaar geleden

Zojuist de aflevering van liefde van een moeder geluisterd over nachtvoedingen. Wat een eye opener zeg! Ik ga gewoon toegeven aan wat mijn mijn baby wil. Eigenlijk altijd al gedaan, maar werd er nu onzeker van. Omdat veel babys om mee heen doorslapen (die krijgen kunstvoeding en laten ze huilen), dus kan ik eigenlijk helemaal niet vergelijken. Dank jullie voor alle reacties. Voel me veel beter al!

één jaar geleden

Hier hetzelfde gehad! En nu sinds een maand, bijna 2 toch heeeeel wat gehad aan slaaptrainen! Ik gebruikte de chair methode en een beetje van mezelf. Die de topic die ik had aangemaakt daarvoor wn lees vooral de reacties eronder (met name van mij die advies opvolgt van de mama’s daarvoor). https://community.24baby.nl/forum/geboorteclub-mei-2022/slaaptrainen-naar-eigen-bedje-wYJ5K3?utm_source=24Baby&utm_medium=app Dat is de link naar de topic! Als je meer vragen hebt, stuur ze gerust! Na 10 dagen sliep ze beter en bv was helemaal afgebouwd. Borst was gewoon comfort. Nu sinds deze week slaapt ze van half 7 tot 6🙌🏼🙌🏼🙌🏼🙌🏼

één jaar geleden

Het heeft even geduurd, maar het lijkt nu langzaamaan wat beter te gaan! Inslapen gaat weer goed 🙏🏼 En ze slaat nu steeds een keer wakker worden over, zodat er dus wat meer tijd tussen zit. Hopelijk zet deze stijgende lijn door!