9 Reacties

7 dagen geleden

Hahaha herkenbaar hoor.. hier bepaald ze zelfs soms welke schoenen aan wil. In iedergeval niet de schoenen die wij bedacht hebben. Ene dag zit ze zichzelf meer dwars dan de andere dag. Afgelopen twee nachten ook weer wat minder...

7 dagen geleden

Zelfde hier en dit begon al met 14 maanden.. vermoeiend vooral omdat het dagelijkse dingen zijn.. verschonen, jas en schoenen aan.. bad.. ohhh.. maar mijn omgeving zegt dat het overgaat. Ooit..

7 dagen geleden

‘Blij’ om te lezen, haha. Hopelijk gaat het voorbij, ooit. Na de puberteit🤪 Ook al hele scenes geschopt op straat. Gaan liggen, niet mee willen, ‘auw auw’ roepen als ik haar protesterend optil. Ze verdient wel echt een Oscar soms!

7 dagen geleden

Hier ook 18 maanden en elke dag is overleven. 😬

7 dagen geleden

Reactie op Peach55

Hier ook 18 maanden en elke dag is overleven. 😬
Zo pittig. Hopelijk is het snel voorbij! Ook nieuw sinds zojuist: mag ze even een filmpje kijken op de iPad (want werd chagrijnig wakker) en dan is geen enkel filmpje goed. Alles ‘nee’. En dan weer een driftbui🥲oh, oh, oh. Overleven!

7 dagen geleden

Jup, peuterpuberteit is vroeg. Hier ook sinds een week of 2, nog geen 18 maanden 😅 krijsen, wegrennen, alles zelf willen doen en boos worden dat ik wil helpen. ze heeft me zelfs al een paar keer geslagen in zo'n driftbui 😔

6 dagen geleden

Ja begint inderdaad rond deze tijd al. Hier was de oplossing veel dingen zelf laten doen/proberen en als het niet lukt zegt ze help. Of ik vraag of ik moet helpen. Ze trekt nu bijvoorbeeld zelf aan jas aan en bij de rits zegt ze help. En als iets echt niet mag leg ik haar uit waarom niet. Als de oven warm is en ze wil er naartoe mag ze op een afstandje of aan mijn hand gaan kijken en die opties bijvoorbeeld werken hier erg goed. Als ik in de hal moet zijn mag ze mee maar moet ze op de onderste trede van de trap zitten.

6 dagen geleden

Hier ook, gaat momenteel weer iets beter want hij kan meer zelf. Hij snapt nu dingen beter en kan het alweer iets beter aangeven wat hij wil. Daardoor komt de frustratie ietsje minder vaak. Hij kan ook het woord 'helpen' zeggen nu, dus dan kan hij duidelijk aangeven als we wel mogen helpen 😂 Het woord 'kijken' zeggen helpt ook goed want hij geeft nu dus met dingen in de keuken duidelijk aan dat hij wil kijken. Onbewust hebben wij deze twee woorden heeeeeel veel gebruikt. Wij vroegen hem altijd om ons te helpen met bijvoorbeeld een deur of la dichtdoen. Dus hij snapt het woord het heel erg goed en gebruikt hem daardoor ook goed. Een onbewust gelukje 😁

2 dagen geleden

Yesss heeeel herkenbaar!