Onze zoon is 5 maanden oud en vanaf het begin zijn we zoekende geweest. Inmiddels hebben we een geschiedenis van koemelkallergie, heftige en pijnlijke reflux en recent een lange buikgriep. Ook de nachten zijn tot vorige week nog heel rommelig geweest. Voor de koemelkallergie hebben we Neocate wat goed helpt en de reflux is inmiddels ook veel minder. Wat blijft is dat onze zoon eigenlijk niet in staat is om een fles in een keer voor meer dan de helft leeg te drinken, we geven al vijf maanden deelvoedingen. Dit gebeurt ook bij de avondfles en in de nacht, al drinkt hij soms in de nacht wel wat meer (2/3 van de fles). Hij is 72 cm en een maand geleden woog hij 7,1 kg. Een grote jongen dus! We maken flessen van 180+6 die als hij in delen gegeven wordt veelal wel opgaan, behalve in de avond en nacht dus.
Naast dat deelvoedingen onpraktisch zijn (telkens weer melk maken, opwarmen, dan weer laten staan, later weer proberen; zeker onhandig als je de hort op moet of iemand anders op ons kind past) werkt dit op de opvang ook niet. Ze hebben geen tijd of kunde om met deelvoedingen te werken. Daar drinkt hij sowieso dus vaak maar halve flessen en slaapt hij slecht (thuis overdag juist heel goed). In de nacht haalt hij de voeding in, lijkt het. Want dan kan hij nog vaker komen om een voeding. Ook hebben we uiteraard de vurige wens dat hij ook de nacht gaat doorslapen. We zijn zo moe na 5 maanden tobben.. Nu zitten we altijd nog met een (halve) fles rond 23u (komt hij zelf voor) en een fles ergens rond 04u. Je zou denken: als hij die avondfles goed drinkt kan hij doorpakken tot 06u.. Vaste voeding lukt nog niet. Hij kijkt het eten van je bordaf, maar bij de fruit- en groentehap houdt hij zijn lippen op elkaar.
Heeft iemand ervaring hiermee? Herkenbaar? En heb je iets gedaan om hier verandering in te brengen? We hebben al allerlei flessen geprobeerd, voeding veel minder of niet indikken, vroeger beginnen met voeden, meer tijd tussen de voeding (4u)..
Ik zie nu ik dit bericht geplaatst heb in de mei 2023-groep (mn oudste zoon is van mei '23). Ik ga hem even in de groep plaatsen die hoort bij de leeftijd van mn jongste. Post mag van mij gesloten worden hoor :)