9 Reacties

4 maanden geleden

Hier rond 6u a 6u15 wakker Rond 9u a 9u30 dit tot 11u Tussen 13u30 en 14u dut tot 15u40 a 16u en tussen 20u en 20u30 ten laatste bed maar ze slaapt niet door ze jammert 1 tot 3keer per nacht dus en moeten er dan ook uit voor tutje of doekje te geven maar we merken dat zij dit echt nog nodig heeft wij dachten eerst slechte nachten door dat slapen maar cb zei dat dat niet altijd de oorzaak is integendeel

4 maanden geleden

Ter vergelijking ons ritme nu: 9:45-10:30 slapen (na drie kwartier wakker maken) 14:00-16:00 slapen (gewoon voor 14:00 neerleggen; en na 2 uur Max wakker maken) 20:00 bedtijd. Als hij niet wil slapen wordt het soms wat later. Is idd een late bedtijd, maar werkt voor nu. Als hij overgaat op 1 dutje wordt de bedtijd idd veel vroeger. Ik zou op basis van jou schema niet overgaan op 1 dutje, want dan slaapt ie misschien maar 1x 1 uur. Dat lijkt me wat weinig. Ik zou kijken of het lukt om het ‘s ochtends hem na drie kwartier wakker te maken, ‘s middags iets eerder op bed en hopelijk een wat langer slaapje en dan ‘s avonds wat eerder naar bed (4 uur wakkertijd na dutje)

4 maanden geleden

Reactie op berryberry

Ter vergelijking ons ritme nu: 9:45-10:30 slapen (na drie kwartier wakker m ...
Wij doen in voormiddag wakker tijd van 3u en dan ongeveer nog is 3u wakker tijd en dan 4u wakker tijd omdat we als we ze zelf wakker maken is ze super chagrijnig maar 11u en 16u max maak ik ze wakker

4 maanden geleden

Wij hebben een meisje wat snachts altijd goed slaapt maar overdag op de opvang altijd weinig slaapt . Maakt daar kindjes wakker. Dus daar doet ze nu 1 dutje. Kan merken dat ze die dag zelf wel red maar volgende dag wel moe is. Thuis is het ritme: 6:30/7:00 wakker 09:30 slapen, 3 kwartier/1 uur 13:00 slapen, 3 kwartier tot 1,5 uur. ( Dit wisselt erg) 18:45/19:00 naar bed de nacht in.

4 maanden geleden

Je kan ook het ochtend dutje inkorten naar 20/30 minuten kijken wat er dan met de middag gebeurt, of ie dan wel weer eerder moe is.

4 maanden geleden

In de ochtend alleen een powernap van 20 min laten doen. Dat is voldoende om vol te houden tot 13:00 uur en zo voorkom je te late middagdut, maar wel voldoende slaapdruk. Hier wordt gewoon van 13 tot 15 geslapen

4 maanden geleden

Reactie op Guusje0101

Je kan ook het ochtend dutje inkorten naar 20/30 minuten kijken wat er dan ...
Dit ga ik morgen eens proberen dan gaat die eerder naar bed toe in de middag. Bedankt!

4 maanden geleden

Reactie op fietje27

In de ochtend alleen een powernap van 20 min laten doen. Dat is voldoende o ...
Bedankt! En welke tijden is de ochtend dut dan?

4 maanden geleden

Reactie op Selena92

Bedankt! En welke tijden is de ochtend dut dan?
Wij doen van 09:30/09:40 tot ongeveer 10 uur. We laten hem max. 25 min liggen nu om af te bouwen. Succes! Hopelijk helpt het ❤️