14 Reacties

8 maanden geleden

Gaat de kleine naar bed met een flesje? Bij mij helpt dit erg goed, drinkt zelfstandig en valt daarna in slaap. Eventueel ook knuffeltjes in zijn ledikant? Daarmee kan hij zich vermaken als hij nog niet kan slapen. Werkt hier ook goed

8 maanden geleden

Reactie op DaniqueDion

Gaat de kleine naar bed met een flesje? Bij mij helpt dit erg goed, drinkt ...
Hij krijgt nog borstvoeding. Die geef ik dan in de stoel op zijn kamer en dan leg ik hem erin. Dat lukt dan niet goed en meestal eindig ik met hem op de arm en leg hem dan slapend weg. Voor de avond werkt dit aardig en dan slaapt hij daarna ook redelijk. Overdag is het dus een rommeltje. Bij de opvang slaapt ie niet in bed, hoogstens in de wagen of een wipper (wat eigenlijk niet mag). En bij mijn ouders slaapt ie op mijn moeders arm, voor haar vind ik het ook lastig met de oudste erbij. Als ik mijn vrije dag met ze heb lukt het überhaupt vaak niet en doet ie alleen een slaapje tegelijkertijd met de oudste. Maar dat is eigenlijk te weinig nog op deze leeftijd. Bij mijn vriend valt hij op de arm in slaap, krijgt zn flesje dan gewoon in de woonkamer. Zal de knuffel idd eens introduceren. Vindt hij nog niet bijster interessant, maar misschien wel als hij in zijn bedje ligt.

8 maanden geleden

Oh hm.. Kolf je ook??

8 maanden geleden

Even stukje geruststelling: hier erg vergelijkbare situatie! Ik heb een peuter van 2,5 en als ik de jongste naar bed breng, kijkt die meestal filmpje beneden. Dus kan ze iig niet binnen lopen (en dat is de enige schermtijd die ze dan krijgt). De jongste valt alleen in slaap aan de borst. En daarna hevel ik haar over in haar eigen bedje. Maar soms wordt ze dan ook wakker of heel snel weer wakker. Ze slaapt bij anderen altijd in de kinderwagen. Hier gaat ze na haar eerste verjaardag starten bij de opvang en ik weet ook echt niet goed hoe ik haar zelfstandig kan leren slapen. Dat krijsen als ik haar wakker in bed leg vind ik superlastig dus ik lees erg mee met de tips 😊

8 maanden geleden

Heb je een nunki laken geprobeerd? Iets andere situatie, want onze dochter kon al alleen in slaap vallen, maar sinds ze kon rollen en kruipen ineens niet meer. Alle kanten op in dat ledikant, en brullen tot mama of papa terug komt. Door haar onder een nunki lakentje te leggen kreeg ze meer rust. Hoewel ze er echt makkelijk onder uit kan als ze echt wil haha

8 maanden geleden

Ik weet niet of zelfstandig in slaap raken per se een must is om je handen even vrij te hebben. Maar ik kan niet zo goed inschatten hoe je het aanpakt om hem nu in bed te proberen krijgen. Ik kan me inbeelden dat het niet helpt dat je peuter komt binnenvallen. Luistert hij niet als je uitlegt dat hij even flink in de living moet blijven spelen omdat de baby anders niet kan slapen? Eventueel voor de tv zetten zoals iemand al zei. Ik heb nog maar 1 kindje maar hier is het overdag afwisselend of ze zelf in slaap raakt. Als ze huilt, wachten we een paar minuten af en dan gaan we wiegen. Kost dus soms wat tijd maar eens ze in slaap is, hebben we wel tijd vooriets anders. Als we thuis zijn, slaapt ze in principe altijd in haar bed. 's Avonds is de enige keer dat ik haar in slaap voed. Soms kan ik haar nadien wegleggen in bed terwijl ze verder slaapt, soms moeten we toch nog wiegen. Sowieso ben ik makkelijk 3 kwartier bezig dus ik hoop dat dit nog verbetert.

8 maanden geleden

Dank voor jullie reacties allemaal ❤️ Om nog even wat antwoorden te geven op verschillende vragen: - ik kolf ook, maar de productie is intussen zo goed afgestemd op de vraag dat ik amper de twee flesjes die hij bij opvang/oppas drinkt bij elkaar kan kolven. Om dan nog extra te moeten kolven voor een flesje in bed zie ik niet zo zitten. Al snap ik wel waar je op doelt hoor Danique, kan idd wel een optie zijn. - ik zet de oudste idd ook even achter de tv en dat heeft een tijdlang prima gewerkt. Maar op de één of andere manier is hij de laatste tijd toch ongeduldig of hij is alweer vergeten wat ik tegen hem had gezegd, want tegenwoordig gaat ie dus al na 5 minuten op onderzoek uit ipv dat ie gewoon even een klein half uurtje op zn krent blijft zitten 🥴 - ik voed hem ook voor het naar bed brengen. Ik laat hem nu op de arm in slaap vallen en leg hem dan weg. Dat gaat 's avonds goed, maar overdag dus meteen wakker en huilen/gaan staan. Vandaag uiteindelijk echt even bij me gepakt (na meerdere keren wegleggen en weer terug gaan) en toen ie evt in slaap was weg kunnen leggen en toen heeft ie gewoon 2,5 uur geslapen 🤯 maarja, kost dus wel veel tijd en moeite om daar te komen. En dat kon, omdat mijn vriend toevallig thuis was en zich om de oudste kon bekommeren. - Nunki lakentje wel van gehoord idd, zoontje is alleen wel echt een buikslaper, weet niet of dat dan ook werkt.

8 maanden geleden

Reactie op Mi_ch_el_le

Dank voor jullie reacties allemaal ❤️ Om nog even wat antwoorden te geven ...
Nunki laken schijnt ook te werken bij buikslapers ja. Mocht je in de buurt van groningen wonen mag je ons reservelaken wel lenen om uit te proberen, want ze zijn niet goedkoop😅

8 maanden geleden

Ik heb als man gekozen om relatief wat meer thuis te zijn in het 1e jaar. Zo konden we het als team aanvliegen. Het verdelen is fijn. Zelf doe ik vaak de peuter en mijn vrouw de baby. Nu luistert en begrijpt onze peuter veel en hebben we duidelijke regels waar ze zich goed aan houdt. Bijvoorbeeld papa en mama gaan naar de baby toe als ze huilt, jij blijft in je bed. De baby ligt lekker op haar eigen kamer al vanaf de 1e week, onder nunki lakentje In mijn beleving zit je uitdaging bij betere slaap van de baby. Hier aan werken zou voor iedereen wenselijk zijn. Al eens bij consultatie bureau geweest en hun mee laten kijken,/denken

8 maanden geleden

Een half jaar geleden hebben wij ook getraind om onze baby zelf in slaap te leren vallen. Dat was idd een uitdaging met nog een peuter in huis. Wat je eventueel kan doen is de eerste week dat je echt moet investeren zorgen dat je met je partner vrij bent. Dan kan je verdelen over de peuter en de baby. Of eventueel bezoek inplannen rondom het dutje dan kan het bezoek/opa en oma de peuter bezig houden. Onze peuter bleef gewoon beneden als ik boven bezig was met de baby. Ik zorgde dan ervoor dat alles veilig was, deur dicht, dan even tv aan maar ook speelgoed/spelletje wat de peuter heel leuk vond. Succes vaak gaat het na 1 a 2 weken al zoveel beter dus even investeren zou ik zeggen dan ben je er doorheen

8 maanden geleden

Reactie op Wajomanza

Nunki laken schijnt ook te werken bij buikslapers ja. Mocht je in de buurt ...
Wat lief! ❤️ Helaas niet in de buurt van Groningen, maar bedankt voor het aanbod! Ik ga eens navragen of iemand in mijn omgeving er eentje heeft die ik kan proberen.

8 maanden geleden

Reactie op Meisjespapa

Ik heb als man gekozen om relatief wat meer thuis te zijn in het 1e jaar. Z ...
Helaas lukt het hier niet met werk van mijn vriend, mede omdat hij leraar is, is dat lastig te organiseren. Maar zit er nu aan te denken om op mijn vrije dag mijn moeder te vragen een paar uurtjes te komen om te helpen tot de slaapjes een beetje goed lopen. De regels zijn hier ook duidelijk en peuter begrijpt ze ook wel, maar kennelijk vindt ie het niet altijd de moeite om ze na te volgen 🥴 A.s. Dinsdag zit ik toevallig bij het cb, zal het dan ook eens vragen idd

8 maanden geleden

Reactie op Mi_ch_el_le

Helaas lukt het hier niet met werk van mijn vriend, mede omdat hij leraar i ...
Succes en het gaat vast goed komen