64 Reacties
10 maanden geleden
Same! Was al aan het denken wth gebeurd er. Elk uur wakker, krijsen en ontroostbaar..
10 maanden geleden
Hier is het ook zo geweest rond 7 maanden, gek werden we er van! Het laatste slaapje overdag ging ook steeds moeilijker. Uiteindelijk zijn we daar mee gestopt en nu gaan de nachten ook veeeeeeeeel beter. Dus mocht ze nog een dutje laat in de middag doen misschien eens proberen deze over te slaan?
10 maanden geleden
Zo herkenbaar…. Hier ook al 3-4 weken onrustige avonden en nachten. Om het halfuur wakker. Tuutje terug steken maar zelf met tuutje wakker worden en krijsen. Als newborn was die zelf een droom als ik het nu vergelijk 😂
Ik opende zonet een topic ivm zijn voeding omdat ik mss denk dat het met zijn hongergevoel te maken heeft. Die zou blijven drinken en is precies nooit verzadigd.
Ik hou m’n hart alweer vast voor vannacht 😅 is hier al constant drama geweest 🙌
10 maanden geleden
Hier van hetzelfde helaas.. overdag ging het vandaag weer goed gelukkig. Maar snachts nog zo onrustig 😴
10 maanden geleden
Reactie op Nelly92
En heel fijn trouwens om herkenning te hebben. Wel heel naar dat jullie dit ...
Hier slaapt hij nog bij ons op de kamer. Vaak belandt hij tussen ons in en wordt hij wel rustiger. Hij wil ook constant op zijn buik draaien en slapen. Dus ligt constant te bewegen.
10 maanden geleden
Reactie op Nelly92
Maar dat betekent dat ze dan van 14:00 tot 18:30 wakker zijn? Dutjes bij on ...
Als ze maar kort slaapt in de middag tot 14.00 gaat ze om 18.00 naar bed. Nu slaapt ze weer iets langer in de middag dus gaat ze ietsje later. Ik weet nog van mijn oudste dat dat in de loop van de tijd vanzelf weer opschuift richting 19.00
10 maanden geleden
Hier hetzelfde! Ze sliep voor de 3 maanden goed en al weleens door maar daarna een lange tijd erg onrustig met zeker 2 nachtvoedingen.. laatste weken zaten we over het algemeen weer op 1 nachtvoeding maar opeens is ze elke 2 uur wakker en ontroostbaar. Alleen borstvoeding helpt of soms haar tussen ons in leggen, ze heeft alleen een gipsbroek dus we hebben dan zelf amper plek in ons bed.. Het laatste gedeelte van de nacht gaat vaak wel goed in haar eigen bed en ze slaapt wel uit tot 8/8:30 dus dan kunnen we gelukkig nog wat uurtjes mee pakken. Overdag zit ze op 3 slaapjes en die gaan meestal zo: ochtend 45 min, middag 2 uur en namiddag 45 min. Ik kan me nog niet voorstellen dat ze zonder haar 3e slaapje kan en vind het ook wel fijn dat ze na de lunch met haar grote broer tegelijk gaat slapen zodat ik ook even rust heb dus 2 slaapjes willen we het liefst nog even uitstellen 🫣
10 maanden geleden
Hier ook! Al is hij nog nooit een goede slaper geweest. Wilt ook vaak geen namiddagdutje meer
10 maanden geleden
Heel fijn om te lezen dat ik niet alleen ben.. mijn man en ik hebben ons zoontje maar als laatste redmiddel in bed genomen de afgelopen nachten omdat het gewoon niet te doen is🥺 zooo ontroostbaar en niet willen slapen. Gisteren van 22.00-01.00 uur klaar wakker.. ik hoop gewoon dat als deze sprong/slaapregressie voorbij is dat ze weer naar hun oude slaapritme gaan en ons niet meer nodig hebben…
10 maanden geleden
Ons zoontje is 8 maanden (2,5 week te vroeg geboren, dus vandaar dat ik wel in deze groep zit, maar ons verhaal is PRECIES hetzelfde. Ook zo’n 3 weken. Ik denk (hoop) dat dit de 8 maanden slaapregressie is en dat dit over een maandje weer klaar is…
Zo slopend dit!!
- Veel strijd met naar bed brengen, zowel dutjes als voor de nacht
- Overdag weer alleen 30 minuten dutjes…
-‘ s Nachts elke 45 - 60 minuten wakker, met als gevolg dus ook bij ons in bed, om een oververmoeid kind te voorkomen.
Hopelijk zijn we er snel vanaf!!
10 maanden geleden
Hier hetzelfde!
7 maanden en echt een drama met slapen!
Wij zijn wel ontzettend verwend. Vanaf 2 weken oud sliep ze de nachten door. En na paar maande ‘s nachts 12 uur doorslapen. Dus mag zeker niet klagen.maar nu zeg jeetje! Ontroostbaar. Veel huilen en ‘s nachts soms 1,5 a 2 uur klaarwakker zijn.
Ze heeft wel haar eerste 2 tandjes die doorkomen. Ze kan nu zelf zitten en maakt begin bewegingen voor tijgeren met de benen dus er gebeurd ook zo veel in haar lijfje. Het arme schaap!
Als iemand tips heeft lees ik ook graag mee
10 maanden geleden
Pff vreselijk, hier precies hetzelfde. Zoontje is 7,5 maand. Al een week of 2 hele rommelige nachten. Overdag is hij nooit een goede slaper geweest, maar nu is het echt helemaal ruk. Na 20 min alweer wakker en dan krijg je hem met geen mogelijkheid weer in slaap. Dus maar weer eruit, wakkertijd wat inkorten en weer op bed, met hetzelfde resultaat. Dus totale chaos met de slaapjes en dus ook nog eens oververmoeid denk ik dan. 's nachts elke 1 tot 2 uur wakker, aanleggen, verder slapen en weer opnieuw dus. Ben kapot en heeel benieuwd wanneer deze 'fase' weer voorbij is. Ik snak naar een blokje van 3 uur slaap achter elkaar 🙄
10 maanden geleden
Reactie op Nelly92
Hoe gaat het bij jullie? Zit er al verbetering in? Hier nog niet. En inmidd ...
Hier was het echt een volle week, met niet slapen, om het uur wakker, wiegen wilde hij niet alleen maar bij mij in bed.. en ook nog eens een oor infectie pfff maar sinds vandaag ziet het er al wat beter uit, gisteren met oud en nieuw was ook drama!! Maar ik herken je gevoel heel erg.. dat je gewoon nerveus bent om hem in bed te leggen.. heb je wel iets wat ze fijn vindt? Wiegen of tussen jullie in slapen ‘s nachts?