11 Reacties

4 maanden geleden

Hi, Het vroege wakker zijn is herkenbaar. Wij hebben toen 2 weken zijn slaapjes bij gehouden en zo gezien dat hij tussen de 10 a 11 uur pakt in een nacht. Toen hebben we hem later op bed gelegd, 19.30 a 20 uur. En dat heeft zeker effect hier. Daarnaast gebruiken wij van pampers de 5+ zodat hij langer droog blijft. Verder consequent blijven en wat hier helpt is in ieder geval niet altijd direct erheen of eruit halen. Hij mekker soms even maar valt dan ook in slaap. Indien het niet lukt laat ik hem in bed en klop zachtjes op zijn billen en wrijf zijn rug. Dat helpt ook nog wel eens. Bij uiterste nood haal ik hem eruit, kijk 3 afleveringen Bumba en vertel hem dan opnieuw dat het bedtijd is en hij moet slapen. En dan is het even een boze baby maar slaapt wel na 20 minuten mekkeren.

4 maanden geleden

Ja hadden wij ook paar weken terug. Toen overgegaan op 1 slaapje van 12-14 en nu slaapt hij super goed!!!

4 maanden geleden

Redden die van jullie zo'n lange wakkertijd dan? Als wij hem van 6.00 tot 9.00 wakker moeten houden is hij al bekaf... zie niet hoe hij dan ineens naar 6 uur wakkertijd kan, van 6.00 tot 12.00....

4 maanden geleden

Die van ons wordt ook vroeg wakker. Goed plan om die slaap van de nacht eens bij te houden en te kijken of wij de wakkertijd moeten opschuiven savonds, later naar bed wellicht. Die van ons gaat om 19:00. Maar in jouw geval kan het misschien zijn dat de ochtend een stuk korter kan? Die van ons heeft genoeg aan een powernap van 09:30-10:00 en slaapt dan weer van 13:15-15:00, vervolgens om 19:00 slapen. Hij moet ook echt niet meer uren slapen overdag anders wordt het snachts niks..

4 maanden geleden

Reactie op fietje27

Die van ons wordt ook vroeg wakker. Goed plan om die slaap van de nacht een ...
Misschien moeten we dat eens doen. Wij houden al heel lang de slaap uren in de nacht bij, meestal is dan zo'n 10 uur. Heel soms een uitschieter naar 11 uur. Maar wij merken niet dat later naar bed ook later wakker is

4 maanden geleden

Reactie op NewMom1

Misschien moeten we dat eens doen. Wij houden al heel lang de slaap uren in ...
Wij hebben een slaapcoach ingeschakeld en alles moet je minimaal 2 weken testen om echt te kunnen zeggen of het werkt. Zo hebben wij ook best wat geprobeerd qua slaapkleding en zakken. Het is echt lastig soms om het juiste te vinden wat bij je baby past.

4 maanden geleden

Reactie op NewMom1

Misschien moeten we dat eens doen. Wij houden al heel lang de slaap uren in ...
Merk ik tot dusver idd ook nog niet.. Wij merken bij sprongen in de ontwikkeling vaak een fase van vroeger wakker worden. Maar niet doorslapen in de nacht is misschien toch een signaal dat de slaap overdag misschien net wat te lang is en evt de ochtend eens inkorten idd. Succes!

4 maanden geleden

Reactie op Jentjuhh

Wij hebben een slaapcoach ingeschakeld en alles moet je minimaal 2 weken te ...
Dit vind ik nog steeds zo’n mega zoektocht.. temperatuur en toedekking in bed pffff haha

4 maanden geleden

Reactie op NewMom1

Redden die van jullie zo'n lange wakkertijd dan? Als wij hem van 6.00 tot 9 ...
Ja! Eerste dagen was hij rond 10 uur moe en legde ik m in bed maar dat wilde toen ook niet… dus hij gaf toen duidelijk “aan” dat dat slaapje eraf moest ondanks hij dus wel moe signalen toonde. Dat was echt 2 a 3 dagen en nu red hij het zonder wrijven etc tot 12:00 uur. Mocht hij wel een keer moe weer zijn om 10 denk ik dat ik hem alsnog wel kort laat slapen, maar wellicht is het voor jullie kindje wel te vroege overgang maar je verhaal kwam wel heel erg overeen 😊

4 maanden geleden

Hier ook! Ze slapen net een uurtje nu. Al de hele week zijn de klaarwakker ‘s avonds. Doen al 1 slaapje dus daar ligt het niet aan. Zitten volgens de app in sprong 9, dat zal het vast zijn 🙈

4 maanden geleden

Ons zoontje is juist een hele makkelijke slaper, maar ook hij had vorige week ineens 4/5 nachten dat hij om 19u ging slapen maar vervolgens wakker werd rond 22u en dan echt met geen mogelijkheid verder gaan slapen, uiteindelijk mee naar beneden en hij wilde ook alleen maar druk spelen en lachen dus zodra hij inkakte ging hij terug naar bed, dit was dan ruim 2u later. Nu niets meer aan de hand. Slaapt smorgens van 9.30-11.30 en smiddags 14.30-16.30 🫣