4 Reacties

3 maanden geleden

Goedemorgen Ik had dat ook tot hij ong 10 maanden was. Heeeel zwaar. We hadden toen besloten af te bouwen. 10 min laten huilen en knuffelen en dan borst 30 min laten huilen en knuffelen en zo door. Heeft ons 2 slaaploze nachten bezorgt maar hij slaapt nu meestal hele nacht door in zijn bedje. Alleen als hij oververmoeid is dan wilt hij de borst. Maar dan geef ik aan mijn man.

3 maanden geleden

Heeft hij een speentje? Die hij wil pakken in jouw nabijheid? Zal inderdaad even moeilijk worden om het af te leren (voor jullie allebei). Misschien kan je zoeken naar een slaapcoach die bij jullie past om het op een liefdevolle manier aan te pakken en kleine stapjes te maken. Zijn wel kosten aan verbonden. Maar dan heb je wel houvast en mensen die met je mee kunnen denken. Heb zelf een keer slaaptipsvoorbabys geconsulteerd, erg fijn maar stellen wel slaaptraining voor en vond ze vooral uitgaan van flesvoeding ipv borstvoeding. Maar je hebt ook bijvoorbeeld bureauvanslaap of liefdevaneenmoeder. Maar lijkt me wel fijn dat je een klein beetje nachtrust terugkrijgt voor je eigen gezondheid.

3 maanden geleden

Hi mama, dit is zo zwaar!!!! Wij hadden dit bij 11 maanden en het brak me letterlijk op. Ik was gesloopt en ik werd er echt geen leukere mama van. We zijn met behulp van een (Engelse) slaapcoach gaan werken aan de slaap van ons zoontje. We begonnen met niet meer in slaap voeden, maar wiegen. Omdat hij bij mij de borst associatie had, deed papa heel veel. We hadden de afspraak dat hij het 20 min probeerde, en als het dan niet was gelukt, dat ik het dan 20 min ging proberen (wiegen, knuffelen etc) en dan pas de borst. Wat mij mentaal heel erg hielp, was het volgende besef: hij huilde, omdat het niet ging op de manier die hij wilde (borst). Maar het is niet aan mij om zijn probleem op te lossen, maar er voor hem te zijn. Over een jaar huilt hij omdat hij bijv snoep wilt, dan ga ik hem ook geen snoep geven omdat ik het zielig vind. We troostten hem, we knuffelden hem en we lieten hem nooit alleen huilen. Het viel me zo mee! Na een avond of 4 liet hij zich door papa troosten en viel ie zelf bij hem in slaap!! Uiteindelijk zijn we in de nacht ook maar volledig gestopt met de borst om de associatie door te hakken. Het was een lang proces waarbij we ook het wiegen moesten afbouwen etc, en nu leren we hem om zelfstandig in slaap te vallen. Maar allemaal vanuit verbinding, we willen dat hij zich veilig voelt in zijn eigen kamer en bed en niet een stressvolle omgeving geven. Dat werkt op de lange termijn het beste, denk ik (hoop ik hahaha). Al met al een super lang proces met een hele lange adem, maar we zijn nu heel blij dat we dit zo hebben aangepakt. Hopelijk heb je hier wat aan, succes en sterkte! 💛

3 maanden geleden

Ah jeetje, wat pittig. Slaap je wel samen, of ben jij echt wakker altijd als hij aan de borst ligt? Anders zou mn eerste tip zijn verdiepen in veilig samen slapen. Hier is het vorige maand ineens over gegaan zonder dat ik er wat voor heb moeten doen.. dus dat kan ook!