35 Reacties
3 jaar geleden
Hier nu 37+1 en ook hier ene dag beter als de andere dag. Nu begint me dag niet zo goed. Gigantisch moe na een onrustige korte nacht. Veel buikkrampen, wc bezoekjes en menstruatie achtige klachten gehad te hebben. Verder ook laatste week veel last van me bekkeninstabiliteit en dat is dan extra zwaar met een klein meisje van bijna anderhalf erbij.
Maar buiten dit om mag ik niet veel veel klagen. Dus ondanks het zwaar is red ik het nog wel paar weken🥰
3 jaar geleden
Vandaag 37 weken! Afgelopen week 2x in het ziekenhuis geweest, 1x voor baby 1x voor mezelf. Baby doet het nog heel goed. Ik heb het wel echt pittig. Ik heb donderdag een gesprek bij de verloskundige over de bevalling en ergens hoop ik dat ze gaan zeggen dat ze me niet na 40 weken willen laten doorlopen. 😅 Maar goed, 3 of 5 weken, we houden t wel vol uiteindelijk.
3 jaar geleden
36.4, gaat de ene dag beter dan de andere. Vannacht best goed gedaan, ‘maar’ 2 x hoeven plassen. De nacht ervoor elk uur wakker…
Soms denk ik, na een korte wakkere nacht, hoe moet ik nog max 6.5 week zo door..? Hebben een zoontje van 3 die nu alle aandacht krijgt. Daardoor wordt het wel pittig en rust nemen is lastig. Gelukkig sinds deze week verlof! Probeer te genieten van dit bijzondere moment in mijn leven want wie weet is dit de laatste x dat ik zwanger ben! Kortom; enorm dubbel😊
3 jaar geleden
Bij mij gaat het ook op en neer! Indd de ene dag heel vrolijk en veel energie om dingen te doen, de andere dag een beetje down zonder te weten waarom. Merk ook wel dat het weer me erg beïnvloed, als het heel de dag aan het regenen is is dat ook vaak de dag dat ik meer down ben😂 ik ga nu trouwens ook wel merken dat ik echt vocht begin vast te houden, krijg een beetje een volle maan gezicht haha
3 jaar geleden
Hier 35 weken en voel me over het algemeen goed gelukkig. Af en toe een keer wat maagzuur in de nacht, maar minimaal. Wel veel last van m'n buik, baarmoeder hard, baby druk, pijnlijke plekken in m'n buik, soms flinke bandenpijn, gelukkig ook sporadisch. Nu net druk weekend achter de rug met verjaardag dochter die 2 werd en Pasen vieren, en dat merk ik direct. Was dan duidelijk teveel.
Verder wel wat spanning, vandaag weer een echo en dan wordt er besloten of ik thuis, in ziekenhuis zaandam of in Amc ga bevallen. Ik hoop heel erg thuis.
En m'n dochter nu naar de opvolg groep bij de crèche, ook best spannend, ze is zo gevoelig en timide. Behalve thuis, waar de peuterpuberteit in volle gang is 😂
Maar verder eigenlijk geen lichamelijke of psychische klachten, waar ik erg blij mee ben. Ik hou het nog best een tijdje vol zo, en hoop op dit moment stiekem dat de baby er pas na de 40 weken uit gaat komen 😉
3 jaar geleden
Hier ook 37 + 1. Ik merk wel dat de kwaaltjes toenemen dus het idee dat het nog 5 weken kan duren n, schrikt me wel wat af. Daarnaast ook “stress” rond de bevalling dus mijn gedachten gaan alle kanten uit 😅 Deze week is gelukkig mijn laatste week werken (in België kan je langer doorwerken) dus hoop wel nog enkele dagen rust te hebben vooraleer het echt begint 🙂
3 jaar geleden
Hier morgen 35 weken en opzich gaat het goed! Buik word zwaarder en dit merk ik als ik teveel gedaan heb.
Word wel steeds gespannender voor wanneer ze komt en of het goed gaat.
En ook hoe we het gaan doen in combi met me zoontje.
Merk dat ik er wat chagrijnig van word en me terug trek omdat ik niet wil dat iemand dat merkt. Heel irritant.
3 jaar geleden
Vandaag ook 36 weken en het gaat ook erg op en neer. De ene dag voel ik me fysiek best goed, de andere dag wil ik eigenlijk het liefst de hele dag op de bank liggen. Maar dat gaat niet met een dochter van bijna 2 😫 en dan voel ik me weer schuldig dat ik geen zin/energie heb ik de tijd met haar.
Maar gelukkig vanaf vandaag officieel verlof dus meer tijd om te chillen (naast een flinke to do lijst in huis 😅)
3 jaar geleden
Hier 37 weken. Sinds een week opeens last van zware benen, vooral in bed. Dat beïnvloedt helaas m'n nachtrust. Daarom maar begonnen met middagdutjes 😊 Voor de rest doe ik overdag datgene dat lukt. Beetje in de tuin werken, wasjes draaien etc., maar vooral ook veel relaxen. Ik vind het nog vol te houden, ondanks dat het wel echt zwaarder wordt en ik heel erg benieuwd ben naar onze zoon. Ik volg ook nog een erg leuke thuisstudie en probeer zoveel mogelijk lessen te volgen voordat de baby komt. Dat maakt het wachten tot misschien wel week 42 wat dragelijker 😅
3 jaar geleden
Reactie op Mara1991
Oja heel herkenbaar! En gaat eten enzo wel goed bij jou?
M’n eetlust is echt top haha😂😂 veel cravings in slechte dingen al de hele zwangerschap lang, geef me er maar aan over zolang ik er naast gewoon de gezonde dingen ook binnen krijg. Wel wat maagzuur af en toe maar dat is goed te doen met maagzuurremmers
3 jaar geleden
Met 36+6 opgenomen in Isala
Met 3cm ontsluiting en bloed verlies..
nu afwachten en om 16:00 nieuwe onderzoeken
3 jaar geleden
Reactie op Mara1991
Ahw vervelend! Welke kwalen nemen toe?
Vooral toename van vocht in mijn benen, maar ook mijn handen. Heb daardoor carpal tunnelsyndroom in beide polsen dus handen verkrampen ‘s nachts continu en ‘s ochtend zijn ze ontzettend stijf 🙈
3 jaar geleden
Ik heb al heel de zwangerschap niet echt te klagen over kwaaltjes en dat is nog altijd zo. Ik word alleen 's nachts meestal wel een paar keer wakker en heb dan last van mijn bekken, hierdoor voel ik me overdag sneller moe. Ik vind het dan ook erg om te zeggen dat ik het mentaal wat lastig heb soms, omdat ik weet dat het bij mij eigenlijk goed meevalt. Ik heb vooral stress omdat ik nog altijd wat dingen in orde moet brengen voor de baby komt en ik alles na het werk moet doen. Ben van België en wil zo lang mogelijk proberen door werken om nadien een lang verlof te hebben maar dat betekent dus dat ik nog 2.5 week moet werken in principe. De zenuwen voor de bevalling en voor het onbekende van een baby verzorgen groeien ook.
3 jaar geleden
Vandaag 36+3.
Ik zeg tegen iedereen dat het wel goed gaat, maar dat is alleen als ik op de bank zit op of bed lig.
In werkelijkheid ben ik continu ziek/verkouden. Ene week erger dan de andere. Nu weer een week met dichte neus, veel benauwd, pijnlijke keel mede door hoesten en opkomend maagzuur.
Bekken begint dusdanig pijn te doen dat ik na 10min verkramp en moet zitten.
Fysiek gezien ben ik er 100% klaar mee.
En heb ik echt het gevoel dat ik zie word van/door de baby.
Mentaal voel ik mij nog steeds oke, voel mij erg gesteund door mijn omgeving.