40 Reacties

2 jaar geleden
https://www.philips.nl/c-f/XC000001052/welke-philips-avent-speen-is-geschikt-voor-mijn-baby
Ik gebruik zelf nog nummer 1 aangezien ik ook bv geef.

2 jaar geleden
Reactie op Emmmmaaaa123
Oh super dankjewel! Morgen eens langs de winkel

2 jaar geleden
Onze dochter poepte altijd heel regelmatig elke dag of soms meerdere keren per dag. Opeens was dit over. Nu is het zo dat er bij borstvoeding zeker wel een week tussen mag zitten. Hier kreeg ze er wel last van en had veel krampjes enzo. We hebben uitgevonden dat het helpt om met haar te douchen (bad werkt niet, moet echt de douche zijn) en dan poept ze dus een tijdje later🤷🏼♀️. Dus nu doen we dat elke paar dagen met haar.

2 jaar geleden
Lactatiekundige raadde deze fles wel heel sterk af hier. De vorm van de speen zou heel erg slecht zijn. Het fijne weet ik er niet meer van, maar wilde het toch even delen

2 jaar geleden
Wij gebruiken de breedhalsflessen van avent. Sinds kort heeft avent nieuwe spenen (natural response). Deze spenen 'lekken' geen melk. Er komt alleen melk vrij bij het zuiden eraan. Hierdoor wordt de melkstroom door je baby zelf geregeld (ook hoeveelheid gaatjes speelt natuurlijk een rol). Wij gebruiken maatje 1 of 2 en dan gaat een flesje net iets sneller dan het drinken aan de borst. Onze baby drinkt 1x per dag aan een flesje (afgekolfd) en de rest aan de borst dus mogelijks gaat het bij een baby die elke voeding van de fles drinkt wat vlotter, maar hier heb ik geen ervaring mee.

2 jaar geleden
Reactie op Bosdieren
Waar heb jij een maat 0 kunnen kopen? Ik kan ze nergens leverbaar vinden, o ...
Lijkt trouwens op dit plaatje of de ‘natural maat 0’ gelijk staat aan de ‘natuurlijk zuigreflex maat 2’
Misschien dat die natural uit de collectie gaat en deze ervoor in de plaats komt? Bekijk Philips Avent Natural Response Babyfles met Airfree-ventiel - 2 Flessen - 125 ml - 0M+ maanden - Snelheid 2-speen - SCY670/02 op: https://www.bol.com/nl/p/philips-avent-natural-response-babyfles-met-airfree-ventiel-2-flessen-125-ml-0m-maanden-snelheid-2-speen-scy670-02/9300000139257655?referrer=socialshare_pdp_iphoneapp

2 jaar geleden
Reactie op Jolien244
Lijkt trouwens op dit plaatje of de ‘natural maat 0’ gelijk staat aan de ‘n ...
Ah ja dat lijkt er inderdaad op. Ik heb nu de Natural 2.0 maat 1 en ook natural response maat 3 maar die zouden dan even groot moeten zijn.
Echter zit er in de maat 1 ook maar 1 gaatje en in de maat 3 zitten 3 gaatjes....
Ik heb de natural respons speen maat 3 nog niet gebruikt dus ik weet niet of het even snel is als de natural 2.0 maat 1. Echter zijn het op het oog even grote gaatjes dus kan me bijna niet voorstellen dat het even snel is.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Mijn zoon heeft 100ml melk nu in 6-8 min op en dat vind ik wel wat snel...

2 jaar geleden
Reactie op Bosdieren
Ah ja dat lijkt er inderdaad op. Ik heb nu de Natural 2.0 maat 1 en ook nat ...
Net getest. De Natural 2.0 maat 1 en Natural Respons maat 3 gingen bij mijn zoon even snel.
De Natural Respons heeft ook geen 3 gaatjes maar een ander vormpje.
Maar wel goed nieuws dus, ik moet een Natural Respons maat 1 of 2 kopen en die zou langzamer moeten zijn!

2 jaar geleden
Maar had je de smalle fles van difrax? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan.. de brede half drbrown drinkt ie wel helemaal op maar ik vindt die speen zo slap. Is die van avent ook zo? Ik wil eigenlijk morgen die van difrax halen of heeft iemand andere tips ik wil niet de hele tijd van fles wisselen

2 jaar geleden
Maar had je de smalle fles van difrax? Ik loop tegen hetzelfde probleem aan ...
Ik had een set van die S flessen, maar eigenlijk merkte ik nu pas op dat hij, sinds we die flessen gebruiken, hij continue slordig dronk en nooit de flessen opdronk. Hij had wel een smalle, platte speen waardoor de melk wat minder snel stroomde. Maar denk echt dat het iets heel persoonlijks is per kindje. Wij hebben nu ook alle merken onderhand geprobeerd. Het is niet erg om te kijken wat het beste werkt

2 jaar geleden
Nou dames wij gebruiken nu dus de avent fles en speen maat 3 en wat een wereld van verschil. Hij drinkt ineens al zijn flessen netjes leeg, knoeit zowat niet meer met de flessen, drinkt ze netjes binnen 15-25 min op en komt nu niet meer om de 2-3 uur voor een voeding. Het lijkt alsof we echt een ander kindje hebben nu. Hopelijk blijft het zo goed gaan🤞🏼

2 jaar geleden
Wij hebben ook hele goede ervaringen met de Avent flessen. Je kunt een lager nummer proberen en deze zijn nu ook in de aanbieding bij de AH.
Fijn trouwens dat het makkelijker ging.

2 jaar geleden
Reactie op Jm2023
Nou dames wij gebruiken nu dus de avent fles en speen maat 3 en wat een wer ...
Fijn dat het zo goed ging!
Maar speen 3 heeft toch een snellere toevoer? Zie dat die eigenlijk voor 3M+ is. Hier ook moeite met de fles leegdrinken. Gebruiken Philips AVENT. Dat gaat het beste. Hebben ook difrax en Dr. Browns geprobeerd