8 Reacties
22 dagen geleden
Hoi! Hoe eet en drinkt je kindje overdag? Merk je dan ook minder behoefte vanwege de avond- en nachtfles? Je wilt eigenlijk sowieso zorgen dat de voeding van overdag ruim voldoende is zodat je zeker weet dat de avond en nachtvoedingen niet meer nodig zijn. Je zou kunnen beginnen met verminderen van de schepjes voeding en de rest vocht (verdunde flesjes) of steeds kleinere flesjes (evt met kleinere speen zodat hij er langer over doet). In de hoop dat hij meer eet en drinkt overdag en dan de nacht niet meer nodig heeft. Dan kun je afbouwen. Qua leeftijd en waarschijnlijk ook gewicht lijkt het er idd mss op dat het gewoonte is en slaapassociatie.. fles nodig om weer in slaap te kunnen vallen. Je kunt via slaaptipsvoorbaby’s of andere slaapcoaches methodes vinden om daar vanaf te komen, ook liefdevolle methodes. Ik denk niet dat kindjes op die leeftijd nog wakker worden van honger ❤️. Als ze tenminste overdag voldoende eten. Succes!
22 dagen geleden
Geeft altijd een vast iemand de fles?
Je zou kunnen kijken hoe hij op water fles reageert. Of steeds proberen wat minder te geven.
Kijken hoe dat gaat
21 dagen geleden
Ik geef borstvoeding en mijn dochter vroeg nog een paar keer per nacht voeding om weer verder te slapen. Als haar vader naar haar toe ging, ging ze wel gewoon zonder voeding slapen (we wonen niet samen, papa is er niet heel vaak). Ze snapt al zoveel, dat ik een paar weken geleden gewoon heb uitgelegd dat de melk op is en dat ze bij het opstaan weer mag drinken. Ging vrijwel meteen goed. Ze huilde soms wel wat, maar echt maar 2 minuten. Leken wel 2 hele lange minuten, maar viel dus alles mee. Misschien werkt het voor een flesje ook wel
Succes!
21 dagen geleden
Jeetje wat pittig! De flessen zijn waarschijnlijk een gewenning geworden en die cirkel moet doorbroken worden. Of je bouwt het inderdaad langzaam af of je stopt in 1x. Ik zou zelf in 1x stoppen. Eerste nacht zal echt ff pittig zijn maar zoveel mogelijk proberen te troosten. Nacht 2 zal al beter gaan en nacht 3 zal ie er waarschijnlijk al niet meer om vragen.
20 dagen geleden
Reactie op fietje27
Hoi! Hoe eet en drinkt je kindje overdag? Merk je dan ook minder behoefte v ...
Tnx voor je reactie!
Ja hij eet goed overdag. Dus denk echt gewoonte.. zal eens op slaaptipsvoorbabys kijken voor tips hoe we er van af komen , zal wel paar nachten doorzetten worden..
10 dagen geleden
Wij zitten in precies hetzelfde schuitje. We geven nu snachts water maar zelfs dan blijft hij komen. Ik denk een associatie. Wij willen beginnen met hem in de middag geen melk meer te geven op zijn kamertje voor het slapen maar beneden. En zo hopelijk de associatie afbouwen dat hij melk nodig heeft om in slaap te vallen. Ik hoop dat het helpt..
9 dagen geleden
Bij ons precies zo. We zijn al een tijdje aan het afbouwen, eerst met schepjes, en daarna met hoeveelheid, en ze krijgt nu nog 100 ml warm water. Sindsdien is het iig afgenomen naar 1x per nacht, om 4 uur.
We hebben nog een ouder kind, en die wordt wakker als de jongste teveel lawaai maakt in de nacht. Daarom hebben wij gekozen voor deze manier, ipv Cold Turkey.
Maar echt wel toe aan doorslapen 😅