5 Reacties

7 maanden geleden

Heb je het idee dat hij overdag moe is? Moet je hem wakker maken van zijn dutjes? Heb je zelf verder enig idee waar het door zou kunnen komen? Hoe gaat het het ziek zijn inmiddels?

7 maanden geleden

Dit wil je vast niet horen, maar onze middelste was ook altijd zo vroeg wakker. En nu hij 4 jaar is, helaas nogsteeds. Hij is gewoon klaar om de dag te beginnen. Het maakt ook niet uit of je hem later naar bed brengt, hij is altijd zo vroeg wakker. Wij hebben op een gegeven moment zijn slaapwekker gekocht, dat hij pas uit bed mocht als het schaapje wakker werd. Tot die tijd mocht hij dan spelen in bed. Denk vanaf 2,5 jaar denk ik. Nu hij 4 is, is het wat makkelijker. Hij blijft makkelijker in bed liggen tot zijn schaap wakker is. Er zijn mensen gewoon ochtendmensen en het is denk ik uiteindelijk belangrijk om dat te accepteren. In je achterhoofd dat het uiteindelijk makkelijker gaat worden.

7 maanden geleden

Hier heeft mn oudste het tot hij ongeveer 3 jaar was volgehouden om bijna elke dag 5 uur wakker te zijn. Wij grapte altijd dat hij later dan vast bakker zou worden 🤣 wij zijn na zn 3e verjaardag met een slaap trainer begonnen en de tijd langzaam opgeschoven. Nu wordt ie vaak tussen half 7 en half 8 wakker.

7 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Heb je het idee dat hij overdag moe is? Moet je hem wakker maken van zijn d ...
Hij is overdag wel moe, maar hoef hem niet wakker te maken van zijn dutjes. Ziek zijn ging goed en is afgelopen week weer ziek geweest en gaat nu weer wat beter. Geen idee waarom hij om 5u wakker is elke ochtend

7 maanden geleden

Mijn oudste heeft dat ook lange tijd gehad. Mega frustrerend was het. Schuiven met slaapjes hielp maar niet en ook at hij genoeg gedurende de dag. Op een gegeven moment zijn we gestopt met proberen het op te schuiven en zijn we zelf maar wat eerder naar bed gegaan. Met oud en nieuw toen hij een maand later 2 jaar was er een soort reset. Hij werd om half 1 's nachts wakker van het vuurwerk en ging niet meer slapen. We waren op visite en hebben hem maar naar beneden gehaald toen. Vond ie fantastisch. Half 3 lag ie thuis pas weer in bed en vervolgens sliep ie tot half 9. Vanaf dat moment wordt ie pas tussen 7 en 8 wakker of moeten we hem zelf wakker maken. Het komt echt een keer goed denk ik. We hebben nu een tweede van 11 maanden en die slaapt nog steeds niet door. Dat is ook erg pittig, maar het helpt te accepteren dat het nu even zo is en te weten dat het ooit echt wel beter zal gaan.