6 Reacties
8 maanden geleden
Ik denk dat het onvermijdelijk is dat ze wat afvallen bij ziekte en dat de eetlust niet per se direct op het oude niveau is. Dus ik zou niet te veel forceren om haar veel te doen eten. Heeft ze wel al weer wat interesse in vaste voeding? Dan kan je eventueel wel wat meer vettere dingen geven zoals avocado, extra olie door de warme maaltijd, goed laagje boter op de boterham, verhouding aardappel-groenten wat aanpassen.
8 maanden geleden
Reactie op Evel3
Ik denk dat het onvermijdelijk is dat ze wat afvallen bij ziekte en dat de ...
Ze is dus ook niet echt geïnteresseerd in vast voedsel. Bied het wel steeds aan en brood pakt ze bijv wel in haar hand, neemt een heeeel klein hapje en thats it dan. En fruit wil ze ook niet... Alleen avondeten eet ze redelijk. Zal eens kijken hoe ik dat wat vetter kan maken idd.
8 maanden geleden
Als je ziek bent verlies je wat meer vocht/vult het vocht zich wat minder aan door minder eten en drinken. Grote kans dat wanneer ze niet meer ziek is en weer beter gaat eten en drinken ze zo weer op haar oude gewicht is. Tenminste zo werkt dat bij volwassenen ook.
Je geeft aan dat ze vaker borstvoeding drinkt dus ze krijgt genoeg voedingsstoffen binnen als het goed is. Zo lang ze niet uitgedroogd raakt komt het denk ik allemaal goed:)
8 maanden geleden
Allereerst probeer je zorgen los te laten, zulke schommelingen in gewicht horen erbij. We hadden ook drama maanden met waterpokken virus, 2x buik- of rotavirus etc. Mijn partner leerde mij om dit maar te accepteren dat ze wat afvalt of gelijk blijft op gewicht gedurende ziektes en herstel. Zij komt inmiddels lekker aan maar dit duurde ook wel even dus verwacht het niet binnen week of twee.
Ik probeer altijd gedurende verminderde eetlust vooral BV te geven en laat vast voedsel wat los dan, zodat ze, net als jouw dochter kennelijk, op BV terug kan vallen.
Maar zij drinkt ook los hiervan nog veel BV met 9,5 maand (mijn bewuste keus). Lekker (tijdelijk) meer BV blijven geven dan maar als het voor je werkbaar tov vast voedsel 😊
Beterschap voor je kleine!
8 maanden geleden
Dank voor jullie reacties! Ze drinkt nu idd veel meer bv dan normaal, dus zo krijgt ze gelukkig wel voldoende voedingsstoffen binnen en vocht. Ze heeft ook goede plasluiers, dus dat is mooi. Vorige week was ik alleen thuis van werk omdat ze ziek was en kon ik dus live voeden, omdat ze al wat beter is, is ze vandaag weer naar opa&oma. Ben alleen benieuwd of ze uit de fles ook zo goed en zoveel drinkt.. heb in elk geval meer meegegeven dan normaal en anders haalt ze het vanavond vast wel weer in.
En zal het tijd geven dan, hopelijk gaat ze snel weer vaste voeding eten.