13 Reacties
2 jaar geleden
Reactie op babydeN
volgensmij wordt er geadviseerd om niet meer dan 180+6 te maken (is totaal ...

Na een fles valt ie vaak gelijk in slaap, daarna is hij een poosje wakker en wanneer het dan tijd is voor de volgende fles dan slaapt hij ook 9 van de 10 keer weer..
Stel hij kan er 5uren tussen hebben, dan worden het dus gewoon 4 flessen van 180+6? Dit is dan niet te weinig?
2 jaar geleden
Wij hadden toevallig vandaag een dag van 4 flessen van 180+6. Ons zoontje is 10 weken, maar weegt al wel 6,3 kg. Volgens de verpakking kan je dan naar 4, maar wij bieden ook wel 5 aan als hij erom vraagt. We laten de droomvoeding weg, komt vaak zelf rond 300 uur dan. Toevallig vanochtend dat hij pas om 630 kwam.
2 jaar geleden
Ik zit even te denken hoe ik dat bij mijn dochter deed… volgensmij heb ik er altijd overdag 4 uur tussen laten zitten.
En nu eet ze inderdaad zoals @jukami zegt ook 5x op een dag… dus denk dat je daar gewoon naar moet blijven streven..
Al laat mijn dochter van nu 11 weken regelmatig langer dan 4 uur tussen de flessen zitten (lees, ze weigert gewoon de fles als ik hem aanbied en wil pas na 5/5,5uur weer drinken (drinkt ongeveer 5x150cc, maar soms kom ik dus ook op 4x)
Je kan altijd kijken wat je zoontje doet, te weinig binnen krijgen zal wel meevallen met 4 flessen. (Mocht je toch graag naar 4 flessen willen)
Als je de leidraad gewicht x 150 = hoeveelheid cc per dag aanhoud kom je wel aardig in de buurt met 4.
2 jaar geleden
Onze zoon weegt met 13 weken 7,2 kg. Hij krijgt 6 flessen van 150+6.
Ik geloof dat het rekenmodel zegt: 150x gewicht/voedingsmomenten. En bij flesvoeding is er een maximum van 1 liter.
Onze oudste zat altijd iets over de 1 liter. Qua lengte op de +2 curve en gewicht net onder gemiddeld. Vond het dus wel prima.
Onze jongste zit met zowel lengte als gewicht op de +2 curve en geraakt nog niet de 1 liter. Ik vind het wel prima zo.
2 jaar geleden
Ik doe nog maar 4 flessen. 180+6 om 7, 11,15 en 19 uur. Dit omdat de laatste fles steeds eerder kwam en omdat 5x 160+5 te weinig werd. Dit doe ik nu ruim een week, ze is nu 13 weken. Vond het echt heel erg spannend omdat iedereen zegt dat het veel te vroeg is maar heb er echt een betere baby door gekregen.
2 jaar geleden
Reactie op Kirsten230
Ik doe nog maar 4 flessen. 180+6 om 7, 11,15 en 19 uur. Dit omdat de laatst ...
Onze zoon slaapt sinds een paar dagen van 19-7 en heeft ook voedingen om 7,11,15 en 19 en gaat daarna naar bed. Hij is nu 14 weken, 6,5 kilo en krijgt borstvoeding. Twijfel wel om hem om de 3 uur te voeden, dan kom je uit op 5 voedingen 7, 10, 13, 16, 19. Alleen dan is de voeding soms tijdens zijn slaapje en komen we alsnog uit op 4 voedingen. Als we hem een flesje gekolfde melk aanbieden drinkt hij 170ml
2 jaar geleden
Reactie op Gerda111
In welk opzicht merk je dat je er een betere baby door hebt gekregen?
En ...
Minder onrustig en minder huilen. Net als els3 zegt ik kwam dan steeds in de knoop met haar slaapjes. Ja ze slaapt van 7 tot 7. Een enkele keer word ze wakker en dan krijgt ze een klein flesje van 120+4.