52 Reacties

2 jaar geleden
Omg ja, hier 40+4 (en mn eerste was er al met 37+3). Mag nu wel echt gaan gebeuren. Van week 38-40 ook wel veel regelmatige voorweeën gehad in de namiddag/avonden, maar deze week eigenlijk niet meer (al doet iedere harde buik nu pijn, maar niet meer regelmatig voorkomend). Afgelopen maandag gestript en vandaag tweede poging. Hopelijk gaat dat wat doen🤞🏻

2 jaar geleden
Vandaag 40+2, maar de vorige zat ook tot 41+4. En deze keer heb ik het idee dat er 5 of 6 dagen later pas de uitgerekende datum is dan nu berekend. Ik stelde me er vooral al op in dat het ‘langer’ weer ging duren. Wel al twee weken flink gerommel. Zowel onder in mijn buik, als benen en onderrug - soort menstruatie pijntjes - de ene keer duurt het kort en dan uren achter elkaar maar nope, babyboy zit nog steeds. Hij zal zich wel een keer melden… 😅
Hold on mommy’s! Elke dag die nu voorbij gaat is er weer eentje dichterbij de ontmoeting 🥰

2 jaar geleden
Hier 40+4 vandaag. Eerste kindje. Ik was tot een paar dagen geleden heel relaxed, maar merk dat de gedachte dat ik straks keuzes moet gaan maken (wel/niet inleiden) echt stress geeft. Troost me maar met de gedachte dat ze sowieso nog tot zondag heeft, voor we echt moeten gaan beslissen. Leven van dag tot dag dan maar😬

2 jaar geleden
Ik heb hetzelfde, ze willen proberen te strippen maar mijn baarmoeder ligt nog te hoog. Als er tegen maandag niks veranderd word ik ingeleid. Ik hoop dat ze zich eerder meld want de voorweeën zijn toch redelijk sterk, maar zetten nooit door en ik heb niet veel zin om ingeleid te worden.

2 jaar geleden
Jaaa, 41+3 vandaag. Maar merk bij mezelf dat het echt aan mijn mindset ligt hoe “erg “ ik het vind en hoe ongeduldig ik ben. Je kan je heel druk maken elke dag maar heb je alleen jezelf mee! In principe voel ik mij niet anders dan in week 38 dus ja die paar weken meer of minder… bekijk het positief je hebt deze dagen lekker langer verlof!
Ga morgen wel proberen te strippen en anders zondag vliezen breken. Meer om een inleiding hopelijk voor te zijn en m’n lichaam een beetje te helpen!

2 jaar geleden
41+2 hier. Nooit verwacht, de eerste kwam spontaan met 38+6. Lichamelijk gaat het goed, mentaal vind ik het lastig. Ene dag gaat dat beter dan de andere. Ik zit te denken aan vliezen laten breken, maar aan de andere kant wil ik de baby echt zelf haar moment laten kiezen. Ik zit echt in dubio. Ik heb ook een sterke wens om thuis te bevallen en hoe meer interventies, hoe groter de kans dat het ziekenhuis wordt aangeraden.
De ene dag ben ik heel relaxed, de andere dag onrustig. Ik ben sowieso in de ochtend eerst altijd even teleurgesteld 🙈 ik probeer echt reëel te blijven en zeg tegen mezelf dat tot 42 weken gewoon een normale zwangerschapsduur is. Maar ik had het gewoon heel anders voor me gezien.
Mindset is alles, dus ik probeer van dag tot dag te leven en ga er lekker op uit met mijn lieve peuter en geniet van de rust als hij naar opa/oma of kdv is 😁

2 jaar geleden
Vandaag 40+6, mijn eerste kindje werd toen geboren maar hier nog steeds niks en wordt ook echt ongeduldig. Wil ook echt niet aan inleiden denken maar liever ook niet tot 42 weken door dus lekker tegenstrijdige gedachte te hele tijd. Bij 40+4 gestript en had al 3 cm ontsluiting maar ook dat heeft niks uitgehaald. Zelfs niet echt voorweeen, af en toe wat krampjes en lekker veel bewegen inderdaad….ik probeer de rust te bewaren maar is lastig….

2 jaar geleden
Hier vandaag 40+3. Gisternacht en vannacht hele nacht (voor)weeën gehad. Vannacht zeker dik een uur lang weeën van 1 minuut om de 5 minuten. Dus ik dacht wel dat het zover was. Ze waren ook zo pijnlijk en namen toe in intensiteit. Maar helaas, wederom vals alarm. Ik ben kapot na 2 van die nachten en zit er mentaal ook wel ff doorheen… Hoop zo dat ze vannacht komt, want dit trek ik niet lang op deze manier.
Ik ben normaal best een bikkel en heb niet snel erge pijn. Maar dit valt me vies tegen. Nog meer mensen met zulke pijnlijke voorweeën? Of ben ik toch niet zo’n bikkel als ik dacht…

2 jaar geleden
Reactie op Nelly92
Hier vandaag 40+3. Gisternacht en vannacht hele nacht (voor)weeën gehad. Va ...
Hi Sanne,
Dit klinkt zoals bij mijn vorige zwangerschap.
Mega heftige weeën maar verder kwam er weinig van terecht, totdat ze mijn vliezen braken omdat ik bleef steken op 4 cm. Binnen een uur zat ik op 10 en mocht ik persen. Ik was toen 40+5. Misschien een idee om achter de hand te hebben..?

2 jaar geleden
Reactie op MarijkeDN
Hi Sanne,
Dit klinkt zoals bij mijn vorige zwangerschap.
Mega heftige weeën ...
Dankjewel! Goed om te weten. Ik ga zo vroeg naar bed, proberen te ontspannen. En dan zien wat de nacht me brengt. Mocht er niks gebeuren, dan belt de verloskundige me morgenochtend om even dingen door te spreken. Dan zal ik dit ook even aankaarten.

2 jaar geleden
Ja hier hetzelfde… alleen heb jij nog voorweeën, ik heb niets 🙃
Good luck 🍀🤗

2 jaar geleden
Reactie op Nelly92
De verloskundige komt vanmiddag langs om een plan te maken. We gaan waarsch ...
Oh spannend Sanne. Hopelijk heb je genoeg ontsluiting en kan de verloskundige wat voor je betekenen.

2 jaar geleden
Reactie op Nelly92
De verloskundige komt vanmiddag langs om een plan te maken. We gaan waarsch ...
Hoe gaat het nu Sanne?