26 Reacties

3 jaar geleden

Echt leuk zulke berichten op het forum.. Not.

3 jaar geleden

Misschien kun je dit beter met je verloskundige bespreken. Je bent jezelf en anderen nu onnodig bang aan het maken met iets wat bij 1 op de 17000 bevallingen voorkomt en misschien 3/4 van de mensen nog nooit van heeft gehoord.

3 jaar geleden

Er zijn zo veel complicaties die kunnen, je kan morgen ook dood gereden worden door een bus. Het beste is om dit met je verloskundige te bespreken. Je benoemd iets waar ook waarschijnlijk niemand ervaring mee heeft omdat dit nauwelijks voorkomt, en de vrouwen die dit dus hebben gehad overleden zijn😁👍

3 jaar geleden

Als ik jou was zou ik professionele hulp zoeken, je krijgt straks een kindje, wat ga je dan doen? Bij elke scheet de huisarts bellen? Sorry maar hypochondrie is een serieuze aandoening en je neemt anderen op dot forum nu mee in je angst en dat vind ik niet oke.

3 jaar geleden

Laat je maar niet gek maken ❤️

3 jaar geleden

Dit forum is voor iedereen 🤗. Leuke maar ook minder Leuke verhalen, ervaringen en vragen mogen hier worden gedeeld

3 jaar geleden

Reactie op Carolina S

Dit bericht is verwijderd
Tuurlijk mag dat, maar ze komt nu, als hypochonder met een complicatie die amper voorkomt en de meeste vrouwen niet eens kennen in een geboorteclub ipv algemeen forum. Dan mag ik toch adviseren, op dit forum, waar iedereen vrij is om te vragen/adviseren/reageren dat ze een serieuze aandoening heeft waarbij ze beter professionele hulp kan zoeken? Niemand hier kan haar met welk antwoord dan ook gerust stellen, door haar aandoening, waarschijnlijk zelfs haar huisarts niet.

3 jaar geleden

Reactie op Mammabear

Tuurlijk mag dat, maar ze komt nu, als hypochonder met een complicatie die ...
Ik heb al 15 jaar professionele hulp. Dus voordat je oordeelt……

3 jaar geleden

Reactie op jann966

Ik heb al 15 jaar professionele hulp. Dus voordat je oordeelt……
Is geen oordeel maar advies, is maar net hoe je het wil opvatten.

3 jaar geleden

Hey Janneke, eerst en vooral whaow je bent al zo ver, ik wens je van harte het allebeste met de geboorte van jouw/jullie kindje. Goed dat jij die vraagt stelt, ik hoop dat je snel een antwoord krijgt van een professional. *Janneke heeft niet gekozen voor haar angststoornis en hypochonder te zijn, ik vermoed dat ze het ook liever niet zou hebben, dat zijn haar gevoelens en over gevoelens valt vaak weinig te discussiëren. Dus beter reageer je niet. En wie zegt dat haar vraag anderen bang maakt dat zou kunnen maar is zeker niet haar bedoeling!! Dus reageer wat liever, en minder zuur, of gewoon niet, misschien nog beter. #Womensuportwomen

3 jaar geleden

Reactie op Carolina S

Hey Janneke, eerst en vooral whaow je bent al zo ver, ik wens je van harte ...
Dankjewel lieverd! De tranen staan in mn ogen door je bericht 😊 Zo is het maar net. Het is niet mijn bedoeling andere angstig te maken, ik probeer mijn eigen angst te verminderen inderdaad. Helemaal mee eens dat als mensen niet normaal kunnen reageren, lekker niet moeten reageren inderdaad. Het is je eigen keuze om op een forum te zitten en daar komen leuke en minder leuke verhalen voorbij. Ik ben zelf ook aan aantal keren angstig geworden door een bericht van een ander hier, het is mijn keuze om nog steeds op dit forum te zitten. Thanks voor je support en ik wens jou ook het allerbeste met de geboorte van jullie kleintje! 😘

3 jaar geleden

Hoi Janneke, ik begrijp je gevoelens helemaal en het is helemaal niet erg om deze kenbaar te maken, het is ook allemaal onbekend, ongekend en wazig voor ons allemaal. Want zo is geen zwangerschap en/of mens hetzelfde, het leuke aan deze forum is, is dat we allemaal wel veel gemeen hebben. We groeien namelijk allemaal een kleine leventje in ons lichaam, en dat is allemaal ook heel erg nieuw! Wat ik je zou adviseren is om dit te bespreken met iemand die wat meer medisch advies kan geven dan veel dames/heren op dit platform, schrijf al je vragen anders even op zodat je deze niet vergeet. Plan een afspraak in met je VK of Gynacoloog, en stel je vragen en maak je angsten kenbaar. İk heb ook heel veel dingen gehad in mijn zwangerschap wat ik niet goed begreep en dit hielp mij enorm 😊. Sterkte en Succes !

3 jaar geleden

Loop je al bij de pop poli?

3 jaar geleden

Reactie op Mammabear

Is geen oordeel maar advies, is maar net hoe je het wil opvatten.
Wel degelijk een oordeel, ik citeer: “Bij elke scheet de huisarts bellen”? Maar goed, prima. Helemaal goed en jij je zin 🙃

3 jaar geleden

Loop je al bij de pop poli?
Hey, Ja ik heb inderdaad gesprekken bij de psycholoog en de pop poli. Ik las dit verhaal vannacht en raakte erg in paniek, maar ik ga dit zeker bij de POP bespreken bij mijn volgende afspraak.

3 jaar geleden

Hoi Janneke, ik begrijp je gevoelens helemaal en het is helemaal niet erg o ...
Hee, Dankjewel voor je reactie 😊 Het is allemaal inderdaad iets waar we geen invloed op hebben en het onbekende is zo eng 🥲 Dankje wel voor je advies ik ga het inderdaad op de POP en de psycholoog bespreken, hopelijk komt de rust nog terug voordat de bevalling eraan komt 😊

3 jaar geleden

Reactie op jann966

Hey, Ja ik heb inderdaad gesprekken bij de psycholoog en de pop poli. Ik ...
Fijn dat je die begeleiding hebt. Mocht je nou merken dat je deze laatste weken behoefte hebt aan intensievere begeleiding / meer contact, schroom dan niet om dat bij ze aan te geven. Stress is ook niet goed voor je kindje, dus de vk/gyn is met jouw achtergrond heus bereid om bvb extra controles te doen als dit jou mentaal goed doet. Succes met de laatste loodjes!

3 jaar geleden

Hee meis, Wat rot dat je je zo angstig en onzeker voelt. Ben je de zwangerschap wel een beetje goed door gekomen? Toch een beetje kunnen genieten? Ik zie dat je het advies voor de POP poli/psycholoog al hebt gehad, ik sluit me hierbij aan. Of maat in ieder geval anders goed met je verloskundige of arts. Wat betreft een vruchtwater embolie, dit is zo ontzettend zeldzaam. Ik werk al 10 jaar op de verloskamers en heb dit pas 2x gezien. Dit is echter een complicatie die niemand kan voorkomen of aan zien komen dus je kunt er vooraf ook niets aan doen. Succes met de laatste loodjes en de bevalling. Komt goed, je kan dit!😘

3 jaar geleden

Reactie op FemFF

Hee meis, Wat rot dat je je zo angstig en onzeker voelt. Ben je de zwange ...
Hee, Opzich de zwangerschap tot nu toe redelijk goed doorgekomen, veel extra controles ivm buitenbaarmoederlijke zwangerschap in het verleden en mijn angsten, dus dat vond ik erg fijn. Genieten lukt op goede momenten gelukkig ook 😊 Jeetje wat eng dat je dit 2x van dichtbij hebt moeten meemaken. Ik las idd dat het zeer zeldzaam is, maar zulke verhalen blijven natuurlijk wel plakken in je hoofd. Mag ik vragen hoe het die 2 keren is afgelopen?

3 jaar geleden

Hee, Ik had ook een angst voor het bevallen, voornamelijk door het gewicht van de baby en de kans op het scheuren van het litteken (vorige bevalling was een keizersnede). Ik heb op aanraden van een vriendin een gesprek gehad met een doula en ze zette mbv feiten me met beide voeten op de grond en liet me steeds omdenken. Het gesprek was zo fijn en ik voelde me zo gehoord. Nu heb ik veel vertrouwen en geloof in mezelf dat ik het kan. Misschien dat dat ook voor jou zal helpen?🤍