Mijn dochter slaapt ‘s avonds in haar eigen bedje. Ze gaat vaak tussen 18:00 en 19:00 uur naar bed en valt dan zelfstandig in slaap. Maar bijna elke avond wordt ze weer wakker na 20/30/45/60 minuten. Dan moeten we haar weer helpen in slaap te komen. Sinds enige dagen hebben we het lakentje van Fedde & Kees, hiermee lukt het sneller en makkelijker haar weer in slaap te krijgen. Maar ze wordt nog net zo vaak wakker. Nu lig ik als test met een matrasje op haar kamer, maar alsnog wordt ze wakker.
We volgen het 2-3-4 ritme. Van een slaapcoach kreeg ik het advies haar wat eerder ‘s avonds naar bed te doen, omdat die 4 uur wakkertijd misschien te lang is. Maar ook dit heeft geen effect, ook middagdutjes einde dag hebben geen effect.
Dit speelt eigenlijk al sinds begin december. We hebben al zoveel geprobeerd. Herkent iemand dit? En hoe ga ik dit patroon doorbreken? We geven haar ook vaak genoeg zelf de kans weer in slaap te vallen, maar dat lukt haar niet of ze gaat huilen.
Overdag valt ze zelfstandig in slaapt en slaapt ze ‘s ochtend 45 minuten en tussen de middag 1,5 uur.