13 Reacties

één maand geleden

🙋‍♀️ hier nog eentje. Het boeit hem totaal niet. Al loopt hij uren in een vieze luier. Soms geeft hij aan gepoept te hebben, maar vaker geeft hij dat niet aan. Voor tips lees ik graag mee 😅

één maand geleden

Die van ons had ook geen enkele interesse, maar wij zijn een zindelijkheidstraining gestart van 7 dagen (zindelijkheidsbox) en ze snapte het echt super snel. Sindsdien volledig zindelijk. Alleen af en toe een klein ongelukje. Dus een idee om daar eens naar te kijken. Wij kwamen op het idee omdat een vriendin er dezelfde goede ervaring mee had met haar dochter. Het vele doorlekken bij onze dochter in de nacht en ook dat ze vaak luieruitslag had, was onze motivatie om met zo’n training te starten. Dus het is mogelijk ook zonder interesse vooraf 😉.

één maand geleden

Reactie op Ronald en Marit

Die van ons had ook geen enkele interesse, maar wij zijn een zindelijkheids ...
Welke box was dat?

één maand geleden

Reactie op boysmam

Welke box was dat?
Deze: www.zindelijkheidsbox.nl

25 dagen geleden

Dank je wel! Ik ga eens kijken

25 dagen geleden

Heb je daarvoor trouwens een paar dagen vrij genomen? Of is het ook te doen in het weekend ofzo?

25 dagen geleden

Ik ben met ons zoontje in de zomervakantie begonnen, omdat ik 6 weken heb vanwege werk in het onderwijs en me er twee weken volledig op kon focussen na onze vakantie als gezin. De eerstvolgende keer dat ik er echt de tijd voor zou hebben zou pas de meivakantie zijn, omdat ik tussen de schoolvakanties door geen vrij kan nemen, dus ik wilde toch een poging wagen! Ons zoontje had er ook niet enorm veel interesse in van tevoren. Hij had een paar keer op het potje gezeten, maar gebruikte deze ook vooral om mee te spelen. Wij hebben de zindelijkheidsbox gebruikt omdat ikzelf graag houvast had. Het duurde bij ons wel langer dan die ene week, maar met 2 jaar en 3 maanden was ons zoontje ook aan de jonge kant dus vond ik helemaal niet erg. Inmiddels is hij al maanden overdag zindelijk met zowel poepen als plassen. Met slapen draagt hij nog wel een luier, maar dit is geen enkel probleem. Het was hier dus echt mogelijk om het te doen zonder al te veel interesse, het vergde ‘gewoon’ goede focus en totale focus zonder afleiding van andere dingen. Wij zijn 1,5 week thuisgebleven, op een enkel bezoekje bij opa en oma na. Dit vond ik pittig, maar vind het nu heel fijn dat we het gedaan hebben. Het scheelt misschien wel als je kind het sneller door heeft dat je sneller weer het huis uit kan. Al met al ben ik nu heel blij dat ik de tijd erin gestoken heb, want het is toch allemaal wat fijner zo :).

25 dagen geleden

Ooh goede tip, ik ga daar ook eens naar kijken! 💪

25 dagen geleden

Dankjewel voor iedereens reactie! Heel fijn om te horen dat we niet de enige in deze situatie zijn:) We gaan ons eens verdiepen in de zindelijkheidsbox! Ik ben begin april uitgerekend met ons 2e kindje dus wilde graag daarvoor ook al gaan proberen voordat het drukker in ons huis wordt😅

25 dagen geleden

Reactie op boysmam

Heb je daarvoor trouwens een paar dagen vrij genomen? Of is het ook te doen ...
Wij hebben inderdaad vrij genomen. Dus het vraagt wel wat investering. Achteraf wel fijn dat we vrij waren, want het plassen ging super snel, maar het poepen duurde bijv wat langer (dat lukte aan het einde van de week en in de dagen erna pas goed). Onze dochter gaat twee dagen naar de opvang, dus wij hebben het weten te verdelen met werk. Als ze naar iets van familie was gegaan aan het einde van de week, hadden we dat ook wel aangedurfd, maar vonden de stap naar de opvang wel groot. Gaven haar liever wat meer tijd om het goed onder de knie te krijgen. Het was wel een pittige week dus, qua dat je ook echt je dagen volledig met de zindelijkheidstraining bezig bent. Maar we vonden het het wel echt waard. Scheelt nu zo veel gedoe met luiers. Heel veel succes als je het ook gaat proberen!

22 dagen geleden

Mijn zoontje is ook 2,5 jaar en heeft echt nul interesse in het potje. Het boekje van Pit op de pot vindt hij hartstikke leuk, maar hij doet er zelf niks mee. Volle luier lijkt hem ook niet te boeien. Ook als ik vraag of hij gepoept heeft, zegt hij standaard 'nee' (al ruik ik hem vanuit de keuken 🙄). Ik heb hem een aantal keer voor het douchen op het potje gezet (hij staat namelijk wel doodleuk midden in de badkamer te plassen), maar ook daar zit hij alleen maar op. Ik denk maar 'het komt wel'. Ik weet inmiddels als hij ergens ineens interesse in krijgt, hij ineens heel snel leert. Met spraak ging het bijvoorbeeld van 'tuta' over in 'brandweerwagen' (hoe dan 🤷‍♀️). Ik heb geen wonderkind, maar hoef ook vooral geen wonderkind. Hij is een hartstikke vrolijke en sociale peuter die goed slaapt en eet. Ben ik heel blij mee hoor.

9 dagen geleden

Hier 2 jaar geleden de zindelijkheidsbox gehad voor onze dochter. Ons zoontje is inmiddels 2,5 jaar en zijn zaterdag gestart. Ik heb me suf gewassen, maar hij lijkt op dag 3 nu te begrijpen dat hij het aan moet geven. Nog even volhouden en hopelijk is het na de kerst dan gelukt binnen 1 week. 🍀

7 dagen geleden

Pamper uit wanneer ze wakker zijn. Na elk slaapje en maaltijd op de pot zetten. Alsook regelmatig tussendoor. Bij elk ongelukje even laten aanvoelen hoe onaangenaam die natte broek voelt en uitleggen dat dit vermeden had kunnen worden door simpelweg op het potje te gaan zitten. Binnen no time hebben ze het door en heb he een zindelijke peuter.