14 Reacties

8 maanden geleden

Mijn zoontje krijgt rond 6:00 een fles in bed, wordt weer rond 8:00-9:00 wakker en dan haal in hem uit bed. En gaan we broodjes eten. Tussen de middag rond 12:00/13:00 gaat hij een middag tukkie doen van ongeveer 2 uur/ 2,5. Uiteraard ook weer flesje in bed. In de avond gaat hij weer rond 19:00/19:30 naar bed en drinkt weer een flesje in bed. Ik weet niet of jou kleine ook een flesje in bed krijgt? Maar hier werkt dit erg goed.

8 maanden geleden

Reactie op DaniqueDion

Mijn zoontje krijgt rond 6:00 een fles in bed, wordt weer rond 8:00-9:00 wa ...
Nee, voordat ze naar bed gaat. Ze valt namelijk zelfstandig in slaap. En honger is het niet, want ze krijgt voordat ze naar bed gaat een fles van 200 ml melk. We hebben ook weleens een papfles geprobeerd. Dat maakt geen verschil. Daarnaast wordt ze dus tussen de 20-60 minuten nadat ze in slaap is gevallen weer wakker.

8 maanden geleden

Ik herken me heel erg in jullie situatie. Vaak na 40 minuten weer wakker en soms 30 min erna weer. Ik probeer hem soms te wiegen in bed met mn hand op z'n kontje maar dat werkt maar heel soms. Vaak moet ik hem uit bed halen en wiegen, dat werkt dan binnen een minuut. Soms denk ik dat het ligt aan te koud gekleed of soms weer te warm.. Ik heb helaas de oplossing nog niet..

8 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Ik herken me heel erg in jullie situatie. Vaak na 40 minuten weer wakker en ...
Wat vervelend voor jullie. Ik vind het wel heel fijn om herkenning te lezen! Hoe lang speelt het al bij jullie?

8 maanden geleden

Reactie op Babylove1991

Ik herken me heel erg in jullie situatie. Vaak na 40 minuten weer wakker en ...
Ik heb je ff een vriendschapsverzoek gestuurd, dan kunnen we elkaar wellicht op de hoogte houden!

8 maanden geleden

Hoi, hier ook herkenning. Bij ons was dit een fase toen hij rond 9 maanden was. Zo ontzettend vermoeiend... Was gesloopt. Wij hadden een slaapcoach erbij gehaald en die zei dat het steeds weer wakker worden wijst op oververmoeidheid. Wij hebben daar van alles aan gedaan maar niks hielp... Uiteindelijk ging het vanzelf over na een aantal weken. Nu hebben we nog steeds wel een slechte slaper hoor...

8 maanden geleden

Reactie op anoniem995

Hoi, hier ook herkenning. Bij ons was dit een fase toen hij rond 9 maanden ...
Hoi, wat fijn dat er nog een beetje herkenning is! Had toch gedacht en stiekem gehoopt op nog wat meer reacties. Verbaast me eigenlijk dat niet meer mensen op het forum het herkennen. Ik heb zelf soms ook het idee dat het komt door oververmoeidheid. Maar op dagen dat ze goed slaapt en we haar wat vroeger in bed liggen, gebeurt het ook. Heel soms zit er een goede avond en nacht tussen, maar daarna zijn we gewoon terug bij af. Heb voor m’n gevoel alles geprobeerd. Had van een slaapcoach 2 tips gehad: iets eerder ‘s avonds naar bed. En erbij gaan liggen op een matrasje. Gisteravond dat laatste geprobeerd, maar ook dan wordt ze gewoon wakker. Soms heb ik bij ons ook het idee dat het een slaapassociatie is geworden, van de regressie rond 7/8 maanden. Toen werd ze ook steeds wakker en konden we haar alleen wiegend in slaap krijgen en bij ons te laten liggen. Maar ja, hoe krijg je dat in godsnaam afgeleerd.

8 maanden geleden

Het eerste wat ik denk is of oververmoeidheid, maar zo te lezen heb je al geprobeerd eerder naar bed te doen. Hoe lang heb je dat geprobeerd? Vaak duurt het een paar dagen/2 weken totdat het eventueel verschil maakt. Wat ook zou kunnen, is juist niet moe genoeg om door te slapen. Slaapt ze niet teveel overdag? En daarnaast, misschien idd gewenning, dat ze wakker wordt en weet dat papa/mama zo komen. Gaat ze echt huilen of mopperen? Soms is het ook even huilen uit frustratie dat ze dus weer wakker wordt en moet ze het echt zelf leren. Mijn dochter moppert soms ook als ze echt moe is en dan ineens wakker wordt, maar dat duurt dan 10 min en dan moppert ze een beetje maar gaat dan zelf wel weer slapen, als we er dan naar toe gaan wordt het erger en dan gaat ze echt huilen, omdat ze dan zoiets heeft van, laat me slapen haha.

8 maanden geleden

Geen tips maar idd ook herkenning! Ons zoontje van 10 maanden is sowieso een slechte slaper, maar is hier ook al een paar maanden in de avond na 45 min wakker..😫 Hij kan alleen niet zelfstandig in slaap vallen dus denk dat het hier daarmee te maken heeft

8 maanden geleden

Hier precies het zelfde hoor. En dat gaat de hele nacht door soms. Ik merk wel dat ze avond sneller een lang stuk pakt tot middernacht ongeveer als ze niet oververmoeid is en voor het slapen bijvoorbeeld een ontspannen badje heeft gehad. Maar verder.. alles al geprobeerd. Ik denk dat hier misschien wel de oorzaak ligt in dat ze altijd aan de borst in slaap valt of in mijn armen en niet zelfstandig.

8 maanden geleden

Reactie op Nelly92

Hoi, wat fijn dat er nog een beetje herkenning is! Had toch gedacht en stie ...
Ja bij ons denk ik ook dat het sinds 7/8 maanden is begonnen. Toen hebben we zijn ledikant bij ons op de kamer gezet zodat we er snel bij konden zijn en het wat minder moeite kostte voor ons om eruit te gaan om te wiegen. Het is hier sindsdien nog steeds ellende met slapen. Mijn zoontje wordt nog elke 2/3u wakker snachts en soms is ie dan ook een uur klaar wakker. Tegenwoordig nemen we hem dan maar bij ons in bed. Steeds wat stapjes terug voor mijn gevoel :( en hoe ga je idd weer vooruit 🤷 als ik alleen al denk aan slaaptraining (gecontroleerd laten huilen) word ik moe

8 maanden geleden

Wij ook een slechte slaper vanaf nacht 1. Toch op een gegeven moment hem laten huilen (rond dat hij 6/7 maanden was) na paar minuten troosten en weer in bed leggen en dat steeds herhalen. Vrij snel viel hij zonder moeite in slaap na 2 avonden dit zo gedaan te hebben en dat is zo gebleven. Hij wordt wel elke nacht wakker en na een klein flesje slaapt hij verder tot ‘s ochtends vroeg tussen 05.30-06.00 is hij wakker wakker zeg maar. Ik denk niet echt dat er een eenduidig antwoord is of oplossing. En wat voor de eéén werkt werkt voor een ander niet. Net als elke nacht nog wakker worden hebben wij maar geaccepteerd, scheelt frustratie, maar soms ben ik het helemaal zat en verlang ik naar ondoorbroken slapen. Toch klinkt dat van jullie een stuk vervelender, want je bent er ‘s avonds al druk mee. Niet even uit kunnen is zwaar. Echt vervelend als er een stuk machteloosheid bij komt kijken. Knap dat jullie het al zo lang volhouden!

7 maanden geleden

Heel herkenbaar. Maar opeens is het bij ons sinds ze 10,5 maand is minder!! Dus het kan echt met de tijd over gaan… niks voor gedaan

7 maanden geleden

Ook hier heel herkenbaar. Ik heb nog geen nacht door geslapen sinds de geboorte vorig jaar mei. Ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat dat ineens gebeurt 🙏 overdag is het ook een rommeltje hier trouwens. Ik vind het vooral ook heel lastig met een peuter van 3 erbij. Hoe oefen je dan in vredesnaam de slaapjes?? Je wil of moet ook de deur nog weleens uit, peuter staat ook gewoon in de kamer als het te lang duurt en ik wil hem ook de aandacht geven die hij verdient. En dat gaat niet als je uren bezig bent de baby op bed te krijgen. De oudste ging na een half jaar in de cosleeper naar zijn eigen kamer en dat ging goed. Sliep wel pas na 8/9 maanden enigszins structureel door, maar daar heeft slaaptraining wel bij geholpen. Ik heb die energie nu niet om 's nachts uren bezig te zijn, bovendien wil ik niet dat het hele huis wakker wordt. Dus hij begint in zn eigen bedje en vaak neem ik hem dan mee naar boven als hij wakker wordt en wij al (zijn gaan) slapen. En dan kunnen we zo 5/6 uur slapen ipv elke 3 uur wakker. Dus ja, ik laat het toch maar een beetje z'n beloop, maar pittig is het zeker wel.