4 Reacties
MOD
4 maanden geleden
Het klinkt net alsof je mijn zoontje beschrijft. Vaak wordt er door mensen ook aan ADHD gedacht, maar ik vind hem nog te jong om daar op te testen. Ik heb geen ervaringen dus op wat je kan doen, maar weet wel hoe het voelt om zo'n duracell konijntje te hebben waarbij mensen soms echt met verbazing naar kijken en vragen of hij teveel suiker op heeft. Wel kan ik je een tip geven mbt het kleine zusje. Laat hem helpen met alles van zusje. Dat doet de mijne ook graag bij zn broertje. Luier halen? check! kleding pakken ook. Alles doet hij mee en vindt hij leuk.
4 maanden geleden
Dankjewel voor de tip! Heb jij mbt tot de bassischool hier rekening mee gehouden? Wij hebben een montessori school gekozen (minder streng qua stil zitten). Maar ik denk dat dat echt super word of juist een flater doordat ze meer vrijheid hebben馃槄
MOD
4 maanden geleden
Reactie op NoahOlivia
Dankjewel voor de tip! Heb jij mbt tot de bassischool hier rekening mee geh ...
Grappig, ik heb juist niet voor een montessorischool gekozen omdat ik denk dat hij dan ergens bij groep 8 zit en zn huiswerk vergeet te maken. Ik denk(hoop) juist dat duidelijke structuur hem helpt. Dit ook naar aanleiding van mn neefje met ADHD en een vriendin met zoontje van 7 met ADHD die totaal niet mee kon met de montessori omdat hij constant aandacht vroeg (die zit nu op speciaal onderwijs). Ik hoop dat het bij jullie werkt! Jij kent je kindje het beste dus misschien werkt het juist wel. Onze buurjongen is ook erg druk en die doet het heel goed bij montessori dus het kan zeker wel
3 maanden geleden
Klinkt alsof je mijn oudste van 6 jaar beschrijft. Inmiddels zitten we in een traject met jeugdzorg om onze oudste zo goed mogelijk bij te staan. Wij zijn ook geen voorstander van medicatie, maar als dat uiteindelijk nodig is staan wij er wel voor open.