8 Reacties
2 jaar geleden
Mijn oudste kreeg altijd vlekken om z'n hele mond wanneer we hem kiwi gaven. Hij vind het nu (2.5) nog steeds niet lekker wanneer ik het hem wil geven, 1 hap en hij spuugt het uit en veegt z'n tong af.
Ik weet ook niet of hij er nu nog allergisch voor is. Kiwi is volgens mij iets wat bij wel meer kinderen voor zulke reacties zorgt, heb het iig vaker om me heen gehoord.
Ei doe ik altijd gewoon roerbakken en dan kleine stukjes geven. Ik las laatst op fb dat een moeder gewoon een broodje door geklopte ei heen haalde en dan even aanbakte in de pan, om vervolgens dat broodje in stukjes te geven.
2 jaar geleden
Reactie op Lms91
Veel mensen zijn gevoelig/allergisch voor kiwi. Dat komt omdat de kiwi plan ...
In ananas zit bromelaïne wat een tintelend gevoel in je mond kan veroorzaken. Zit vooral in het harde middenstuk.
En voor kiwi is dat ‘oraal allergie syndroom’ (OAS). Heel beknopt uitgelegd zit er dan iets in kiwi wat lijkt op iets waar je allergisch voor bent en komt regelmatig voor bij mensen met hooikoorts.
Even intypen in Google: 'prikkend gevoel ananas' en 'kiwi allergie'
2 jaar geleden
Als je vermoed dat er een mogelijke allergie is kun je doordeweeks tussen 0800-1700 uur (want dan is de huisarts er) een kleine hoeveelheid geven en dit elke dag geven en steeds een beetje meer.
Misschien kun je opzoeken of er bij een kiwi allergie kans is op bepaalde specifieke andere allergieën die dus vaak samen gaan? Dan kun je met zulke voedingsmiddelen even extra opletten.
2 jaar geleden
Let even op; bij allergie voor kiwi kan er een kruisallergie voor latex zijn!
2 jaar geleden
Reactie op Bosdieren
Als je vermoed dat er een mogelijke allergie is kun je doordeweeks tussen 0 ...
Mijn huisarts zei (toen we een ei allergie bij de oudste vermoeden) juist niet meer geven, omdat een allergie kan verergeren bij blootstelling. Ze kunnen met een bloedtestje checken of hij allergisch is. Ik weet niet of dat voor alle voeding geldt, maar ik zou niet zomaar weer meerdere keren geven zonder afstemming met een arts.