11 Reacties
2 maanden geleden
Alles aan avondeten is hier op t moment heel beperkt. Niet altijd al dus, maar wel echt heel lastig nu.
Wat hier nog wel werkt is spinazie stoppen in bananenpannenkoekjes, volledig gepureerde pastasaus met veeel groente, broccoli uberklein als snippertjes door de rostischotel met wat gehakt en knoflook en vd week at hij wat hapjes mee met mijn met kleine groente gevulde boerenomelet. We blijven proberen!
Zag ergens een filmpje met een soort aardappelkroketje maken met broccoli en kaas dus dat ga ik binnenkort proberen
2 maanden geleden
Ik kruid de groenten in een groente/kip stoofpot, genaamd marmita. De groente zijn hierdoor heerlijk. Misschien dat is proberen?
2 maanden geleden
Hier ook nog steeds vrijwel geen groenten (ook geen vlees, rijst, pasta ed). Een potje ging een tijdje goed met wat speelgoed als afleiding, maar nu eet hij eigenlijk alleen brood of überhaupt weinig haha geen idee waar hij zijn energie vandaan haalt soms.
We hebben dit laatst bij het CB besproken, maar die maakten zich geen zorgen. We blijven het aanbieden, misschien veranderd het op een gegeven moment weer. Het CB zei dat als hij nog niet eet wanneer hij 2 jaar is dat ze weer verder gaan kijken. Dus dat was wel fijn om te weten maar fliiiink irritant soms haha. Zeker als andere kindjes wel hele makkelijke eters zijn
2 maanden geleden
Erg herkenbaar.. we bieden door hele dag wat dingen aan, zeker ook omdat ze brood uberhaubt niet lekker vind. Wat er nog wel is in wil gaan zijn witte bonen in tomaten saus (potje) en groentes door pastasaus heen. Maar frustrerend is het wel hè als ze niet lekker mee eten!!
2 maanden geleden
Pesto maken van broccoli of doperwten (name any groente) met olijfolie, beetje Parmezaanse kaas, noten en basilicum is hier een grote hit. Net zoals andere pastasaus kun je er goed groenten in verstoppen :)
2 maanden geleden
Ik lees mee, onze jongste eet ook geen groentes. Potjes gingen ook nooit van harte, zelf hapjes maken ook niet, uiteindelijk maar gewoon rapley wat wij ook aten dit gaat nog het beste tot nu toe, vaak eet ze alleen de ‘aardappel’ en heel soms wat vlees, kipdrumsticks kluift ze naar binnen alsof het niks is. En qua groente wat ze echt eet is komkommer. Pasta/bami en rijst moet ze ook niks van hebben. Broodmaaltijden en ei gaan dan wel weer goed. Ze krijgt overigens wel elke avond de groente aangeboden die wij zelf ook eten. Cb zag er nog niks in, ik denk eerlijk gezegd dat ze een slechte eter is. Onze oudste lust letterlijk alles en vanaf een jonge leeftijd al, dus dit is wel even een omschakeling. Ik leg geen druk op de jongste, wil ze het niet dan niet, ze geeft wel heel goed aan wanneer ze vol zit dus prima. Ga er geen strijd van maken.
2 maanden geleden
Mijn dochter wilt alleen maar carbs eten: pasta, rijst, brood en pannenkoeken. Avondeten is moeilijker dan 6 maanden geleden (toen was ze gek op rode bieten, zoete aardappelen of pompoen). Nu helemaal geen groenten, ook geen vlees of vis. Drama! Maaaar, als het wel in een vorm van een pannenkoek komt - eet ze dan alles op 🫣het maakt niet uit wat erin zit 🤣
2 maanden geleden
Reactie op Wijsjemijsje
Pesto maken van broccoli of doperwten (name any groente) met olijfolie, bee ...
Oeh en gebruik je dit dan als pastasaus?
2 maanden geleden
Ik zie kindjes die jonger zijn al hele stukken vlees en groenten naar binnen werken. Dat doet die van ons ook nog niet… Ik moet het denk ik ook vaker aanbieden. Hij eet pasta, risotto, aardappelkoekjes met verschillende groenten die ik zelf maak, paella, laatst gingen vissticks er ook wel in. Frietjes of gebakken aardappel eet hij wel en kipfingers. Maar ik zie hem voorlopig nog geen aardappels, vlees, groenten en rauwkost eten zoals komkommers tomaatjes etc. Dus benieuwd naar de tips