15 Reacties

5 maanden geleden

banaanpancakes, roerbakei, muffins van groente, pap?

5 maanden geleden

Crackers, maiswafels?

5 maanden geleden

Kan t zijn dat de flessen ervoor zorgen dat de honger weg is en hij daarom geen brood meer eet? Vaak op de opvang extra honger door alle activiteiten en indrukken. T werkte bij ons onwijs goed toen we de ochtendfles eerst halveerden en erna weglieten. Brood ging erin alsof t taart was

5 maanden geleden

Havermout gemaakt met water. Een eitje (1 per week mag geloof ik). Als je zoontje de rest van de dag goed brood eet kun je ook s ochtends iets lichters geven zoals gestoomde groenten of fruit. Mijn dochter heeft s ochtends vaak ook minder trek na bv en eet s middags en s avonds meer.

5 maanden geleden

Hier geven we vaak ook (volkoren) wraps om af te wisselen met brood. Kun je ook van alles op smeren. M'n zoontje is er gek op. En crackers ook.

5 maanden geleden

Pap, ontbijtkoek, Rijstwafel, yoghurt ipv een fles?

5 maanden geleden

Reactie op LC2023

Havermout gemaakt met water. Een eitje (1 per week mag geloof ik). Als je z ...
Nu vanaf 12 maanden mag het 6 eieren per week 😊 mijn dochter eet graag een eitje

5 maanden geleden

Havermout met heet water is hier populair. Eventueel kan je afwisselen met wat fruit erin (is hier niet nodig).

5 maanden geleden

Hier is ei nog geen favoriet haha.. Ik kan roerei eens proberen. Maar hier gaat ontbijtkoek er ook goed in! En we denken dat het hem goed doet om minder melkproducten te eten dus wij doen ook wel eens plantaardige yoghurt met blauwe bessen

5 maanden geleden

Havermout koken in water en daarna met banaan en beetje kaneel serveren. Of met blauwe bessen en kaneel. Ik doe ook wel eens geraspte appel maar die kook ik mee met de havermout.

5 maanden geleden

Pannenkoeken met alles erin en erop 😀

5 maanden geleden

Reactie op M&M 21

Nu vanaf 12 maanden mag het 6 eieren per week 😊 mijn dochter eet graag een ...
Oh goed om te weten, mijn dochter is er ook dol op 🤗 ik zie overigens dat het voedingscentrum en sommige CBs 2-3 per week adviseren? 🤔 misschien een verschil tussen NL en BE?

5 maanden geleden

Ons zoontje ontbijt nu met Brinta havermout met melk. Wel altijd een banaan erin, anders vindt hij het niet lekker. En vaak een ander fruitje erbij zoals blauwe bessen of aardbeien.

5 maanden geleden

Even iets anders. Kan het ook aan het brood liggen wat hij krijgt? Ik merk dat mijn dochter daar ook echt een voorkeur voor heeft brood uit de supermarkt gaat vaak voor de helft op terwijl van de bakker ze er geen genoeg van kan krijgen. (Geef haar ook geen ongelijk 😂)

5 maanden geleden

Reactie op Np22

Even iets anders. Kan het ook aan het brood liggen wat hij krijgt? Ik merk ...
Moet ik eens uittesten 😂👌🏻