16 Reacties
3 jaar geleden
Ik was ook een kilo afgevallen vorige week. Maar ik ben ook al meer al 20 kilo aangekomen.
3 jaar geleden
Gedurende de dag kan er veel verschil in je gewicht zitten. Zo weeg je in de ochtend op een nuchtere maag als je uit bed stapt veel minder dan de middag of avond laat staan als je dan ook nog kleding aan hebt.
Als jij bij je controle in de middag en met kleding aan gewogen hebt en nu in de ochtend kan dat een mogelijke verklaring zijn voor je lagere gewicht. Zou dat misschien kunnen?
Als je verder goed eet zou ik me er niet al te druk om maken. Misschien houd je toch onbewust wat minder vocht vast wat ook weer meehelpt om wat minder te wegen. Je baby pakt echt wel wat hij/zij nodig heeft en je krijgt vanzelf trek als je lichaam iets tekort komt.
3 jaar geleden
Ik lijk ook iets af te vallen. Ik woog vanochtend 300 gram minder dan vrijdag. Maar mijn gewicht schommelt wel een beetje afhankelijk van wat ik de dag ervoor gegeten heb (kan 1kg uitmaken). Ik had kijkend naar wat ik gisteren gegeten heb alleen verwacht dat ik iets zwaarder zou zijn dan vrijdag. Ik was vrijdag precies 38 weken zwanger.
3 jaar geleden
Reactie op Bosdieren
Gedurende de dag kan er veel verschil in je gewicht zitten. Zo weeg je in d ...
Ik weeg altijd zelfde moment omdat het indd zo kan verschillen. Die gewichten neem ik ook mee naar de controle.
Zolang ik de baby voel, dan ben ik nog niet direct ongerust over de baby.
Maar ik ken dus verder ook niemand die afvalt in de laatste weken. Eerder dus aankomen en meer vocht houden etc.
Komende controle bespreek ik het sws. Voel ook niet de onrust om nu erover te bellen
3 jaar geleden
Hier 5 kilo afgevallen de afgelopen weken🫣. Maar dat had te maken met ernstig ziek zijn. Elke week controle in het ziekenhuis en toen ik was opgenomen nog vaker. De baby heeft hier tot nu toe niks van gemerkt:). Dus alles is van mijzelf afgegaan.
3 jaar geleden
Ik las toevallig net in een nieuwsbrief dat afvallen in je laatste weken normaal is omdat je vruchtwater ook afneemt!
Punt 5: https://www.24baby.nl/geboorte/de-bevalling/voortekenen-bevalling/
3 jaar geleden
Ik las laatst ergens (in een nieuwsbrief of op een website, weet niet meer precies waar), dat de gewichtstoename in de laatste weken kan stoppen of dat je zelfs kan afvallen, dus ik denk dat het vrij normaal is. Mocht je je er zorgen over maken, dan zou ik het even navragen bij je vk, die heeft er altijd meer ervaring mee dan wij hier op het forum 🤗🤷♀️
3 jaar geleden
In de laatste weken komt baby niet meer echt aan, vruchtwater neemt af, en het kan dat je minder ruimte hebt in je buik en dan net wat minder eet. Sneller een vol gevoel hebt. En het gewicht, de baby, alles bij elkaar kost veel energie voor je lichaam, je verbruikt nu aardig wat met niets doen 😉
Baby neemt ook nu nog wat deze nodig heeft, en als het afvallen niet te snel gaat zou ik me niet teveel zorgen maken.
Gaat het wel snel, dan even contact opnemen met je verloskundige. Misschien wordt het dan allemaal wat teveel voor je lichaam. Kost de zwangerschap teveel energie.
3 jaar geleden
Reactie op Tamada
Gelukkig heeft je baby nergens last van 🤞
Voel jij je dan inmiddels weer ...
Nee helaas niet. Bevallen sinds remedie is er gezegd. Dan pas zal alle pijn ophouden en kan ikzelf gaan herstellen. De baby vraagt te veel energie. Dus nu heel veel rust en slapen en niks doen. Gelukkig gaan ze de baby halen met 38 weken. Dan is het mooi geweest vind ook het team van het ziekenhuis.
3 jaar geleden
Kwam toevallig dit tegen in een artikel;
Stagnerende gewichtstoename
Naarmate je langer zwanger bent, zal je merken dat je gewicht toeneemt. Dit kan voor aanstaande moeders tot onrust leiden, maar maak je hier niet teveel zorgen over. Een toename van gewicht van gemiddeld 12 kilo hoort erbij. Zodra hoogzwanger bent en de bevalling nabij is, zal je merken dat die gewichtstoename juist stopt. Sommige vrouwen vallen zelfs weer wat af!
3 jaar geleden
Ik ben ook aan het afvallen 😱
Ik had me lang niet gewogen door heel de zwangerschap heen, alleen nu de laatste weken. Ben nu 38+6 en de laatste dagen val ik gemiddeld 500 gram per dag af..
Ik vind het ook een beetje vreemd, aangezien mn nesteldrang juist minder is, ik zit steeds vaker (en langer) op mn kont om energie te sparen. Het enige wat me wel opvalt is dat ik de laatste dagen ook wel wat beter slaap in de nacht. Voorheen weken lang maximaal 2 uurtjes en nu zeker 5!
Zolang ik de baby nog regelmatig blijf voelen maak ik me geen zorgen, en probeer ik het van de positieve kant te zien. Alles wat er niet aan zit tijdens de zwangerschap, hoeft er ook niet meer af na de zwangerschap 🤣