7 Reacties

2 jaar geleden
Ik heb de vorige zwangerschap tromboflebitis gehad, maar geen pijnstilling hoeven gebruiken, gelukkig! Wel bloedverdunners gespoten.
Qua pijnstilling: ik zit met een anderen klacht waar de huisarts niks voor wilde schrijven. Vandaag aangegeven bij de verloskundige en die zag nog heel veel mogelijkheden. Zij ging het regelen met de huisarts en anders met de gynaecoloog. Is dus ook geregeld vandaag. Heb je de verloskundige al gevraagd?

2 jaar geleden
Ja ik heb dus ook een tromboflebitis van 30cm. De onderkant hiervan eindigt waar een diepe vene begint. Vandaar ook de verhoogde kans op een trombosebeen. Ik val nu onder de gynaecoloog vanwege een high risk zwangerschap en ben dus niet meer bij de verloskundige. Het enige wat hij heeft gedaan op verzoek van mij is de dosering van de antistolling ophogen om te kijken of daardoor de druk en dus de pijn minder zou worden. Dit helpt helaas niet. Vandaar mijn vraag..

2 jaar geleden
Ik had altijd al een spatader daar zitten, maar van de een op de andere ochtend kon ik bij het opstaan niet meer op mijn been staan vanwege de pijn. De ader voelde ook hard aan. Een dag later werd de ader rood en warm, wat duidt op een onsteking. Uiteindelijk is een week later in het ziekenhuis een echo gemaakt ter bevestiging.