Ik wil heeel graag mijn 10 maanden oude baby leren zelfstandig in slaap te vallen. Ik wil hem echter niet laten huilen en heb me al in verschillende methodes verdiept. Alleen, zoiets kost tijd. Bij mijn oudste kon ik die tijd en aandacht geven, want 1 kind (en coronatijd, dus veel thuis). Maar nu loopt er dus ook nog een 3-jarige rond die aandacht wil.
Die oudste loopt steeds na 3 minuten de kamer binnen, omdat ie me zogenaamd kwijt was oid. Dat werkt voor geen meter. Ik ben zo een uur bezig met als resultaat dat de jongste intussen klaarwakker is en sowieso niet meer gaat slapen. Als ik hem wakker wegleg, staat ie meteen op en krijst zn longen uit zn lijf. Dat vind ik gewoon niet fijn, maar ik heb dus niet de mogelijkheid om een uur lang heen en weer te gaan. En terecht ook dat die oudste mijn aandacht verdient.
Nu belandt ie dan toch ook vaak nog in de draagzak of hoop ok op een slaapje in de wagen of auto. Maar hij wordt zwaar en ik wil zo graag mijn handen een uurtje of twee/drie per dag vrij hebben. Ik wil graag zelf ook even douchen, tijd hebben om een was te draaien of iets anders in het huishouden. Laat staan even een boek te kunnen lezen... Ik ben bijna geneigd om een week vrij te nemen en me vol op die slaapjes te focussen, maar dat is toch ook niet helemaal de oplossing.
Mensen met ervaringen hiermee? Hoe hebben jullie dit aangepakt?