8 Reacties
4 jaar geleden
Hoi Rivka, ik zou gewoon solliciteren! Jouw baas wil jou voor jouw kwaliteiten. Dat je zwanger bent zou dan niet uit moeten maken, maar kan soms helaas toch doorslaggevend zijn als ze moeten kiezen uit twee goede kandidaten. Bij mij op het werk is gelukkig gebleken dat er mensen zijn aangenomen op een functie, terwijl bekend was dat ze zwanger waren, maar ik zou persoonlijk mijn zwangerschap nog even voor me houden, totdat er een beslissing gemaakt is. Bovendien kan er altijd iets misgaan bij de zwangerschap. Als je dan niet gesolliciteerd hebt, zul je waarschijnlijk extra hard balen.
4 jaar geleden
Ik zou het ook nog niet vertellen. Jij bepaalt wanneer je het vertelt, niet een reorganisatie. Dat heeft niets te maken met vertrouwen.
4 jaar geleden
Hoe ver ben je nu? Dat zou voor mij doorslaggevend zijn. Ik ben van mening dat eerlijkheid het langst duurt, maar ik zou het in de eerste 10-14 weken 眉berhaupt nog niet tegen m鈥檔 manager zeggen dus ook niet bij een interne sollicitatie.
Vanaf wanneer gaat de functie in?
4 jaar geleden
Reactie op NogEvenAnoniem
Hoe ver ben je nu? Dat zou voor mij doorslaggevend zijn. Ik ben van mening ...
5 weken. Functie gaat denk ik half oktober in dus dan zou ik nog geen 10 weken zijn. Ik denk dat ik mooi mijn mond houd. Genoeg verhalen gehoord over vrouwen die hierom gediscrimineerd zijn
4 jaar geleden
Reactie op Rivka2022
5 weken. Functie gaat denk ik half oktober in dus dan zou ik nog geen 10 we ...
Ik zou dan idd nog niets zeggen. Als je het rond de 12 weken verteld (na de termijnecho) is dat heel normaal dus heb je nu ook nog niets achtergehouden.
Succes met je sollicitatie! 馃崁
4 jaar geleden
Toevallig kwam ik er na een interne sollicitatie achter dat ik zwanger ben. Ik heb dit toen wel besproken omdat ik me er niet goed bij voelde om niks te zeggen, maar uiteraard is dat voor iedereen anders!
Bij mij reageerde ze wel heel positief en heb ik de baan gekregen. Ze gaven aan dat ze willen gaan voor kwaliteit en dat die paar maanden verlof daarin niks uitmaken. Ook zeiden ze dat ze dat kunnen verwachten bij een jonge meid.
Vooral doen wat goed voelt en heel veel succes! 馃馃徏
4 jaar geleden
Solliciteren en afhankelijk van je vertrouwen in je nieuwe manager al dan niet vertellen.
Ik had een miskraam op de dag van mijn tweede gesprek in een sollicitatieprocedure (extern) en als die zwangerschap was doorgezet had ik het direct na de onderhandeling maar voor het tekenen van het contract verteld.
Ik zit in een hele jonge organisatie qua mensen en uit gesprekken is de houding vooral dat ze weten dat de kans aanwezig is en inherent aan de leeftijdsgroep.