6 Reacties

9 maanden geleden

Heb je het al eens geprobeerd te toasten? 😊 Is wel juist harder maar misschien dat hij daar kleinere hapjes van neemt en dan ook doorslikt? Anders zou je misschien cracotte kunnen proberen? Of zijn hardere dingen nog geen goede optie voor hem?

9 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Heb je het al eens geprobeerd te toasten? 😊 Is wel juist harder maar missc ...
Ja toasten heb ik idd dit weekend geprobeerd.. wel de indruk dat het toen wat beter ging. Alsof de structuur van brood met speeksel hem niet bevalt en dat een soort deeg bal wordt in zijn mond. Nu heeft ie ook structureel zijn flessen niet op vandaag. Dus misschien is hij wel gewoon niet fit.. maar het brood gaat al langere tijd moeizaam. Heb amper nog meegemaakt dat hij het doorslikt. Naast pap heb ik weinig ideeen over alternatieven die we zouden kunnen proberen. Cracotte zou ik ook nog eens kunnen proberen idd. Dank je wel!

9 maanden geleden

Hier precies hetzelfde! Ik geef het gewoon nog even de tijd en tot dan snijd ik een cracotte in drie repen met beleg of ik geef een soepstengel. Een beetje een bevroren broodkorst werkt hier wel redelijk trouwens

9 maanden geleden

We doen vanaf begin en nu nog steeds ook toasten met boter erop aan beide kanten (een bal deeg vormen is dan echt iets moeizamer). Onze dochter pakt nu 9/10 zelf kleine stukjes die ze netjes kauwt (begonnen na 6 mnd. met stukjes en zij krijgt heel weinig geprakt/glad, maar moest het leren met stukken om te gaan, wellicht relevant en heeft je zoon meer tijd nodig :))

9 maanden geleden

Hier gaf ze in het begin ook meerdere keren over bij het eten van brood. Ik weet niet of het bij haar kwam doordat ze lang kauwde, maar maar iets triggerde die kokhalsreflex heel snel. Ik vond het daarom helemaal niet leuk om brood te geven, ik zat er zo gespannen bij. Af en toe blijven proberen en nu gaat het al veel beter. Ik toast het voor de zekerheid wel nog en smeer er boter op.

8 maanden geleden

Ik zou het gewoon blijven oefenen hoort er bij, kokhals reflex is goed ze moeten het echt “leren” eten. Misschien een voor een een stukje aanbieden en tussen door water? En beleggen met pindakaas, appelstroop of boter enz