17 Reacties

7 maanden geleden

Mijn kindje wordt vaak om 6:00 wakker omdat hij dan melk wilt, en daarna valt hij weer in slaap

7 maanden geleden

Reactie op DaniqueDion

Mijn kindje wordt vaak om 6:00 wakker omdat hij dan melk wilt, en daarna va ...
Heb dit ook geprobeerd maar hij is wakker als een konijn erna. Als we hem bij ons leggen rond 6en en hij is later dan 1900 naar bed gegaan slaapt die bij ons wel verder tot 0700 ong

7 maanden geleden

Op zich is 6:00 geen hele gekke tijd voor kindjes om wakker te worden. 3 uur slapen overdag is over het algemeen niet verkeerd. En bij baby's of kindjes maakt het niet uit of ze later naar bed gaan, vaak zijn ze op een standaard tijd wakker, uitzonderingen daargelaten uiteraard. Je kan wel proberen minder te laten slapen natuurlijk. Let wel op dat oververmoeide kindjes vaak alleen maar lastiger slapen. Het kan prima zijn dat 6:00 gewoon zijn tijd is om aan de dag te beginnen.

7 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Op zich is 6:00 geen hele gekke tijd voor kindjes om wakker te worden. 3 uu ...
Hoeveel slaap hebben ze ongeveer nodig overdag? Klopt het dat het middag dutje langer hoort te zijn? Heel erg bedankt!!

7 maanden geleden

Reactie op Selena92

Hoeveel slaap hebben ze ongeveer nodig overdag? Klopt het dat het middag du ...
Meestal tussen de 2,5 - 3 uur overdag! Uiteraard is dat een gemiddelde, elk kindje heeft een andere behoefte! Meestal is het middagdutje wel langer, maar ook daarin kan het verschillen. Mijn dochter slaapt bijvoorbeeld meestal 's ochtends langer en dan 's middags wat korter. Heb je al eens geprobeerd tijdelijk af te wijken van een ritme, zodat je kan kijken wat zijn natuurlijke ritme is? Misschien kan je op basis daarvan wat aanpassingen doen waardoor hij wat langer slaapt?

7 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Meestal tussen de 2,5 - 3 uur overdag! Uiteraard is dat een gemiddelde, elk ...
Thanks! Ik kijk naar hem en hij geeft goed aan als die moe is. Als die rond 6en wakker is gaat die vaak rond 9 uur en slaapt die 1 tot 1.5 en dan 3 tot 3.5 uur later is die weer moe en slaapt die weer 1 tot 1.5 uur. Hij ging dan vaak rond 1900 naar bed en sliep die tot 0600. Alleen vanaf afgelopen maandag komt die niet in slaap in dr avond en overdag geen moeite mee

7 maanden geleden

Hier ook iedere ochtend 6 uur wakker, maar daarnaast ook moeilijker slapen overdag. Wij stimuleren een langer middagdutje en dat is altijd heel goed gegaan. Nu merken we dat hij de middag korter slaapt en soms zelfs ruim een half uur doet over in slaap vallen smiddags. Lijkt gewoon te wakker.. om die reden ochtenddutje ingekort maar dat maakte vandaag geen enkel verschil. Dus nu geen idee; niet moe of oververmoeid? Hebben zijn bedtijd nu wat vervroegd omdat hij dus te weinig uren slaapt overdag nu. Benieuwd hoe het dan gaat met de ochtend.. Hij slaapt wel gewoon door. Hiervoor sliep hij wekenlang perfect, viel vrij vlug in slaap tijdens de dutjes en ook tot 06:30/07:00 uur. Wij weten het ook ff niet meer haha. Hij is wel heel vrolijk! Wie weet waait het wel over en hoort ‘t weer bij een of andere fase. Las ook een onderzoek dat melatonine niveaus minder hoog zijn/aangemaakt worden door baby’s in de zomer haha…..

7 maanden geleden

Reactie op Selena92

Thanks! Ik kijk naar hem en hij geeft goed aan als die moe is. Als die rond ...
Op zich wel een net ritme hoor! Je maakt hem ook niet wakker overdag? Heb je al eens gekeken of je hem het tweede dutje ietsjes eerder kan wegleggen? Dan heeft ie misschien iets meer slaap opgebouwd voor de nacht?

7 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Op zich wel een net ritme hoor! Je maakt hem ook niet wakker overdag? Heb ...
Nee ik maak hem niet wakker. Nee nu na ong 3 tot 3.5 word die moe en breng ik hem naar boven. Hij is wel vrolijk bijna altijd. Misschien heeft die geen 12 uur nodig in de nacht? Zou jij wakker maken en proberen ochtend 45 min wakker maken en dan kijken of middag 2 uur slaap?

7 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Op zich wel een net ritme hoor! Je maakt hem ook niet wakker overdag? Heb ...
Maak jij wakker?

7 maanden geleden

Reactie op Selena92

Nee ik maak hem niet wakker. Nee nu na ong 3 tot 3.5 word die moe en breng ...
Het kan zijn dat voor hem 12u inderdaad niet nodig is! Blijven gemiddelden natuurlijk en gemiddeld is het 11-12 uur per nacht. Ik maak haar over het algemeen niet wakker. De slaapjes zijn heel verschillend hoor, soms slaapt ze in de ochtend 1,5 uur en soms in de ochtend maar een half uur. Vaak gaat ze tussen 9:00 en 9:30 naar bed en slaapt ze tot 10:30/11:00. Rond 14:00 gaat ze dan weer naar bed en dan slaapt ze tot 15:30 ongeveer. Ze is om 19:00 weer hartstikke moe. 😊 Moet wel zeggen dat ze ontzeeeettend druk en actief is dus wellicht heeft het daar mee te maken.

7 maanden geleden

Reactie op -Elvira

Het kan zijn dat voor hem 12u inderdaad niet nodig is! Blijven gemiddelden ...
Dit schema komt heel erg overeen met ons. Slaapt ze wel 12 in de nacht of ook 11?

7 maanden geleden

Reactie op Selena92

Dit schema komt heel erg overeen met ons. Slaapt ze wel 12 in de nacht of o ...
En hoe oud is jouw dochter?

7 maanden geleden

Deze fase hebben wij ook gehad.... wekenlang rond half 6 klaarwakker! Gek werden we ervan! Maar sinds een week slaapt hij opeens heerlijk door tot ergens tussen half 7 en half 8. Dus hopelijk gaat het vanzelf weer over! Hij is 11 maanden.

7 maanden geleden

Reactie op Selena92

Dit schema komt heel erg overeen met ons. Slaapt ze wel 12 in de nacht of o ...
Eerst sliep ze 12uur (wel met wakker worden 's nachts hoor) en sinds de zomertijd zit ze op 11 uur meestal 😊 Ze is net 11 maanden geworden.

7 maanden geleden

Kan het zijn dat zijn slaapkamer licht is? Het is nu natuurlijk langer licht en in de ochtend is het ook al vroeg licht. Misschien dat hij daarom vroeg wakker wordt?

7 maanden geleden

Yup, heel herkenbaar. Tussen 5:00 en 6:00 standaard wakker. Maakt niet uit of ze om 18:00 of 20:00 gaat slapen. Hier speelt wel mee dat het bij daglicht wat lichter wordt in de kamer. Ze is dan vaak om 8:00/9:00 weer moe en slaapt dan vaak weer voor 45-60 min 🫠