108 Reacties
3 jaar geleden
Ik begin het wat zwaarder te ervaren. Veel last van pijn in onderrug en heupen tijdens de nachten.. dus weinig slaap. Daardoor overdag minder energie. Verder ben ik heel blij dat ik de 32 weken heb gehaald. Ik heb namelijk vanaf 18 weken t/m 24 weken last van bloedverlies gehad. Dit lag aan dat mijn placenta te laag lag bij de baarmoedermond. Dit waren nogal stressvolle weken en zit sinds begin December dus ook al thuis in de ziektewet. Het liep dus anders dan ik had verwacht. Voor nu groeit ons meisje lekker en kijken we er naar uit om haar te ontmoeten! #uitgerekendop8Mei
3 jaar geleden
Allereerst ben ik mega blij dat ik dit termijn heb gehaald. Al 2x opgenomen geweest (waarvan de 1e keer bij 24 weken) ivm dreigende vroeggeboorte.
En tot 20 weken echt super misselijk geweest wat gelukkig al even voorbij is.
Daarnaast merk ik dat het nu echt wel pittig word hoor. Ben zwanger van een tweeling en heb een kindje van anderhalf die natuurlijk ook gewoon haar aandacht vraagt en dingen wil doen. Mag weer wat meer doen nu na de dreigende vroeggeboorte dus vanochtend een stukje met haar wezen lopen. Maar dat moet ik nu dan meteen bezuren met een pijnlijke stuit en rug en een soort slappe benen. Daarnaast zijn de nachten ook niet heel best. Kan eigenlijk alleen op de linker zij liggen maar dat is na een aantal uur eigenlijk ook wel klaar.
Maar laat ze alsjeblieft nog maar wat weken door groeien hoor, we gaan het zien!
Wel echt zo anders dan mijn eerste zwangerschap, toen tot 36 weken door gewerkt en tot aan de bevalling echt nergens last van gehad.
3 jaar geleden
Reactie op sibb
Ik ben morgen 32 weken en ik ben het eerlijk gezegd kots beu. Ik begrijp da ...
Nou dit kon ik zijn. Ook morgen 32 weken en er even helemaal klaar mee. Met een rond huppelende dochter van 2,5 en slecht slapen en zelf het huishouden niet meer goed kunnen doen…: 8 a 10 weken duren echt nog veeeeel te lang. Waarom ben jij t zo zat ?
3 jaar geleden
Hier 33 weken.
Stilaan echt aan het aftellen 🤓 de nachten zijn echt vreselijk, ik slaap amper nog. Moet er continu uit om te gaan plassen en duurt dan heel lang voordat ik terug in slaap val. Lig ook gewoon oncomfortabel.. peuter van 20mnd is altijd wakker om 6u. Vanmorgen was het nog eens 05:30, dus veeg me stilaan maar op 🫠 verder wil de peuter continu getild worden en moet ik dat steeds meer afblokken, want begin harde buiken te krijgen als ik te veel doe. Ga dus ook niet meer alleen met hem op stap. Want het is nogal een driftkikker en het is nu niet meer zo evident om hem gewoon even op te tillen om hem uit de situatie te krijgen. Dus precies wat aan huis gekluisterd 😔
Aan de andere kant ben ik nog niet klaar voor 2 ukkies hier bij mij en wil ik dat ie zeker nog wel even blijft zitten 😅 nog even genieten van m'n zoontje alleen.. en kijk ik ook enorm op tegen het herstel na de bevalling. Kans zit erin dat het opnieuw een keizersnede wordt. Herstel vond ik vorige keer pittig en met een peuter in huis, wordt dat nu helemaal 🤯🤯🤯
Ik kijk vooral uit naar enkele maanden na de bevalling, wanneer ik me weer stilaan terug mezelf zal beginnen voelen 🙈
3 jaar geleden
Vandaag 32+2.
Ik voel mij enerzijds prima en aan de andere kant vreselijk.
Vreselijk omdat ik door longontsteking gewoon niks meer kan. Super snel overprikkeld... dat maakt mij weer verdrietig en wil graag meer dan ik kan.
Verder voel ik mij wel goed. Weinig last kwaaltjes als ik mijn rust neem. Mijn zoon vindt het super leuk nu de zwangerschap naar zijn einde loopt en ik kan intens van die momenten genieten.
3 jaar geleden
Reactie op sibb
Ik ben morgen 32 weken en ik ben het eerlijk gezegd kots beu. Ik begrijp da ...
Hier herken ik me ook wel in. Vandaag 32 weken en heb zoveel last van mijn lichaam. Voel me echt beperkt en alles wat ik doe is teveel. Lig meerendeels van de dag maar. Ook blijf ik me vaak zorgen maken of alles wel goed gaat en kan ik niet genieten zoals ik me dat had voorgesteld. Dan lees ik per ongeluk weer iets over een stilgeboorte etc en is mijn hele dag verpest. Wil gewoon dat de tijd even een stukje vooruit wordt gespoeld. 🙈 Ben helemaal klaar voor zijn komst ook al is dat ook weer een heel spannende tijd
3 jaar geleden
Morgen 33 weken en ben het echt zat 😅 heel veel kwaaltjes, de een heftiger dan de ander. Steeds vaker ook heftige pijn aan de rechterkant van m’n buik (ga even de verloskundige daarvoor bellen voor de zekerheid denk ik?), nachten zijn ronduit kut, m’n beweging haalde ik vooral uit stukken wandelen maar dat hou ik ook steeds minder goed vol, omdat ik klein ben pas ik bijna niet meer achter t stuur van de auto en m’n familie woont op 2uur rijden dus kan daar ook niet makkelijk eventjes naartoe gaan.
Nee, ik ben echt wel de weken aan t aftellen al 😂
3 jaar geleden
32wk en klaar meee.. bandenpijn bekkenpijn lage bloeddruk medicatie voor de zware misselijk, lig de hele dag te slapen. En dan die buikk zo groot, zo onhandig en zovee harde buiken. Nog 8 weken…. Aftellen begint
3 jaar geleden
Ben ook morgen 32 weken, van m’n 2e kindje.
Deze zwangerschap is zó anders dan de eerste. Ben nu al minder fit dan vorige keer op de dag van de bevalling. Dat is wel echt lastig, omdat ik meer wil dan ik kan. Los van wanneer ik met mijn dreumes van 21 maanden ben merk ik dat ik fysiek sowieso een stuk minder kan. Kan nu al niet meer zo ver lopen, kleine huishoudelijke taakjes zijn al vermoeiend, en mijn hele lichaam voelt zwaar (terwijl ik ongeveer hetzelfde aan kilo’s ben aangekomen als vorige keer). De nachten zijn ook niet echt top door rusteloze benen.
Wil absoluut niet dat de baby nu al komt maar of ik klaar ben met zwanger zijn: ja zeker.
3 jaar geleden
Reactie op Mara1991
Ojeeee klinkt echt naar. Heb je al kids? Ik herken veel wat je zegt. Ben oo ...
Ja dat buiten adem zijn is ook vreselijk hè! 2 maanden klinkt nog zoooo lang. Ik roep het tegenwoordig in weken, dat voelt iets minder lang aan 😂 En ik denk ook aan 42 weken en niet de uitgerekende datum, dan valt het hopelijk mee haha.
Nee dit is mijn eerste, dus wat dat betreft wel blij dat ik nu nog geen klein monster heb rondlopen 😊
Hoe voel jij je verder?
3 jaar geleden
32+2 van me 2de kindje. Heel veel last van me rug. En veel krampen in me onderbuik ( wat voelt als ongesteldheidskrampen). Ik doe teveel wat ik eigelijk niet aankan. En nog een dreumes van 1.5 die ook alle aandacht nog wil van mama. Van mij kan het niet snel genoeg gaan, ik ben er goed klaar mee.. baby loopt wel voor op de groei en ik heb teveel vruchtwater zal ook niet allemaal mee helpen..
3 jaar geleden
Bijna 31 weken. Voel me eigenlijk nog redelijk goed! Me buik is ook niet enorm en zit nagenoeg niet in de weg.
Wel enorm snel buiten adem en dit is ook niet in 5 minuten weer over.
Maagzuur is heel erg aanwezig en hinderlijk, nu weer andere medicatie gekregen en hopelijk doet dat iets.
Tillen van me (niet lopende) peuter word wel zwaar, dat vind ik vervelend.
3 jaar geleden
Hai! Wat ervaart iedereen het dan echt op z'n eigen manier hè?
Ik ben bijna 32 weken en het lijkt goed te gaan met een bewegelijke baby in de buik. De komende weken werk ik nog 32u pw tot half april. Dan even niets tot hij of zij er is, omdat we nu midden in de verkoop van mijn woning zitten kijk ik daar erg naar huis. Babyspullen staan bijv nog niet en we hebben ook nog niet alles gekocht omdat alles direct in de weg staat.. Ondertussen zijn we druk bezig met alles voor het nieuwe huis.
Qua lijf: dagelijks last van mijn banden, stijf na het zitten, pijnlijke spataderen en slapeloosheid. Bij mijn andere zwangerschappen was dit veel heftiger met maagzuur, rusteloze benen etc. dus ik prijs me gelukkig.
3 jaar geleden
Ik ben er ook al echt klaar mee. Veel harde buiken die ook met regelmaat pijn doen 😒 m’n buik begint in de weg te zitten en merk dat ik heel snel moe ben… er moet nog van alles gebeuren wat betreft de babykamer en wil dat het allemaal af is! Totaal anders als bij de eerste waar ik nog vrolijk rondhuppelde tot de dag van m’n bevalling🤷🏽♀️
3 jaar geleden
Jeejtje wat zijn er veel mensen er al klaar mee ik ga smal vanaf week 22 ziekenhuis in en uit met en te korte baarmoedermond en ben as vrijdag 32 weken als ik/ we dat redden ik zou er een moord voor doen om de 38 weken te halen..voor de 4e keer zwanger en nooit voor bij de 36 weke gekome een keer 31 weke bevallen en een keer 32.5 en geloof mij in de buik zijn ze beter af denk even na voordat je klaagt ik kan er echt boos om worden maar dat zullen jullie wel niet begrijpen..