8 Reacties

4 maanden geleden

Wij zitten in hetzelfde vraagstuk maar hebben besloten ervoor te gaan! We willen ons niet laten weerhouden door praktische zaken die de eerste paar jaar spelen als de wens er zo sterk is. Scheelt dat we financieel het goed kunnen dragen. Ben wel ook benieuwd naar ervaringen! Tip - in deze geboorteclub zitten misschien minder 3-kind gezinnen dan in het algemene forum :) daar staan ook redelijk wat topics hierover als je erop zoekt🥰

4 maanden geleden

Ik ervaar het als heel natuurlijk 😏. Praktische zaken zijn altijd grotendeels op te lossen en ontstaan vaak vanuit luxeproblematiek. Niet altijd, ik kan me voorstellen dat je wel de financiën ernaar moet hebben. Maar het is ook een beetje welke eisen je stelt aan je basis levensstandaard. Hier willen we graag nog een vierde kindje. We hebben nu 2 auto’s. Ik kan me zomaar voorstellen dat we die moeten inwisselen voor een 7-zits auto. Minder vaak op vakantie. Misschien een dagje meer gaan werken. Een extra wandje plaatsen op zolder etc.

4 maanden geleden

Reactie op runningmom

Wij zitten in hetzelfde vraagstuk maar hebben besloten ervoor te gaan! We w ...
Dankje! Geen idee van algemeen topic! Ik ga daar zeker een kijkje nemen. Financieel is het geen probleem. Maar mijn man zegt dat we nu gewoon goed en lekker kunnen leven en je dan toch weer een stapje terug doet. En alles natuurlijk duurder word… en hij is bang dat het echt handen tekort situaties gaan worden. Ik weet gewoon niet hoe hij kan vertrouwen op de go with the flow en het komt wel goed☺️

4 maanden geleden

Reactie op De Krullevaar

Ik ervaar het als heel natuurlijk 😏. Praktische zaken zijn altijd grotende ...
Dankje! Ik denk er net zo over. Hebben al een grote auto dus ik ga er vanuit dan 3 stoeltjes moeten passen. Net als her extra kamer op zolder. Hebben al 5 slaapkamers (nu 2 als elders in gebruik) financieel is geen probleem, mijn man is vooral bang dat we teveel moeten inleveren en we toch dingen moeten laten. Je leeft zelf ook nog voor leuke dingen zegt hij dan… ik denk vooral met mijn gevoel en wens voor een 3e dat ik dat allemaal voor lief zou willen nemen ☺️

4 maanden geleden

Wij twijfelen ook! Hier is ruimte wel een ding, maar we zijn van plan over enkele jaren te verhuizen. Als we ooit een huis vinden, we willen graag in dit dorp blijven haha. Maar dit zal wel betekenen dat 2 kinderen tijdelijk een kamer moeten delen, zodra de baby dan bij ons van te kamer gaat. Financieel zal het geen probleem zijn. Maar soms vinden we 2 al best zwaar, zeker als ze allebei even een flinke dwarse bui hebben 😅

4 maanden geleden

Wij hebben sinds mei vorig jaar 3 kinderen. Als ze alle 3 een driftbui hebben of aan het spoken zijn is het wel even pittig, maar ligt er ook aan hoe je er zelf instaat. Onze oudste (juni 2019) vind het reuze interessant om mee te helpen en dat scheelt ook. Hier delen de oudste 2 een kamer en dat gaat vrij goed, wij hebben wel 5 slaapkamers, dus zolang het goed gaat blijven ze bij elkaar op de slaapkamer slapen. Over de autozitjes, als er aan beide kanten een autozitje/maxicosi zit, is de autogordel voldoende omdat ze al voldoende beschermd worden door de andere stoeltjes. Dit kun je zo op internet opzoeken😉 Het financiële gedeelte, kan natuurlijk lastig zijn, maar veel is er 2e hands te vinden. Misschien heb je nog wat spullen van de andere kinderen.

4 maanden geleden

Wij hebben er ook 3. Een jongen van 8, een meisje van 5 en een jongen van 1. Wij hebben wel een grotere auto moeten aanschaffen maar de auto was sowieso wel aan vervanging toe haha. Ook gaan wij nog naast ons huis een stuk aanbouwen omdat we een kamer te kort komen. Dreumes slaapt nu bij ons op de kamer maar dat is voor ons geen probleem. Qua geld merk ik het eigenlijk niet echt. We krijgen meer kinderbijslag en kindgebonden budget door de derde. Dit zetten wij altijd in een potje apart waar we alles van de kinderen mee betalen . Misschien wel ietje meer boodschappen kwijt maar dat word sowieso steeds duurder. En Qua drukte. Ja het is wel drukker weer met een baby in huis waar je weer alles voor moet doen. Maar voordeel is dat onze andere 2 kinderen al wat zelfstandiger zijn. Dus ik vind dit leeftijdsverschil echt heerlijk. Maar mijn ouders hadden juist 3 heel dicht op elkaar en mijn moeder ervaarde dat juist als fijner. Dus dat is ook wel persoonlijk denk ik. Maar ik moet zeggen ik zou niet meer zonder 3 kinderen willen! Geen spijt van.

4 maanden geleden

Hier sinds mei vorig jaar 3 kids en vind het weinig verschil of ik er nou 2 of 3 heb. Ja je ben weer wat gebonden met slaapjes maar dat gaat ook zo snel weer voorbij. Wij hebben een station wagen en onze oudste zit in de gordel tussen 2 kinderstoelen in en dat gaat goed. Financieel merken wij er ook weinig van. Van te voren had mijn man ook twijfels maar wat zijn blij dat onze zoon er is