58 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Monesz

Dus stel ik zat al op die 5 min ertussen en hij slaapt zoals nu. En stel ov ...
Dus vanaf het moment dat hij weer wakker wordt begin je opnieuw in de telling

één jaar geleden

Het boekje heet slaap kindje slaap, aanrader!

één jaar geleden

Oke ja ook eigenlijk logisch dat je dan weer van voor of aan begint sorry #slaapgebrek! Dankje!!

één jaar geleden

Ik ben meer team ‘het is een fase en gaat wel weer over’. En dat is ook altijd zo bij ons. Maar wij leggen onze dochter dan ook altijd tussen ons in en dan slaapt iedereen zo weer verder. Als je dat niet wilt is het inderdaad wat lastiger. Je kleintje groeit hard. Het wordt weer beter 😘

één jaar geleden

Reactie op Monesz

Oke ja ook eigenlijk logisch dat je dan weer van voor of aan begint sorry # ...
En lukt het ??? 😬

één jaar geleden

Deze "fase" heeft bij ons 2 maanden geduurd. We hebben alles geprobeerd; wiegen, bij ons in bed, op zolder met een van ons, ander bedje, uit laten doven met het schema (ze kan echt lang krijsen!), naar beneden gaan. Uiteindelijk maar op een matras naast haar op haar kamer gaan liggen. Toen is het langzaamaan beter gegaan.

één jaar geleden

We zijn nu net begonnen met de methode. Hij werd wakker vanaf 550 uur. Ik vind het maar heftig hoor want hij is helemaal in paniek en zit rechtop in zijn bed. Moeten we dit dan tot 7 volhouden? Ik denk eerder dat dit zo doorgaat tot 7 en hij doodop de dag start..

één jaar geleden

Waarom zou je je kind zo overstuur laten worden? Ik begrijp het echt niet….Wakker om 05.50 uur, ja het is vroeg maar op zich prima toch als je zelf op tijd naar bed gaat? Volgen van je kind geeft vaak minder spanning. Ze zijn nog zo klein

één jaar geleden

Reactie op stephavi

Waarom zou je je kind zo overstuur laten worden? Ik begrijp het echt niet…. ...
Ja verschillende methoden en denkwijze daarover. En inderdaad 550 is best prima maar vaak is het dus ook rond 5. En dat is niet prima

één jaar geleden

Het is hier zeker ook al 1,5 maand bezig. We leggen haar telkens maar bij ons in bed waar ze wel slaapt. Doordeweeks slaapt ze ook een nacht bij oma en opa zodat wij een nachtje kunnen doorslapen en daar slaapt ze uiteraard wel zonder problemen haha.

één jaar geleden

Reactie op Sofysio

Mag ik vragen welke online cursus jullie gedaan hebben?
We hebben de slaaptraining voor vroege vogels gedaan van snuggles en dreams

één jaar geleden

He Romee hoe gaat t deze ochtend? In de avond ging t bij mij goed na een half uur 🙏 Deze nacht ochtend alleen om 5.20 wakker (dus niet ook nog ergens tussendoor dus dat is fijn). Maar herken wel wat je zegt.. 5.20 wakker t is nu bijna 6u en huilen.. Maar veel slaapcoaches zeggen ook dat 6u een gewone tijd is om de dag te beginnen dus neig dan ook om: of te stoppen (met die methode) om 6u en de dag te beginnen of hem überhaupt vanaf 5.20 bij me te pakken zodat ie nog doorslaapt tot 7u

één jaar geleden

Reactie op Monesz

He Romee hoe gaat t deze ochtend? In de avond ging t bij mij goed na een ha ...
Ja hij is net wakker geworden om 6 uur. Ik vind dst opzich ook een ok tijd maar we zetten het even door tot 630 in de ochtend . Ik vind het we mega lastig en het helpt nog niet. Doe jij het nu ook in de ochtend ?

één jaar geleden

Onze dochter heeft het 5 weken volgehouden, maar slaapt nu weer door tot 06.30-07.00 uur. Denk echt een fase die regressie, en blijven volhouden aan waar je jezelf goed bij voelt. Wij hebben de vaste routine steeds volgehouden, saai houden, haar nooit bij ons in bed genomen. En steeds weer uitleggen dat het nog geen tijd is om op te staan. Ze begrijpen meer dan je denkt ben ik achter gekomen. Succes!

één jaar geleden

Ja ik ga het volhouden tot 630. Dat vind ik een prima tijd om naar beneden te gaan. Hoop dat het snel voorbij is, maar de afgelopen dagen is hij al een uurtje later wakker . 6 ipv 5. Dat scheelt sl!

één jaar geleden

Wij slapen al anderhalf jaar heel slecht, ons meisje heeft nog geen 10x doorgeslapen sinds haar geboorte. Het is niet anders. De enige manier waarop ze slaapt is bij ons in bed. Ooit zal het wel beter gaan. Als je kindje normaal wel goed slaapt is dit vast een fase en heb je hopelijk het ergste gehad. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Sesame

Wij slapen al anderhalf jaar heel slecht, ons meisje heeft nog geen 10x doo ...
Wij ook inderdaad. Ik kan ook op een hand tellen de keren dat hij doorgeslapen heeft. Gemiddeld nog steeds 2x per nacht wakker. Was bij onze eerste tot 1.5 jaar ook het geval. Ik wacht met smart tot de dag dat hij door gaat slapen.

één jaar geleden

Reactie op Monesz

Oke ja ook eigenlijk logisch dat je dan weer van voor of aan begint sorry # ...
Hoe gaat het nu met het slaappatroon ?

één jaar geleden

Ik zou je echt willen aanraden om eens naar de podcast van liefde van een moeder te luisteren. Heeft mij zo erg geholpen om het vol te houden en te weten dat het vanzelf goed gaat komen.

één jaar geleden

Bij mij ook, nu de tweede week dat naar bed gaan resoluut wordt geweigerd. Het duur twee uur voor ze slaapt. Normaal na fles direct slapen. Nu roept ze me nog honderd keer, en wil ze dus steeds melk bij. Als ik vind dat ze genoeg heeft gehad, wint zij toch. Want ze blijft wakker tot ze bijheeft gekregen. Maar bv als ik wel meteen blijf bijgeven, houdt ze soms bv melk in overvloed over en dan nog slaapt ze niet. Dus het is niet eens een kwestie van: ik ga pas slapen als ik veel melk heb gekregen. Echt vreemd en wel vermoeiend. Ik blijf haar wel wakker maken om 8u, of ze nu genoeg heeft geslapen of niet. Maar ik zie het graag anders. Ik twijfelde of dit dus ook regressie is van 18 maand want ze is dat net geworden? En ze leert los stappen in de week dat het begon?