7 Reacties
9 maanden geleden
jup. al gesprek en al gehad met de HR. "Gemiddeld is iemand 2 keer in het jaar ziek. (ik had me 5 keer ziekgemeld) Hoe komt het dat jij daar boven zit???" Uhm... ik heb een kind gekregen misschien?! Ik heb nog 2 andere kinderen die vanalles meenemen naar huis misschien?! Mag ik mij gaan verantwoorden waarom of dat ik ziek ben. Zo'n nare vraag is dat. (Werkt ook totaal averechts zo'n gesprek want de volgende keer als ik ziek ben ga ik naar mijn werk)
Je bent nog steeds aan het ontzwangeren en zit in een kwetsbare tijd. En in combi met (chronisch slaap馃槅馃) tekort ben je sneller vatbaar voor vanalles. Alle ziektes, en vooral verkoudheidsseizoenen, mag jij ook heerlijk opnieuw gaan uitzieken. Maar het is ook wel heftig hoor, afgelopen tijd. Hoor het overal om me heen. En vooral dat moe en futloos zijn.
Als je je wel goed voelt lekker op pad met je kindje, naar buiten wandelen. Je conditie een beetje proberen op te krikken. Heb zelf ook nu pas eindelijk het gevoel weer een beetje terug dat ik naast het hele gezin gebeuren voor mezelf ook weer wat wil gaan ondernemen. Savonds lekker wandelen ofzo. Die puf was ook lang zoek...
9 maanden geleden
Heel herkenbaar! Hier ook! Ik slik vitaminepillen, probeer gezond te eten, 2x per week te sporten, elke dag minimaal een half uurtje te wandelen en daarnaast probeer ik regelmatig mijn rust te pakken (hoewel dat niet altijd lukt 馃槵) maar toch ben ik heel vaak ziek 馃槄. Ik probeer het maar te accepteren.. het wordt vast beter, ooit 馃槄
9 maanden geleden
Reactie op Jennegie
jup. al gesprek en al gehad met de HR. "Gemiddeld is iemand 2 keer in het j ...
Heel herkenbaar ja. En goed dat je me even herinnert aan het feit dat ik nog aan het ontzwangeren ben, is echt zo 鉂わ笍 Ik voel me soms zo schuldig dat ik alweer ziek ben, mijn vriend moet dan thuis blijven om voor de baby te zorgen maar werkt in een klein team, dan zitten ze daar in de problemen.. Dus ik doe me soms ook sterker voor dan dat ik me voel waardoor het ziek zijn langer aansleept dan nodig 馃檮
Jammer dat ze er zo naar over doen op je werk, alsof je ervoor kiest om weer ziek te zijn..
9 maanden geleden
Reactie op Mommo
Heel herkenbaar ja. En goed dat je me even herinnert aan het feit dat ik no ...
Ach ja. Ze krijgen een melding en moeten daar dan wat mee doen. Maar ik meld me echt niet zomaar ziek. Niet omdat ik slechte nacht heb gehad of omdat ik een kater heb ofzo, noem maar wat. Mijn filiaalmanager zei sochtends gelijk al waarover het zou gaan en ik me echt geen zorgen hoefde te maken. Maar zorgen maken doe ik daar ook echt niet over. Vind vooral dat je zo voor het blok word gezet met een vraag waar je eigenlijk helemaal niet op kunt antwoorden.
Ze begon er ook gelijk mee, als ze nou eerst vroeg hoe het gaat, dan komt de rest al heel anders over.... Had eigenlijk moeten zeggen. "Gemiddeld 2 keer per jaar?? Dus je kunt daar onder zitten, maar ook boven" Maarja, allemaal achteraf....
Maar je bent niet alleen hoor. En kop op, we gaan de betere tijden tegemoet. In de tuin komen de bollen al boven de grond. En dan gaat het hard. Volgende maand zitten we alweer in maart!!!!
9 maanden geleden
hier juist andersom! ik was vaak ziek en sinds de geboorte van mn oudste ben ik amper ziek. terwijl manlief nooit ziek was en sinds de geboorte van de oudste, regelmatig ziek 馃槄
9 maanden geleden
Ik benoemde dit 2 weken geleden ook bij het kdv (had keelontsteking, nog nooit gehad馃). Ze zeiden toen dat ze heel vaak zien dat ouders met een baby het eerste jaar vaak samen met hun kind ziek zijn. Nog ff doorzetten dus 馃槤 Denk niet dat er veel anders aan te doen is dan uitzitten.
9 maanden geleden
Laat je eens op vitamine d testen. Ik bleek een tekort te hebben en heb een boostpil gekregen