9 Reacties

9 maanden geleden

Oh per ongeluk 2x. Maar kan hem niet sluiten😂

9 maanden geleden

Ik heb de oplossing helaas niet en ook geen tips. Onze kleine meid is hetzelfde verhaal, al heeft ze nooit meer gedronken dan 150ml haha. Ze drinkt wel goed water tussendoor, maar ik heb het los gelaten. Mijn bezorgdheid zorgde er namelijk voor dat ze nog minder ging eten/drinken. Ik ga er nu vanuit dat ze eet/drinkt wat ze nodig heeft en als ze aangeeft dat ze meer wil krijgt ze dit.

9 maanden geleden

Hier ook al weken een baby van toen rond de 7 maanden die bijna niet drinkt. Soms maar 1 a 2 goede plasluiers in 24 uur. Met cb besproken, zij gaven aan dat zolang hij alert is en geen last krijgt van obstipatie (dit heeft hij gelukkig niet) we niet zo veel kunnen doen. Hij eet super goed maar wil geen pap en ook weinig slokjes water tussendoor. Het gaat al weken zo en hij lijkt er zelf geen last van te hebben. Een kinderverpleegkundige zei: als hij dorst heeft drink hij echt wel. Ik vind het niet leuk maar heb het inmiddels beter los kunnen laten.

9 maanden geleden

Hoi! Onze zoon heeft momenteel precies hetzelfde, maar hij is dan ook heel erg ziek.. verkouden, buikgriep en oorontsteking. Bij jullie niets onder de leden? Misschien tandjes? Onze zoon dronk ook altijd zijn flessen helemaal leeg en nu met moeite de helft of minder.. succes! Snap dat je je druk maakt nav jullie eerdere ervaringen.. hier helpt het soms om hem uit een normale open beker te laten drinken en dan doe ik steeds een klein laagje.

9 maanden geleden

Doet onze dochter ook af en toe precies zelfde! Dikssap water en thee erin gaat redelijk. Ze eet verder goed en is vrolijk en groeit goed! Ze heeft bijv vandaag ook maar 400 ml melk gehad…

9 maanden geleden

Fijn een stukje herkenning te lezen. Zo moeilijk dat loslaten. Laten jullie het altijd voor wat het is of probeer je nog een alternatieve manier? Hier proberen we van het restje altijd pap te maken en als ze dat niet wil nog griekse yoghurt. Maar vind dat eigenlijk ook helemaal niet leuk om te moeten doen… wil ook niet te pusherig zijn maar soms wil ze dat juist eten en hapt ze wel goed. Zo lastig. Overigens is ze wel verkouden maar kan me de laatste keer dat ze dat niet was niet eens meer herinneren en toen dronk ze ook gewoon.

9 maanden geleden

Hier is inmiddels gebleken dat we het gewoon moeten laten voor wat het is. Pap gaat er echt niet in en yoghurt ook maar matig. Zoon drinkt en plast echt weinig maar hij is vrolijk, ontwikkelt zich vlot en zijn ontlasting is zacht. Het is zoals het is... al heeft het wel weken geduurt voor ik dat kon accepteren.

9 maanden geleden

Bij ons is dat tuitbekertje die in de gratis zwangerschapsbox van de babydump zat wel een succes. Verder geef ik haar vaak soep met stukjes brood erin. Het hoeft niet eens soep te zijn die je normaliter maakt. Je kan er van alles ingooien en even blenden. Vandaag had ik bijv aardappel, wortel, zelfgemaakte bouillon, broccoli, linzen en wat bulgur in een pan aan de kook gebracht.

9 maanden geleden

Hier heeft onze dochter nog nooit een fles van 200 ml gedronken. Ze drinkt vaak maar een 100 a 130 ml en besluit zo nu en dan ook dat ze geen fles wil drinken. Ik geen bv, dus op veel momenten ben ik me er minder bewust van wat de hoeveelheden zijn die ze binnenkrijgt. Ze groeit verder goed en eet prima haar hapjes (nog wel aardig gepureerd met het nodige water). Hier proberen we het nooit op een alternatieve manier. Dochter is heel duidelijk, als ze niet wil dan wil ze echt niet. Wel de tweede hier, dat helpt wellicht in het loslaten en weten dat het wel goedkomt😊