20 Reacties

één maand geleden

Wij maken hetzelfde mee met onze dochter en ik heb hier nog al gelijkaardige verhalen gelezen. Geen tips helaas, wij hopen dat deze fase snel voorbij gaat.. 🙃

één maand geleden

Reactie op eekhoornnnele

Wij maken hetzelfde mee met onze dochter en ik heb hier nog al gelijkaardig ...
Ergens vind ik het fijn dat meerdere dit dus meemaken in deze leeftijd en het hopelijk een snelle fase is

één maand geleden

Reactie op Asmae1990

Ergens vind ik het fijn dat meerdere dit dus meemaken in deze leeftijd en h ...
Snap ik! Ik denk ook altijd: oef, we zijn niet alleen.. 😅

één maand geleden

Hier is dit standaard 😂🙈. Ik haal hem altijd naar ons bed en dan slaapt hij weer rustig verder

één maand geleden

Reactie op Joleintje

Hier is dit standaard 😂🙈. Ik haal hem altijd naar ons bed en dan slaapt h ...
En slapen jullie dan nog goed? 😅

één maand geleden

Hier ook een aantal weken gehad. Bij onze dochter denken we aan een nachtmerrie. Even troosten en dan weer terugleggen in bed, ging meestal goed, alleen soms daarna weer even huilen, viel dan weer in slaap uiteindelijk. Maar dit soms wel 2 of 3 keer op een nacht. Nu al een aantal wekelijks nauwelijks gehad. Hoop het voor jullie ook snel

één maand geleden

Reactie op eekhoornnnele

En slapen jullie dan nog goed? 😅
M'n vriend wat minder. Ik als een roosje 😂

één maand geleden

We zijn/waren hier net vanaf. Heeft bijna twee weken geduurd. Vreselijk vermoeiend, succes!!

één maand geleden

Pff wij hebben hier nu ook al een week laat van.. Wil opeens niet meer in zijn eigen bed slapen terwijl dit nooit een probleem was. Schreeuwt alles bij elkaar. Vannacht van 0.30 tot 4u wakker geweest en gespeeld 🙃. Heeft uiteindelijk tot 6.30 tussen ons in geslapen. Gisterennacht van 3u tot 5.30 wakker geweest. Ook de middagdutjes zijn drama is echt krijsen als we hem in bed leggen dus maar op schoot genomen en al 2 dagen op die manier slechts half uurtje geslapen in de middag. Zit echt met mijn handen in mijn haar..

één maand geleden

Niet helemaal hetzelfde. Maar mijn zoontje van 22 maanden heeft ook slaapproblemen nu. 2 weken geleden begonnen met ineens huilen 's middags als hij in bed werd gelegd. Toen ook een dag later 's avonds. Middagslaapjes waren nooit al heel lang, maar sinds 3 weken redden we niet langer dan 45 minuten en wordt dan totaal overstuur wakker en weigert nog in bed te liggen. Het is nu dag 5 op rij dat het zowel 's middags als 's avonds een groot drama is als we willen weglopen. Hij schreeuwt in bed "mama!! mama!!! mama!!!". Is al een week lang om 06:00 totaal overstuur wakker en wordt geregeld 's nachts huilend wakker dat we erheen moeten. Hij heeft erge verlatingsangst naar mij toe. Zijn vader mag hem ook niet meer tillen. Hij sliep altijd perfect van ongeveer 18:30 tot 07:00/07:30 maar dat lijkt momenteel heel ver weg. Ik denk aan de slaapregressie van 2 jaar. We kunnen alle symptomen afvinken 🫠

één maand geleden

Reactie op DREAM95

Niet helemaal hetzelfde. Maar mijn zoontje van 22 maanden heeft ook slaappr ...
Dit had ik zo zelf kunnen schrijven. Idd hier ook hele erge verlatingsangst opeens. Hij sliep nooit bij ons op bed en vond dit ook niet fijn maar nu wil hij ineens niks anders. Wij proberen toch consequent te blijven voor zover dat lukt. Hij is net na 45min huilen (wij gaan regelmatig naar hem heen om hem te sussen en aan te geven dat wij in de buurt zijn) uiteindelijk in slaap gevallen, maar hou mijn hart vast voor de nacht. Hoe pakken jullie dit nu aan?

één maand geleden

Reactie op Emily01

Dit had ik zo zelf kunnen schrijven. Idd hier ook hele erge verlatingsangst ...
Vermoeiend he. Als je er eenmaal in zit, denk je echt "dit gaat niet meer over.." (heb ik dan). Wel fijn dat hij bij jullie in bed wil slapen. Hier is dat echt een no go. Zodra hij ons bed ziet, wordt het 1 feest en gaat hij alleen maar spelen en wordt boos als we zeggen dat hij moet gaan slapen en wil niet gaan liggen. Dan gaat hij weer naar zijn eigen bed, maar dan is al helemaal het hek van de dam natuurlijk.. Hoe wij het nu doen: als hij huilt, wachten we eventjes (5 tot 8 minuten). Dan gaan we zonder iets te zeggen naar binnen, leggen hem weer plat neer, aaien hem heel even over zijn rug en blijven dan bij zijn bedje staan voor een paar minuten. Als hij rustig is, lopen we de kamer uit. Ene keer is het dan meteen succes, soms moeten we 3 tot 5 keer terug. Van zijn vader accepteert hij het als hij zegt "het is nu klaar, we gaan slapen". Dan luistert hij daarna. Ik hoef dat niet te proberen. We proberen dus vooral met zo min mogelijk interactie en aanrakingen wel te laten weten dat we er zijn, maar er wordt geen poppenkast van gemaakt.

één maand geleden

Die van mij is iedere nacht nog wakker. Wij geven hem maar een fles want hij schreeuwt en gilt anders heel lang en we hebben nog een baby van 3 maanden die ook iedere nacht zeker wel 1x komt. Ben kapot!

één maand geleden

Reactie op DREAM95

Vermoeiend he. Als je er eenmaal in zit, denk je echt "dit gaat niet meer o ...
Zeg dat wel.. het is nu bijna 04u en zit weer beneden met hem. Al wakker sinds 0.30 🙃 Wel ook koorts dus dat verklaart ook misschien het eea. Fijn dat jullie zoontje rustig wordt als jullie naar hem toe gaan. Bij ons wordt het vaak nog erger huilen en als we dan weglopen heel hysterisch :(. Deze periode kan me echt niet snel genoeg voorbij gaan. Niet vol te houden dit

één maand geleden

Reactie op Joleintje

Hier is dit standaard 😂🙈. Ik haal hem altijd naar ons bed en dan slaapt h ...
Jep, dit doen wij ook. Onze zoon wordt alleen vaak al in de avond wakker. Slaapt altijd in z’n eigen bed in (heel boos en met protest) en wordt vervolgens tussen 21:00-23:00 ergens wakker en slaapt pas weer bij ons in bed. Wel rustig; geen last van hem dan dus prima, dan maar bij ons.

één maand geleden

Helaas heel erg herkenbaar. Niks lijkt te helpen. Lijkt op nachtmerrie maar blijft er erg lang in hangen. Haal haar toch uit bed. Hopelijk een fase en deze forums zijn dan ideaal om te lezen dat je niet de enige bent. Zit soms te denken om een groepsapp te starten met alle moeders van dezelfde leeftijd dreumes 😂😂

één maand geleden

Reactie op Colindaah

Helaas heel erg herkenbaar. Niks lijkt te helpen. Lijkt op nachtmerrie maar ...
Ik ben voor 😂even wat steun aan elkaar

één maand geleden

Hahahaha bij ons is dit heel normaal geworden😝😝 en dan hopen dat het 1 keer opstaan is en rond 3 u maar het kan ook een feestje worden deze van mij kan zelfs 3 keer opstaan in de nacht🥵🥵🥵

één maand geleden

Hier hetzelfde. Tegenwoordig zelfs eind van de avond al. We nemen onze zoon bij ons in bed, dan slapen we zelf tenminste nog. Dit hebben we jaren geleden bij onze dochter ook gedaan tot ze naar een groot bed ging. Toen heb ik me er heel druk over gemaakt, maar is toen zo goed verlopen dat ik me er nu totaal niet meer druk om maak. Er komt een tijd dat hij niet meer bij ons wil liggen haha