13 Reacties

7 maanden geleden

Ja helaas wij ook! Toen ook nog eens verkouden, tenslotte een oorontsteking..

7 maanden geleden

Ik zou vandaag aankijken en morgen toch de HA bellen, want 5 dagen koorts is een infectie/ ontsteking. Oortjes laten kijken.. en longen laten luisteren..

7 maanden geleden

Reactie op Tugba 🥰

Ik zou vandaag aankijken en morgen toch de HA bellen, want 5 dagen koorts i ...
We zijn bij de huisarts geweest vrijdag, longen en oren waren goed gelukkig

7 maanden geleden

Bij sommige tandjes/kiezen heeft ze ook 4/5 dagen verhoging en koorts gehad. Soms zijn ze wat hardnekkiger om door te komen wat geïrriteerd tandvlees veroorzaakt

7 maanden geleden

Hier ook van de week 3,5 dag koorts tussen de 38/39 gr en is nu weer normaal vermoed ook tandjes

7 maanden geleden

Ik denk niet dat koorts boven de 38/38.5 van tandjes komt. Als mijn zoontje meer dan 2 dagen koorts, hoge koorts maakt, ga ik toch graag eens naar de dokter. Het kan ook een virusje zijn. Of een ontsteking..

7 maanden geleden

Ja hoor hier ook afgelopen week, eerste tandje kwam door (eindelijk, hij is bijna 11 maanden!) en daarbij 4 dagen koorts tussen 38 en 39,4 zelfs. Was ook flink verkouden en ik denk iets van een oorontsteking, want hij had een loopoor. Maar meestal gaat dat allemaal vanzelf weer over hoor. Hij is inmiddels weer bijna beter

7 maanden geleden

Reactie op JuKaMi

Ik denk niet dat koorts boven de 38/38.5 van tandjes komt. Als mijn zoontj ...
Koorts kan zeker ook van tandjes hoor. Natuurlijk moet je een huisarts consulteren als je je zorgen maakt. Maar een virus is meestal niet erg, die pikken ze voortdurend op, zeker het eerste jaar, dan zijn ze bijna continu verkouden. En tegen een virus kan ook een arts weinig doen, dat is meestal gewoon uitzieken

7 maanden geleden

Reactie op R84

Koorts kan zeker ook van tandjes hoor. Natuurlijk moet je een huisarts con ...
Ik vind het elkaar allemaal wat tegenspreken, want op de site van het Belgische cb staat dat bij doorkomen van tandjes je geen (hoge) koorts kan veroorzaken, enkel lichte verhoging. Wat ik wel al meer dan eens heb gemerkt, is dat mijn dochter ziek is tegelijk met het doorkomen van haar tanden en daardoor koorts maakt. Ik denk dat ze mogelijk op die moment door het ontsteken van het tandvlees vatbaarder zijn voor virussen.

7 maanden geleden

Hier al een dochter met 4 dagen koorts, morgen ochtend moet het weg zijn anders moesten wij de huisarts bellen

7 maanden geleden

Reactie op R84

Koorts kan zeker ook van tandjes hoor. Natuurlijk moet je een huisarts con ...
Verhoging wel. Maar echt koorts van 38.5 heeft meestal toch een andere oorzaak dan enkel tandjes. Tegen een virus kan je inderdaad niet echt iets. Maar ik vind het wel belangrijk om bij koorts voor meer dan 3 dagen op.controle te gaan. Soms lijkt het alsof ze verder nergens last van hebben, maar kan het ook een infectie zijn waar je best toch antibiotica voor geeft hé..

7 maanden geleden

Hier sinds eergisteren geen koorts meer met z’n boventandje is wel duidelijk door! Denk dus echt dat het te maken heeft gehad met tandjes

7 maanden geleden

Reactie op Evel3

Ik vind het elkaar allemaal wat tegenspreken, want op de site van het Belgi ...
Weerstand is lager bij doorkomende tandjes en dus idd vatbaarder!