10 Reacties

3 jaar geleden

Vermoed dat de heupen te ver gespreid worden. Wat ik wel weet is dat het rugpand echt veel te lang is voor een newborn en je daardoor kans op rebreathing hebt.

3 jaar geleden

Reactie op Doperwt

Vermoed dat de heupen te ver gespreid worden. Wat ik wel weet is dat het ru ...
Oké dat klinkt ergens logisch maar is dat niet bij elke Draagzak het geval dan of zie ik dit verkeerd?

3 jaar geleden

Reactie op anoniem1888

Oké dat klinkt ergens logisch maar is dat niet bij elke Draagzak het geval ...
De meeste zijn inderdaad vanaf broekmaat 62. Maar er zijn er wel een paar die echt vanaf newborn kunnen, er is een Facebook pagina draagliefde, waar ze je kunnen vertellen welke dat zijn. Ik ben meer van de draagdoeken.

3 jaar geleden

Draagzakken heb je in leeftijds/gewichtscategorieen. Ik ben niet bekend met de artipoppe specifiek maar je hebt meegroei draagzakken met newborn inzet bijvoorbeeld.

3 jaar geleden

Ik zou als ik jou was even op draagliefde Facebook kijken, en advies vragen

3 jaar geleden

Hoi! Ik heb zelf de artipoppe en ben er ontzettend blij mee. Je moet hem natuurlijk wel goed afstellen; aan de binnenkant van de heupband staat hoe je hem qua breedte moet afstellen voor de heupjes. Hier zit ook de newborn-variant tussen. Ook zit er een extra ondersteuning in voor het nekje die met name voor newborns van belang is.

3 jaar geleden

Reactie op anoniem1888

Oké dat klinkt ergens logisch maar is dat niet bij elke Draagzak het geval ...
Tula free to grow kun je van onder heel smal maken, dit kan voor zover ik weet bij artipoppe niet. Dus dan is het nog te breed onder de billetjes.

3 jaar geleden

Veel draagzakken zijn inderdaad niet geschikt voor new born zijn niet smal genoeg te zetten en rugpand is vaak te lang. Belangrijk bij aanschaf is dus om te kijken of deze goed in lengte en breedte verstelbaar is. Hij moet qua breedte van knie tot knie en schouder tot schouder komen en qua hoogte tot de onderrand van de oren, dit om rebreathing te voorkomen. Als deze dingen onvoldoende zijn in te stellen is de draagzak vaak maar heel beperkt geschikt. In het begin is een doek vaak fijner op maat te maken. Ben zelf draagconsulente.

3 jaar geleden

Ik heb ook een artipoppe en al twee kiddo’s. Ik vond het ook niet geschikt toen ze nog echt heel klein waren en beiden waren 3700gr+ bij de geboorte. Het voelde niet goed om die minibeentjes zo uit elkaar te moeten doen. Als ze iets ouder zijn gaat het beter maar hier toch voorkeur voor de wandelwagen. Met 2 a 3 maanden wilden die van ons ook gewoon uitzicht hebben en niet meer tegen de borst een geklemd. Bomen kijken vonden ze veel mooier.

3 jaar geleden

Reactie op imke27

Veel draagzakken zijn inderdaad niet geschikt voor new born zijn niet smal ...
Dankjewel voor je duidelijke antwoord! Bij mijn eerste kindje heb ik een doek geprobeerd maar ik werd dus helemaal kriebelig van dat knopen. Om deze reden zoek ik echt een zak vooral met een tweede en een peuter erbij. Ik weet dat het persoonlijk is maar kunt u wellicht een paar zakken aanraden die idd zo verstelbaar zijn?