6 Reacties
vorige week
Hoi! Ik heb bijna een jaar geleden ook een topic hierover gestart en kreeg van veel mensen de tip om een zindelijkheidsbox te kopen. Dat hebben wij toen gedaan.
Hij was hier duidelijk toen echt nog niet klaar voor.
Afgelopen zomer hebben wij het anders gedaan, lekker zonder luier laten rondrennen en potje steeds in de buurt gezet. Wel de stickerkaarten en stickers uit de zindelijkheidsbox gebruikt馃槄 Uiteindelijk sneller al 1 cadeautje laten uitkiezen (hij laat nog steeds trots zijn bus zien aan mensen die hij kreeg door op het potje te gaan) en uiteindelijk hebben we hem 1 groot iets beloofd als hij het bleef proberen (een klimrek, hij heeft gelukkig nog niet door dat het er nog steeds niet is馃檲)
Ik denk dat het voor elk kindje anders is maar bij ons werkte de blote billen methode erg goed. Wel met een paar zeiltjes voor over de bank als hij ging zitten.
Ik merkte wel dat hij zelf echt klaar ervoor was, en dat het hielp dat we niet te veel pushten, hij is ook nog niet nachtzindelijk.
Heel veel succes!
vorige week
Zindelijkheidsbox bij de 1ste gebruikt, was leuk. Maar ze moeten er echt aan toe zijn, dus oefenen, thuis in onderbroek laten lopen, luier uit. Potje neerzetten of wc verkleiner op de toilet. Op kinderdagverblijf als hij daarheen gaat ook oefenen. Belonen met cadeautjes hebben wij nooit gedaan. Maar wel complimenten geven als ze op de wc hadden geplast of gepoept.
vorige week
Geen ervaring daarmee. Maar wel een tip gehad van mijn man zijn collega en dat lijkt hier bij onze zoon te helpen. Namelijk een onderbroek onder de luier aantrekken. Zo voelen ze wel dat ze geplast hebben maar zit je niet telkens te wassen. Mijn zoon begint daardoor nu steeds meer de link te leggen en houdt steeds meer luiers droog.
vorige week
Reactie op Rensketje
Geen ervaring daarmee. Maar wel een tip gehad van mijn man zijn collega en ...
Hebben we toevallig vorige week geprobeerd, want dat hadden ze op de peuterspeelzaal ook als tip gegeven. Resultaat? Het boeit hem niks 馃ぃ Hij loopt er gewoon meer door, plas of poep 馃槄
vorige week
Wij vonden de box echt een aanrader. Oke, tuurlijk kan je het zelf ook maken met stickers en vakjes. Maar het complete overzicht en de tips and tricks vonden wij heel fijn. Een week voor zijn 3e verjaardag was hij zindelijk. Na de zomer had hij een terugval en zijn we weer even volgens de methode van de box gegaan en hij pakte de draad zo weer op en gaat nu weer super goed.
Ik ben die eerste keer wel echt een weekje thuis gebleven, vooral de eerste dagen kost het echt wel een hoop tijd (en wasjes). Als jullie dat toch op de een of andere manier kunnen regelen (misschien elkaar afwisselen in werkdagen zodat er iemand is?) is dat echt wel aan te raden!
vorige week
Heey, wij hebben ook de blote billen methode gedaan in de zomer. Gewoon lekker in de tuin in de blote billen en na een paar dagen hadden we geen ongelukjes meer. Ze heeft op verschillende plekken in de tuin geplast maar dat spoelde gelijk weer weg. Het hielp wel dat er ook vriendinnetjes kwamen spelen die ook op het potje plaste in de tuin dat vond ze mega interessant. Zo was ze al vrij snel zindelijk met plassen en met poepen vroeg ze altijd om een luier. Dit hebben we gedaan, ook omdat poepen echt een ding is bij haar en ze vaak een verstopping heeft enzo.
Maar ik denk ook inderdaad dat een kindje er echt klaar voor moet zijn of het zelf moet aangeven. Wat zegt hij bijvoorbeeld nu als je vraagt of hij geplast heeft? Kan hij dat al aangeven? En kun jij aan hem zien als hij plast? Mijn dochter ging er altijd even voor stil staan. Misschien kun jij dan tegen hem zeggen dat hij op het potje moet gaan zitten. Of gewoon in het begin elk half uur ofzo. Tv kijken op het potje hielp bij ons ook dan zijn ze zich opeens bewust van de plas en mijn dochter was dan ook echt trots als het gelukt was.
Misschien heb je hier wat aan en anders lekker wachten tot maart/april en dan lekker in de blote kont en vaak op het potje zetten.